Tvillingvagn - tips?
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Tvillingvagn - tips?

    Hallojsan!
    Vi vet fortfarande inte när vi åker till Sydafrika tyvärr... Men det blir nog i januari-februari nån gång. Anyways, en annan sak har klarnat - vi kommer att flytta till Stockholm i början av sommaren! Mycket som händer på en gång här.

    Så till min fråga:
    Är det någon här inne som har erfarenhet av tvillingvagnar/syskonvagnar? Jag är helt lost när det gäller vad man ska tänka på när man skall skaffa en sån.

    vi hoppas kunna köpa en begagnat, det kommer att gå åt massor med pengar den närmaste tiden nämligen (avgift till adoptionsorg, resa till SA, spjälsäng, ev ny cykel, bilbarnstol o bil, flytt till sthlm och hus bland annat...), så jag skulle gärna vilja ha lite idéer och tankar kring vad jag borde kolla på när det gäller sådan. Alla modeller går väl inte att ha med in på bussen väl? Finns det öht nån som går att ha med på buss? vi kommer att köpa bil, men jag kommer att mest få klara mej med egna fötter o buss, åtminstone tills jag skaffat körkort. Ska man satsa på en vanlig tvilllingvagn eller klarar man sig med en paraplyvagn, eller behöver man ha bådadera?
    jag är bara så stressad, o känner att jag inte riktigt får rett ut tankarna, så om nån har några tankar kring det här så är jag jättetacksam!
  2. 1
    Tvillingvagn - tips? Hallojsan!
    Vi vet fortfarande inte när vi åker till Sydafrika tyvärr... Men det blir nog i januari-februari nån gång. Anyways, en annan sak har klarnat - vi kommer att flytta till Stockholm i början av sommaren! Mycket som händer på en gång här.

    Så till min fråga:
    Är det någon här inne som har erfarenhet av tvillingvagnar/syskonvagnar? Jag är helt lost när det gäller vad man ska tänka på när man skall skaffa en sån.

    vi hoppas kunna köpa en begagnat, det kommer att gå åt massor med pengar den närmaste tiden nämligen (avgift till adoptionsorg, resa till SA, spjälsäng, ev ny cykel, bilbarnstol o bil, flytt till sthlm och hus bland annat...), så jag skulle gärna vilja ha lite idéer och tankar kring vad jag borde kolla på när det gäller sådan. Alla modeller går väl inte att ha med in på bussen väl? Finns det öht nån som går att ha med på buss? vi kommer att köpa bil, men jag kommer att mest få klara mej med egna fötter o buss, åtminstone tills jag skaffat körkort. Ska man satsa på en vanlig tvilllingvagn eller klarar man sig med en paraplyvagn, eller behöver man ha bådadera?
    jag är bara så stressad, o känner att jag inte riktigt får rett ut tankarna, så om nån har några tankar kring det här så är jag jättetacksam!
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Något som jag funderar aktivt på just nu (när bilarna sinsemellan börjar kosta skjortan i reparationer, bara för att vi ska köpa ny bil efter årsskiftet) är en cykelkärra som man kan göra om till vagn när man väl kommit fram dit man ska (för det är ju det stora cykelproblemet annars...). En sådan här är ju inte billig precis, men du kanske kan hitta något liknande begagnat:

    http://www.activekids.nu/cougar.htm
  4. 2
    Något som jag funderar aktivt på just nu (när bilarna sinsemellan börjar kosta skjortan i reparationer, bara för att vi ska köpa ny bil efter årsskiftet) är en cykelkärra som man kan göra om till vagn när man väl kommit fram dit man ska (för det är ju det stora cykelproblemet annars...). En sådan här är ju inte billig precis, men du kanske kan hitta något liknande begagnat:

    http://www.activekids.nu/cougar.htm
  5. Medlem sedan
    Feb 2004
    #3

    Jag hade en

    Urban Jungle tvillingvagn till mina när de var yngre ( Det är 22 mån mellan dem.) och den funkade bra måttmässigt på Stockholms lokaltrafik. Den är också relativt lättkörd/lättstyrd med två barn i och jag var supernöjd med våran.

    Enda nackdelen är att den minste får åka framåt rätt tidigt, men jag hade en enkelvagn till honom som var vänd mot mig som jag använde när inte Mira var med.

    De går ju ofta att få tag på i andra hand via t.ex blocket eller tradera.


    GRATTIS till lillebror förövrigt!!! Härligt att de faktiskt frågade er först och ger barnen chansen att växa upp tillsammans
    Anja m. Mira och Ruben
  6. 3
    Jag hade en Urban Jungle tvillingvagn till mina när de var yngre ( Det är 22 mån mellan dem.) och den funkade bra måttmässigt på Stockholms lokaltrafik. Den är också relativt lättkörd/lättstyrd med två barn i och jag var supernöjd med våran.

    Enda nackdelen är att den minste får åka framåt rätt tidigt, men jag hade en enkelvagn till honom som var vänd mot mig som jag använde när inte Mira var med.

    De går ju ofta att få tag på i andra hand via t.ex blocket eller tradera.


    GRATTIS till lillebror förövrigt!!! Härligt att de faktiskt frågade er först och ger barnen chansen att växa upp tillsammans
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Viktigast

    Viktigast är att kolla att den är av "Stockholmsmodell" dvs smalare så den går på även de bussar som inte har dubbeldörrar. Nu minns jag inte det exakta måttet men det bör personal i affärer veta.

    Satsa på en ordentlig vagn, du kommer avlida att skjuta på en tvillingvagn för även om de är lättare gör de små hjulen att det blir tungt.

    Dubbel UJ (urban jungle) eller en Phil&Teds kanske kan vara något, båda finns ju begagnat.

    Vart i Sthlm ska ni flytta? Och grattis till lillebror

    /mie
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  8. 4
    Viktigast Viktigast är att kolla att den är av "Stockholmsmodell" dvs smalare så den går på även de bussar som inte har dubbeldörrar. Nu minns jag inte det exakta måttet men det bör personal i affärer veta.

    Satsa på en ordentlig vagn, du kommer avlida att skjuta på en tvillingvagn för även om de är lättare gör de små hjulen att det blir tungt.

    Dubbel UJ (urban jungle) eller en Phil&Teds kanske kan vara något, båda finns ju begagnat.

    Vart i Sthlm ska ni flytta? Och grattis till lillebror

    /mie
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    jättebra tips!

    Har skickat länken vidare till maken, vi har nämligen funderat på en nihola-cykel (massor av våra grannar har sån o är nöjda med den, men det är här i Köpenhamn det, vet inte om det funkar lika bra i sthlm) http://nihola.info/da/nihola+cykler/cigar+family/
    men vi kanske borde tänka om och skaffa oss en sån där anhängare i stället. Definitivt värt att övervägas, för förutom vagn så behöver vi cykel/anhängare, så tusen tack för tipset!
  10. 5
    jättebra tips! Har skickat länken vidare till maken, vi har nämligen funderat på en nihola-cykel (massor av våra grannar har sån o är nöjda med den, men det är här i Köpenhamn det, vet inte om det funkar lika bra i sthlm) http://nihola.info/da/nihola+cykler/cigar+family/
    men vi kanske borde tänka om och skaffa oss en sån där anhängare i stället. Definitivt värt att övervägas, för förutom vagn så behöver vi cykel/anhängare, så tusen tack för tipset!
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6
    Tack! och vi är också jätteglada över att ha blivit utvalda på det här sättet hela två gånger! Småttisarna kommer att ha så mycket glädje av varandra när dom blir äldre, med helt samma bakgrund och allt, härligt!

    Tack för tipset också! Ska kopiera det in i min fil med vagnfunderingar, jag är som sagt helt lost så för mej var Urban Jungle ett helt nytt märke till och med, tack!
  12. 6
    Tack! och vi är också jätteglada över att ha blivit utvalda på det här sättet hela två gånger! Småttisarna kommer att ha så mycket glädje av varandra när dom blir äldre, med helt samma bakgrund och allt, härligt!

    Tack för tipset också! Ska kopiera det in i min fil med vagnfunderingar, jag är som sagt helt lost så för mej var Urban Jungle ett helt nytt märke till och med, tack!
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7

    Me ph

    jag har ju noll koll på det där med tvillingvagnar
    Var ju alldeles för länge sedan jag hade anledning att hänga med i den svängen.
    Men är det alltså klart nu att det bär av till Sthlm?
    Vart ska ni bo, vet ni det ännu?
    Otroligt vad det händer saker i ert liv
    Kram
  14. 7
    Me ph jag har ju noll koll på det där med tvillingvagnar
    Var ju alldeles för länge sedan jag hade anledning att hänga med i den svängen.
    Men är det alltså klart nu att det bär av till Sthlm?
    Vart ska ni bo, vet ni det ännu?
    Otroligt vad det händer saker i ert liv
    Kram
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8
    Stockholmsmodell, noterar. jag har typ bara hört talas om Emmaljunga, så det känns skönt att få lite förslag på andra modeller av experter! U J o Phil & Ted - ska googla o kolla vad jag hittar.
    Tack för grattisen och tipsen! Vi kommer antagligen att flytta till Täby, eller det är det vi hoppas på i varje fall. Makens kontor ligger i Danderyd så det blir lagom avstånd. Så har jag en faster också som bor i Täby plus att jag har hört att man kan shoppa där , så det låter ju bra! Tyvärr är det evigheter sen jag har varit nånstans öht i Stockholmstrakten så jag har totalt nollkoll på var det lönar sig att bo, typ nära vilka förskolor etc i Täby till exempel, men det reder sig nog.
    Känns lite ruggigt det här att både få nytt barn o flytta till annat land o köpa hus o hela grejen på en gång, men man kan inte alltid välja hur det blir här i livet. Ibland får man inga barn alls, och så kommer dom plötsligt på en gång, precis när vi ska flytta! så kan det gå!
  16. 8
    Stockholmsmodell, noterar. jag har typ bara hört talas om Emmaljunga, så det känns skönt att få lite förslag på andra modeller av experter! U J o Phil & Ted - ska googla o kolla vad jag hittar.
    Tack för grattisen och tipsen! Vi kommer antagligen att flytta till Täby, eller det är det vi hoppas på i varje fall. Makens kontor ligger i Danderyd så det blir lagom avstånd. Så har jag en faster också som bor i Täby plus att jag har hört att man kan shoppa där , så det låter ju bra! Tyvärr är det evigheter sen jag har varit nånstans öht i Stockholmstrakten så jag har totalt nollkoll på var det lönar sig att bo, typ nära vilka förskolor etc i Täby till exempel, men det reder sig nog.
    Känns lite ruggigt det här att både få nytt barn o flytta till annat land o köpa hus o hela grejen på en gång, men man kan inte alltid välja hur det blir här i livet. Ibland får man inga barn alls, och så kommer dom plötsligt på en gång, precis när vi ska flytta! så kan det gå!
  17. Medlem sedan
    Feb 2003
    #9

    Hmrp rubriken...

    fattar inte hur den blev så knas
    Tangentbordet som hoppar omring....
  18. 9
    Hmrp rubriken... fattar inte hur den blev så knas
    Tangentbordet som hoppar omring....
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10

    jaadu!

    Tänk, för 7 år sen bodde vi i Finland och det hände till och med att vi nåt veckoslut hade TRÅKIGT! Nu minns vi inte ens hur det är att ha tråkigt, och det lär nog ta ett tag ännu innan vi får nån chans att uppleva det (om man nu vill det). Maken bytte jobb i början av sommaren. Han har sökt jobb i Stockholm hela det här året, men fick så jobb på en firma här i Köpenhamn i stället. Mycket bättre jobb, mindre lön iofs, men möjlighet till bonus och så slipper han resorna på förra jobbet. Och det bästa var att dom har ett kontor i Stockholm också! Maken har helt från början sagt att vi gärna vill till Stockholm och veckan innan vi fick reda på lillebror så blev det fastspikat. Dagen innan vi fick Telefonsamtalet så fick jag länk efter länk på hus i Täby av maken! följande dag fick vi lite revidera vår budget om man säger så... Men härligt är det! lite väl mycket på en gång, speciellt nu som det kom fram att cheferna tycker att vi själva får bestämma när vi flyttar. Nu ska vi sätta lägenheten till salu när vi kommer hem från Finland efter jul, och sen hoppas vi på många visningar medan vi är borta.
    Vi hoppas hitta hus i Täby, makens jobb ligger i Danderyd.
  20. 10
    jaadu! Tänk, för 7 år sen bodde vi i Finland och det hände till och med att vi nåt veckoslut hade TRÅKIGT! Nu minns vi inte ens hur det är att ha tråkigt, och det lär nog ta ett tag ännu innan vi får nån chans att uppleva det (om man nu vill det). Maken bytte jobb i början av sommaren. Han har sökt jobb i Stockholm hela det här året, men fick så jobb på en firma här i Köpenhamn i stället. Mycket bättre jobb, mindre lön iofs, men möjlighet till bonus och så slipper han resorna på förra jobbet. Och det bästa var att dom har ett kontor i Stockholm också! Maken har helt från början sagt att vi gärna vill till Stockholm och veckan innan vi fick reda på lillebror så blev det fastspikat. Dagen innan vi fick Telefonsamtalet så fick jag länk efter länk på hus i Täby av maken! följande dag fick vi lite revidera vår budget om man säger så... Men härligt är det! lite väl mycket på en gång, speciellt nu som det kom fram att cheferna tycker att vi själva får bestämma när vi flyttar. Nu ska vi sätta lägenheten till salu när vi kommer hem från Finland efter jul, och sen hoppas vi på många visningar medan vi är borta.
    Vi hoppas hitta hus i Täby, makens jobb ligger i Danderyd.
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11

    Okej

    *fniss* åh behöver ni inte ens ha tråkigt
    Måste vi ju ta en tripp upp till den stora staden och se hur ni har de och få träffa de små underverken, sen när ni flyttat
    Kan de alltså bli att ni flyttar tidigare?
  22. 11
    Okej *fniss* åh behöver ni inte ens ha tråkigt
    Måste vi ju ta en tripp upp till den stora staden och se hur ni har de och få träffa de små underverken, sen när ni flyttat
    Kan de alltså bli att ni flyttar tidigare?
  23. Medlem sedan
    Sep 2002
    #12

    Täby är dyrt men fint!

    Och det finns bra och mindre bra delar av Täby. Linda m Linus härinne bor i trakten, hör m henne vad som är bra / mindre bra.

    Stockholmsmodell är ett uttryck bara, ingen vagn-modell. Både Brio och emmaljunga har vagnar som passar in i "stockholmsmodellen" dvs max X cm bred.

    /mie
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  24. 12
    Täby är dyrt men fint! Och det finns bra och mindre bra delar av Täby. Linda m Linus härinne bor i trakten, hör m henne vad som är bra / mindre bra.

    Stockholmsmodell är ett uttryck bara, ingen vagn-modell. Både Brio och emmaljunga har vagnar som passar in i "stockholmsmodellen" dvs max X cm bred.

    /mie
  25. Medlem sedan
    Dec 2002
    #13
    Hej och grattis till "Plusset". Vad roligt med tillökning igen och en ny resa. Jag tittade runt lite på din hemsia och kände igen en del saker sen jag själv var i sydafrika 2003.

    Vi bor som sagt i Täby (som även Louise med Josefin och anna med Ylva (de var dock längesen de skrev här)). Vi trivs väldigt bra i Täby. Jag jobbar oxå i Danderyd och det är verkligen lagom pendlingsavstånd på ca 15 min.

    Letar ni efter fristående hus eller kedjehus/radhus??
    Det finns ett antal olika områden i Täby med ganska olika karaktär. Fråga gärna om du vill veta mer om specifika områden. Villor ligger väl från 3 miljoner och en låååång bit uppåt, kedjehus/radhus kan man få för runt 2,5- 3,5 miljoner.

    När det gäller dagis kan jag bara råda dig att redan NU ställa dig i kö. I bästa fall är det ett års väntan eller så. Det kan i och för sig vara olika mellan olika områden här oxå. ..

    /Linda m. Linus (+Victor)
  26. 13
    Hej och grattis till "Plusset". Vad roligt med tillökning igen och en ny resa. Jag tittade runt lite på din hemsia och kände igen en del saker sen jag själv var i sydafrika 2003.

    Vi bor som sagt i Täby (som även Louise med Josefin och anna med Ylva (de var dock längesen de skrev här)). Vi trivs väldigt bra i Täby. Jag jobbar oxå i Danderyd och det är verkligen lagom pendlingsavstånd på ca 15 min.

    Letar ni efter fristående hus eller kedjehus/radhus??
    Det finns ett antal olika områden i Täby med ganska olika karaktär. Fråga gärna om du vill veta mer om specifika områden. Villor ligger väl från 3 miljoner och en låååång bit uppåt, kedjehus/radhus kan man få för runt 2,5- 3,5 miljoner.

    När det gäller dagis kan jag bara råda dig att redan NU ställa dig i kö. I bästa fall är det ett års väntan eller så. Det kan i och för sig vara olika mellan olika områden här oxå. ..

    /Linda m. Linus (+Victor)
  27. Medlem sedan
    Aug 2003
    #14
    -*garvar åt mej själv* Jo, jag förstod att det inte var en modell, jag skrev väldigt klantigt bara. Kollade just in Urban Jungles vagnar och det finns ju hur många kombinationer som helst! fina var dom också. Ska se om jag får fatt i Linda m Linus för lite insider-tips. Det kommer att bli lite krånglit det här att köpa hus på distans, så vi tar jättegärna emot alla tips vi kan få. Phil & teds - är det inte nån sån som nån kändis har, som man sett i nån skvallertidning nånstans, sån här alltså http://www.tojbamsen.dk/product.asp?...sub=204&page=1 ? Har du nån erfarenhet av en sån? den ser rätt skoj ut o praktisk, men hur funkar det i praktiken med en unge som sitter nedanom den andra? dom vänjer sig säkert fort, men funkar det rent praktisk undrar jag? dom har iofs vanliga vagnar där man sitter bredvid varandra också.
    nu ska jag kolla upp måtten på stockholmsmodellen och så tror jag jag får lov att åka ut till en barnvagnsbutik och mäta och testa. Alla bussar här har dubbeldörrar, så jag tror inte dom är lika obs på sånt i butikerna här, därför är det guld värt att få tips från er här på forumet!
  28. 14
    -*garvar åt mej själv* Jo, jag förstod att det inte var en modell, jag skrev väldigt klantigt bara. Kollade just in Urban Jungles vagnar och det finns ju hur många kombinationer som helst! fina var dom också. Ska se om jag får fatt i Linda m Linus för lite insider-tips. Det kommer att bli lite krånglit det här att köpa hus på distans, så vi tar jättegärna emot alla tips vi kan få. Phil & teds - är det inte nån sån som nån kändis har, som man sett i nån skvallertidning nånstans, sån här alltså http://www.tojbamsen.dk/product.asp?...sub=204&page=1 ? Har du nån erfarenhet av en sån? den ser rätt skoj ut o praktisk, men hur funkar det i praktiken med en unge som sitter nedanom den andra? dom vänjer sig säkert fort, men funkar det rent praktisk undrar jag? dom har iofs vanliga vagnar där man sitter bredvid varandra också.
    nu ska jag kolla upp måtten på stockholmsmodellen och så tror jag jag får lov att åka ut till en barnvagnsbutik och mäta och testa. Alla bussar här har dubbeldörrar, så jag tror inte dom är lika obs på sånt i butikerna här, därför är det guld värt att få tips från er här på forumet!
  29. Medlem sedan
    Aug 2003
    #15
    Hej, vad kul att du skrev!
    och vad kul att du också varit i Sydafrika! vi blev helt förälskade i landet och ser verkigen fram emot tre-fyra veckor där nu igen mitt i danska vintern (=evig höst m regn).

    Vi vill helst ha frittstående hus, och har tänkt oss nånting runt 3,5 -4 miljoner gissar jag, fast det får gärna vara billigare också. Som tur är är allt billigare än Köpenhamn! Här hade vi aldrig haft råd att köpa hus. Det som känns krångligt med stockholm är alla budgivningar och sånt, så jag har ingen aning riktigt i vilken prisklass vi ska kolla på hus för att sen efter budgivningen hamna i ungefär den prisklass vi vill ha.

    Just nu har jag ingen koll på vad de olika områdena i Täby heter, men jag återkommer gärna med frågor om jag får!

    Men hjälp, borde man ställa sig i kö för dagis redan nu?? oj då! har du några tips när det gäller det? Vi har ju som sagt ingen aning om var vi vill bo och vill helst ha ett dagis nära hemmet, eller så på vägen mellan hemmet - makens kontor i danderyd. och kan man alls ställa sig i kö när man bor utomlands? jag ska ta och maila försäkringskassan med en mängd frågor iofs, men om nån känner till nåt om den här saken så tar jag gärna emot info redan nu! och hur ska vi kunna välja dagis på avstånd såhär? har du ev tips på hemsidor eller har kommunen nån hemsida där man kan kolla?

    Iofs kan vi nog tänka oss ett radhus/kedjehus också när jag tänker närmare efter, men vi hoppas på ett frittstående. Helst inte alltför modernt o fixat utan ett som är i så bra skick att vi kan flytta in direkt, men ändå inte så modernt o nyfixat, så att vi med gott samvete kan byta ut köket o måla om osv.
  30. 15
    Hej, vad kul att du skrev!
    och vad kul att du också varit i Sydafrika! vi blev helt förälskade i landet och ser verkigen fram emot tre-fyra veckor där nu igen mitt i danska vintern (=evig höst m regn).

    Vi vill helst ha frittstående hus, och har tänkt oss nånting runt 3,5 -4 miljoner gissar jag, fast det får gärna vara billigare också. Som tur är är allt billigare än Köpenhamn! Här hade vi aldrig haft råd att köpa hus. Det som känns krångligt med stockholm är alla budgivningar och sånt, så jag har ingen aning riktigt i vilken prisklass vi ska kolla på hus för att sen efter budgivningen hamna i ungefär den prisklass vi vill ha.

    Just nu har jag ingen koll på vad de olika områdena i Täby heter, men jag återkommer gärna med frågor om jag får!

    Men hjälp, borde man ställa sig i kö för dagis redan nu?? oj då! har du några tips när det gäller det? Vi har ju som sagt ingen aning om var vi vill bo och vill helst ha ett dagis nära hemmet, eller så på vägen mellan hemmet - makens kontor i danderyd. och kan man alls ställa sig i kö när man bor utomlands? jag ska ta och maila försäkringskassan med en mängd frågor iofs, men om nån känner till nåt om den här saken så tar jag gärna emot info redan nu! och hur ska vi kunna välja dagis på avstånd såhär? har du ev tips på hemsidor eller har kommunen nån hemsida där man kan kolla?

    Iofs kan vi nog tänka oss ett radhus/kedjehus också när jag tänker närmare efter, men vi hoppas på ett frittstående. Helst inte alltför modernt o fixat utan ett som är i så bra skick att vi kan flytta in direkt, men ändå inte så modernt o nyfixat, så att vi med gott samvete kan byta ut köket o måla om osv.
  31. Medlem sedan
    Aug 2003
    #16

    i princip, ja!

    men i praktiken har jag ingen aning om när vi kommer att flytta. Vi vet ju inte ens när vi åker till Sydafrika än, och vi behöver vara hemma i 2-3 månader efter det så att adoptionen o allt byråkratin är på plats. Sen först kan vi flytta, så det hänger mest på när vi kan åka till sydafrika. Tyvärr har adoptionsorganisationen stängt måndag-tisdag så vi får tidigast veta nåt onsdag... På fredag stänger den sydafrikanska adoptionsorganisationen, så jag hoppas verkligen att dom har hunnit hitta ett datum för rätten för oss innan dess. hOppas hoppas hoppas!

    det skulle vara jättekul med besök sen!
  32. 16
    i princip, ja! men i praktiken har jag ingen aning om när vi kommer att flytta. Vi vet ju inte ens när vi åker till Sydafrika än, och vi behöver vara hemma i 2-3 månader efter det så att adoptionen o allt byråkratin är på plats. Sen först kan vi flytta, så det hänger mest på när vi kan åka till sydafrika. Tyvärr har adoptionsorganisationen stängt måndag-tisdag så vi får tidigast veta nåt onsdag... På fredag stänger den sydafrikanska adoptionsorganisationen, så jag hoppas verkligen att dom har hunnit hitta ett datum för rätten för oss innan dess. hOppas hoppas hoppas!

    det skulle vara jättekul med besök sen!
  33. Medlem sedan
    Dec 2002
    #17
    Hej igen!
    När det gäller hus och budgivningar är det ju svårt att sia men runt 1 miljon brukar inte vara problem att huset stiger och mindre än 500 tusen är väldigt ovanligt. Detta är ju naturligtvis väldigt olika och det kan ju hända saker på bostadsmarknaden men hittills är detta nog ganska vanligt. Titta gärna på ebud.se och sök på Täby kommun så får du upp avslutade budgivningar. Utgångsbudet syns dock ej och första budet kan ibland ligga långt över.

    När det gäller dagis finns ganska bra informaion på www.taby.se om alla olika dagis. Jag tror att man får ställa sig i kö även utomlands (man får i alla fall det om man planerar att flytta till kommunen från grannkommuner). De är rätt vettiga att prata med på kommunens barnsomsorgsavdelning så prova att ring (08-768 99 55). Du får gärna fråga mer om ni börjat sikta in er på vissa områden (det finns säkert runt 50 dagis i Täby eller så)

    /Linda
  34. 17
    Hej igen!
    När det gäller hus och budgivningar är det ju svårt att sia men runt 1 miljon brukar inte vara problem att huset stiger och mindre än 500 tusen är väldigt ovanligt. Detta är ju naturligtvis väldigt olika och det kan ju hända saker på bostadsmarknaden men hittills är detta nog ganska vanligt. Titta gärna på ebud.se och sök på Täby kommun så får du upp avslutade budgivningar. Utgångsbudet syns dock ej och första budet kan ibland ligga långt över.

    När det gäller dagis finns ganska bra informaion på www.taby.se om alla olika dagis. Jag tror att man får ställa sig i kö även utomlands (man får i alla fall det om man planerar att flytta till kommunen från grannkommuner). De är rätt vettiga att prata med på kommunens barnsomsorgsavdelning så prova att ring (08-768 99 55). Du får gärna fråga mer om ni börjat sikta in er på vissa områden (det finns säkert runt 50 dagis i Täby eller så)

    /Linda
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18
    Åh, vilken härlig sak! Det där liknar en cykel som var med i Fem myror är fler än fyra elefanter och jag och maken kommenterade just häromdagen att man skulle ha en sådan istället för barnsits i bak
  36. 18
    Åh, vilken härlig sak! Det där liknar en cykel som var med i Fem myror är fler än fyra elefanter och jag och maken kommenterade just häromdagen att man skulle ha en sådan istället för barnsits i bak
  37. Medlem sedan
    Aug 2007
    #19

    Vi köpte

    en begagnad Emmaljunga cannon two när jag väntade Julia. Den har fungerat fint till det vi haft den till, hade först mjuklift i till Julia men sen utan. Den är bara framåtvänd men för oss har det inte varit några problem med vare sej Julls eller Maxen att ha det så. Noel är väl ganska liten till växten? Max väger 15 kg och är en knapp meter lång nu och han åker fortfarande bra i den. Inte för att de åker SÅ mycket längre men kan kanske vara bra att veta om han blir trött i benen och du har sjal/sele till ngn av de små.
    De vagnarna går att få tag i ganska billigt begagnat men jag vet inget om Sthlmsmåttet till dem.

    Ska du helt hoppa av psykologiutbildningen nu när ni flyttar? *nyfiken*
  38. 19
    Vi köpte en begagnad Emmaljunga cannon two när jag väntade Julia. Den har fungerat fint till det vi haft den till, hade först mjuklift i till Julia men sen utan. Den är bara framåtvänd men för oss har det inte varit några problem med vare sej Julls eller Maxen att ha det så. Noel är väl ganska liten till växten? Max väger 15 kg och är en knapp meter lång nu och han åker fortfarande bra i den. Inte för att de åker SÅ mycket längre men kan kanske vara bra att veta om han blir trött i benen och du har sjal/sele till ngn av de små.
    De vagnarna går att få tag i ganska billigt begagnat men jag vet inget om Sthlmsmåttet till dem.

    Ska du helt hoppa av psykologiutbildningen nu när ni flyttar? *nyfiken*
  39. Medlem sedan
    Dec 2003
    #20
    En sån skulle jag köpa direkt om mina troll var små. Är sugen till lillskruttan som bara är 4,5 månader, men vi har ju redan en cykelkärra och den ovan tar inte henne när hon har åldern inne och storebror Lucas....men jag är sugen ändå eftersom jag inte har körkort, och cyklar mycket. Har sett folk på stan här i U-a med en sån, verkar jättebra.
  40. 20
    En sån skulle jag köpa direkt om mina troll var små. Är sugen till lillskruttan som bara är 4,5 månader, men vi har ju redan en cykelkärra och den ovan tar inte henne när hon har åldern inne och storebror Lucas....men jag är sugen ändå eftersom jag inte har körkort, och cyklar mycket. Har sett folk på stan här i U-a med en sån, verkar jättebra.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Tvillingvagn-tips?
    By Christine 74 in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 09:34
  2. Tips om tvillingvagn
    By tovelotta in forum Bebissnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 22:38
  3. Tvillingvagn?
    By M m 2 i magen. in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 21:52
  4. Tips på tvillingvagn?
    By Ullis bf 29/5 x 2 in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-01-21, 18:35
  5. tips på tvillingvagn sökes!!!
    By silvie in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-29, 11:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar