Gallonkläder (heter det så?)
_99/00 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Gallonkläder (heter det så?)

    Vet någon var o OM man kan få tag på ordentliga gallonbyxor+jacka i storlek 146/152?
    Skola/fritids vill att barnen har det men min dotter är ju längre än "normal"-förstaklassarna och jag hittar inga.
    De regnställ jag hittar går ju vätan igenom direkt och det går åt en massa extrakläder i skolan.
  2. 1
    Gallonkläder (heter det så?) Vet någon var o OM man kan få tag på ordentliga gallonbyxor+jacka i storlek 146/152?
    Skola/fritids vill att barnen har det men min dotter är ju längre än "normal"-förstaklassarna och jag hittar inga.
    De regnställ jag hittar går ju vätan igenom direkt och det går åt en massa extrakläder i skolan.
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Jag vet att HellyHansen har (eller i allafall hade) i större storlekar.De har ju regnställ av lite kraftigare material.
  4. 2
    Jag vet att HellyHansen har (eller i allafall hade) i större storlekar.De har ju regnställ av lite kraftigare material.
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    Ska kolla upp det

    Tack så mycket =)

    Tycker det är trist att de är så svårt att hitta sånt, hon är ju bara 7 år (8 i feb)
  6. 3
    Ska kolla upp det Tack så mycket =)

    Tycker det är trist att de är så svårt att hitta sånt, hon är ju bara 7 år (8 i feb)
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Ja,då är hon ju verkligen lång.Visst är det dumt att de verkar tro att barn inte behöver ordentliga regnkläder när de blir äldre.
  8. 4
    Ja,då är hon ju verkligen lång.Visst är det dumt att de verkar tro att barn inte behöver ordentliga regnkläder när de blir äldre.
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5
    Hittade bara upp till 134 med hängslen o rem att ha under skorna.
    Får väl gå in i varenda klädaffär och fråga om de kan beställa om det överhuvudtaget finns.
    Det är nackdelen med att vara lång...hon har lika mycket problem med kläder nu när hon är 7 som jag har (är 30) nu och har haft länge.
    Likadant med skor..får köpa 37 åt henne i de flesta skor, IBLAND kan hon ha 36.
    Varför har klädindustrin så svårt att fatta att folk är låånga,korta,smala o tjocka och hundra saker däremellan??
    Känner mig alltid som en flodhäst i michael-jackson-byxor (alla byxor är minst 10 cm för korta) när jag ska handla kläder
    och de byxor som är tillräckligt långa skulle jag inte ens komma i om jag bantade bort halva mig för jag har höfter (o de går ju inte att banta bort precis) *muttrar*

    Nu har jag nog spytt galla tillräckligt tror jag *skäms lite*
  10. 5
    Hittade bara upp till 134 med hängslen o rem att ha under skorna.
    Får väl gå in i varenda klädaffär och fråga om de kan beställa om det överhuvudtaget finns.
    Det är nackdelen med att vara lång...hon har lika mycket problem med kläder nu när hon är 7 som jag har (är 30) nu och har haft länge.
    Likadant med skor..får köpa 37 åt henne i de flesta skor, IBLAND kan hon ha 36.
    Varför har klädindustrin så svårt att fatta att folk är låånga,korta,smala o tjocka och hundra saker däremellan??
    Känner mig alltid som en flodhäst i michael-jackson-byxor (alla byxor är minst 10 cm för korta) när jag ska handla kläder
    och de byxor som är tillräckligt långa skulle jag inte ens komma i om jag bantade bort halva mig för jag har höfter (o de går ju inte att banta bort precis) *muttrar*

    Nu har jag nog spytt galla tillräckligt tror jag *skäms lite*

Liknande trådar

  1. Heter det:
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-01-26, 03:13
  2. Vad heter
    By myran79 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-17, 18:51
  3. vad heter:...
    By Demeter in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 16:52
  4. Vad heter hon?
    By Fru Film in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 10:37
  5. Vad heter era små mer...
    By Linnie med tre in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 00:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar