Korsett.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Korsett.

    Apropå kläder..... nån som kan lotsa mig till en enkel och hyfsat billig korset?? Via nätet gärna.... Alltså inte underklädeskorsett utan tänk er en korsett till ett par jeans eller en jeanskjol och stövlar t ex...
  2. 1
    Korsett. Apropå kläder..... nån som kan lotsa mig till en enkel och hyfsat billig korset?? Via nätet gärna.... Alltså inte underklädeskorsett utan tänk er en korsett till ett par jeans eller en jeanskjol och stövlar t ex...
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2

    Korsett???

    hm de borde utrotats i samband med de där beryktade bh bränningarna på 60 - 70(?) talet
    Hm tvshop varianten? ser åtminstone bekväm ut. TROR de hade nån test på andra typeri en kvällstidningsbilaga nyligen. Ska kika sen
    Bara måste...... allt....
  4. 2
    Korsett??? hm de borde utrotats i samband med de där beryktade bh bränningarna på 60 - 70(?) talet
    Hm tvshop varianten? ser åtminstone bekväm ut. TROR de hade nån test på andra typeri en kvällstidningsbilaga nyligen. Ska kika sen
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Tänk dig lite rock- eller goth-aktigt...
  6. 3
    Tänk dig lite rock- eller goth-aktigt...
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4
    Här kanske du kan hitta något: http://www.tradera.com/search/imp.as...ounty=&l_desc=

    Annars vet jag tyvärr inte. Det är inte riktigt min typ av plagg (inget att bulla upp), men snyggt på andra.
  8. 4
    Här kanske du kan hitta något: http://www.tradera.com/search/imp.as...ounty=&l_desc=

    Annars vet jag tyvärr inte. Det är inte riktigt min typ av plagg (inget att bulla upp), men snyggt på andra.
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Tradera har jag faktiskt funderat på aldeles själv men jag vill köpa på "riktiga" ställen för att ev. kunna lämna tillbaka. Men tack ändå...
  10. 5
    Tradera har jag faktiskt funderat på aldeles själv men jag vill köpa på "riktiga" ställen för att ev. kunna lämna tillbaka. Men tack ändå...
  11. Medlem sedan
    Mar 2006
    #6
    om den är billig är också dåligt sydd - du får vad du betalar för (vet eftersom jag syr korsetter själv och är utbildad) - åk till teatern och be deras sömmerskor sy en åt dig - inte billigt men den kommer att sitta snyggast på dig.
  12. 6
    om den är billig är också dåligt sydd - du får vad du betalar för (vet eftersom jag syr korsetter själv och är utbildad) - åk till teatern och be deras sömmerskor sy en åt dig - inte billigt men den kommer att sitta snyggast på dig.
  13. Quentin
    #7
    Jag har googlat, men finner bara korsetter ihop med strumpeband o d, och det verkar inte finnas korsetter för "utebruk" s a s.
  14. 7
    Jag har googlat, men finner bara korsetter ihop med strumpeband o d, och det verkar inte finnas korsetter för "utebruk" s a s.
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Tack men till det den ska användas är det inte så dödligt viktigt
  16. 8
    Tack men till det den ska användas är det inte så dödligt viktigt
  17. Medlem sedan
    Mar 2004
    #9
    HM hade korsett + stringtrosa för 99 kr per set idag.
  18. 9
    HM hade korsett + stringtrosa för 99 kr per set idag.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Jodå det finns, har sett en del men tyvärr för en tusenlapp och mer...
  20. 10
    Jodå det finns, har sett en del men tyvärr för en tusenlapp och mer...
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11
    Var den väldigt "underklädig"?
  22. 11
    Var den väldigt "underklädig"?
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Jag har nån billig skräpgrej från nån postorderfirma, tror det var ellos eller laredoute som inte är en korsett men ser ut som en.
  24. 12
    Jag har nån billig skräpgrej från nån postorderfirma, tror det var ellos eller laredoute som inte är en korsett men ser ut som en.
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    De hade såna som inte var så underklädiga när jag gick in med sonen där förra veckan
  26. 13
    De hade såna som inte var så underklädiga när jag gick in med sonen där förra veckan
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    jajuste ja, La redoute eller hur det stavas kan jag ju kolla p. tack
  28. 14
    jajuste ja, La redoute eller hur det stavas kan jag ju kolla p. tack
  29. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    Ah, då ska jag kika, thanx!
  30. 15
    Ah, då ska jag kika, thanx!
  31. Medlem sedan
    Mar 2006
    #16
    men köp en på tradera då - de duger om du har bh under och inte är så noga med att den ska sitta vackert och forma din byst snyggt.

    antar att det är en viktoriansk korsett du är ute efter: som den här: http://www.snofridholgersdotter.se/overbust/v1107.jpg

    men då får du ge 2100 för den - men det är en ordentlig korsett med historisk förlaga.
  32. 16
    men köp en på tradera då - de duger om du har bh under och inte är så noga med att den ska sitta vackert och forma din byst snyggt.

    antar att det är en viktoriansk korsett du är ute efter: som den här: http://www.snofridholgersdotter.se/overbust/v1107.jpg

    men då får du ge 2100 för den - men det är en ordentlig korsett med historisk förlaga.
  33. Medlem sedan
    May 2001
    #17
    Men du, jag kom på att jag såg en på H&M häromdagen. Här är en länk, du kan köpa den på nätet också: http://shop.hm.com/media/products/60...01_31_3999.jpg

    Kostar 198 kronor
  34. 17
    Men du, jag kom på att jag såg en på H&M häromdagen. Här är en länk, du kan köpa den på nätet också: http://shop.hm.com/media/products/60...01_31_3999.jpg

    Kostar 198 kronor
  35. Medlem sedan
    May 2001
    #18
    Finns även i svart, glömde skriva det.
  36. 18
    Finns även i svart, glömde skriva det.
  37. Medlem sedan
    Aug 2006
    #19
    Snygg men dyr Tack.
  38. 19
    Snygg men dyr Tack.
  39. Medlem sedan
    Aug 2006
    #20
    Ser snyg ut, ska kika!
  40. 20
    Ser snyg ut, ska kika!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Gör en gördel/korsett att man...
    By jennifer in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 19:22
  2. Korsett?
    By emwi o pyret in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 17:25
  3. Korsett??
    By PinkDaisy in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 16:53
  4. Korsett?? paniiik
    By PinkDaisy in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 09:56
  5. Inre korsett?
    By bossemor in forum Flerhandikapp
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 07:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar