tränar era barn?
Träning
  1. Medlem sedan
    Apr 2000
    #1

    tränar era barn?

    En tanke som slog mig i samband med en annan fråga på ett annat snack. Det verkar som om vi är udda. Så jag undrar hur gamla är era barn och vad / när tränar de (om de tränar alls)?

    Egna svar, så här såg förra veckan ut för oss:

    Kille 6 år fsk-klass
    må: fotboll
    ti: skolgympa + simning
    on: skridskor med familjen
    to: simning
    fre: -
    lö: simtävling
    sö: -

    Kille 9 år tredje klass:
    må: löpning
    ti: simning
    on: skridskor med familjen
    to: simning
    fre: skolgympa
    lö: handboll, simtävling
    sö: orientering

    En annan orsak till att jag undrar är att jag från tre olika håll under senare tid fått "samma historia" berättad, hur de som vuxna inte kan börja träna eftersom deras föräldrar inte brukade träna eller tog med barnen på olika träningar. Så kanske är det så att ni som är här inne på komiformsnack och börjar träna själva är en del i att vända denna trenden. Vi föregår med gott exempel för våra barn så är det inte en så stor grej för dem att idrotta i vuxen ålder (utan snarare ett normaltillstånd).
  2. 1
    tränar era barn? En tanke som slog mig i samband med en annan fråga på ett annat snack. Det verkar som om vi är udda. Så jag undrar hur gamla är era barn och vad / när tränar de (om de tränar alls)?

    Egna svar, så här såg förra veckan ut för oss:

    Kille 6 år fsk-klass
    må: fotboll
    ti: skolgympa + simning
    on: skridskor med familjen
    to: simning
    fre: -
    lö: simtävling
    sö: -

    Kille 9 år tredje klass:
    må: löpning
    ti: simning
    on: skridskor med familjen
    to: simning
    fre: skolgympa
    lö: handboll, simtävling
    sö: orientering

    En annan orsak till att jag undrar är att jag från tre olika håll under senare tid fått "samma historia" berättad, hur de som vuxna inte kan börja träna eftersom deras föräldrar inte brukade träna eller tog med barnen på olika träningar. Så kanske är det så att ni som är här inne på komiformsnack och börjar träna själva är en del i att vända denna trenden. Vi föregår med gott exempel för våra barn så är det inte en så stor grej för dem att idrotta i vuxen ålder (utan snarare ett normaltillstånd).
  3. Medlem sedan
    Feb 1999
    #2
    Ja
    14 snart 15 årig kille
    mån, tors, lör, sön tennis
    skolgympa 4 ggr i veckan

    10 årig dotter
    tis - simning
    tors squash
    fre - tennis
    sön - squash
    skolgympa 4 ggr i veckan


    6 årig dotter
    tis- simning
    sön- squash
    skolgympa 3 ggr i veckan


    på vår och sommar spelade hon fotboll tis och lör
    och tennis ons.
    Väntelista på tennis.


    Själv hade jag föräldrar som cyklade överralt. Pappa till jobbet 30 km om dagen ToR. Mamma var hemsamarit och cyklade överrallt.
    Jag spelade fotboll 4 ggr i veckan när jag växte upp.
    Min man spelar squash varje dag på hög nivå. Provinsionellt och även nationals (masters nivå)
  4. 2
    Ja
    14 snart 15 årig kille
    mån, tors, lör, sön tennis
    skolgympa 4 ggr i veckan

    10 årig dotter
    tis - simning
    tors squash
    fre - tennis
    sön - squash
    skolgympa 4 ggr i veckan


    6 årig dotter
    tis- simning
    sön- squash
    skolgympa 3 ggr i veckan


    på vår och sommar spelade hon fotboll tis och lör
    och tennis ons.
    Väntelista på tennis.


    Själv hade jag föräldrar som cyklade överralt. Pappa till jobbet 30 km om dagen ToR. Mamma var hemsamarit och cyklade överrallt.
    Jag spelade fotboll 4 ggr i veckan när jag växte upp.
    Min man spelar squash varje dag på hög nivå. Provinsionellt och även nationals (masters nivå)
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    Nja...

    Dottern, 7 år, har skolgympan och så Friskis&Svettis en gång i veckan. Vi bor centralt och går vart vi en ska, så det blir många långa promenader. Nån gång ibland är hon med ut och joggar, men då är det på hennes villkor - typ "försten till nästa lyktstolpe". Hennes aktiviteter är barnkör och scouter.

    Sonen, 9 år, är cp-skadad och rullstolsburen och hans träning går ut på stretch och stabilitet. I badgruppen tränar han lite kondition också. Ridningen ger bålstabilitet och töjer i benen.

    Vi är en musikintresserad familj och dottern kommer säkert att följa i våra fotspår. Både maken och jag har spelat olika instrument sen vi var små.
  6. 3
    Nja... Dottern, 7 år, har skolgympan och så Friskis&Svettis en gång i veckan. Vi bor centralt och går vart vi en ska, så det blir många långa promenader. Nån gång ibland är hon med ut och joggar, men då är det på hennes villkor - typ "försten till nästa lyktstolpe". Hennes aktiviteter är barnkör och scouter.

    Sonen, 9 år, är cp-skadad och rullstolsburen och hans träning går ut på stretch och stabilitet. I badgruppen tränar han lite kondition också. Ridningen ger bålstabilitet och töjer i benen.

    Vi är en musikintresserad familj och dottern kommer säkert att följa i våra fotspår. Både maken och jag har spelat olika instrument sen vi var små.
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4

    våra barn:

    6-åringen
    måndag: fotbollsträning
    torsdag:skoljympa
    söndag:simskola

    4-åringen:
    måndag:simskola


    Förut har vi gått en del på F&S-familjejympa men den krockar med simskolan på söndagarna.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  8. 4
    våra barn: 6-åringen
    måndag: fotbollsträning
    torsdag:skoljympa
    söndag:simskola

    4-åringen:
    måndag:simskola


    Förut har vi gått en del på F&S-familjejympa men den krockar med simskolan på söndagarna.
  9. Medlem sedan
    Sep 1998
    #5
    Viktigt att barnen tränar, är det för mig!

    Min äldsta dotter 13 år rider och klättrar

    Son 9 år simmar o tränar aikido

    De minsta har inga organiserade aktiviteter direkt mer än simskola o knatteridning men det kommer.

    Sen VAD de gör bestämmer jag inte, men någon form av fysisk aktivitet "kräver" vi av de. Och vi uppmuntrar till det, genom att vi betalar; skjutsar och själva är förebilder.

    Dessutom åker vi mkt utför på vintrarna tillsammans och försöker ta oss ut i naturen och röra på oss etc.
  10. 5
    Viktigt att barnen tränar, är det för mig!

    Min äldsta dotter 13 år rider och klättrar

    Son 9 år simmar o tränar aikido

    De minsta har inga organiserade aktiviteter direkt mer än simskola o knatteridning men det kommer.

    Sen VAD de gör bestämmer jag inte, men någon form av fysisk aktivitet "kräver" vi av de. Och vi uppmuntrar till det, genom att vi betalar; skjutsar och själva är förebilder.

    Dessutom åker vi mkt utför på vintrarna tillsammans och försöker ta oss ut i naturen och röra på oss etc.
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6
    Mina barn är ju bara 1,5 och 4 år så de gör egentligen ingen schemalagd träning, förutom att vi går på simskola en gång i veckan. Men vi prommenerar mycket och 4-åringen cyklar oftast till dagis.
    Jag tycker det är bra att man får prova på olika idrotter, men jag tycker att det mest viktiga är att försöka få in motion i vardagen. För det är inte alla som kommer att vilja hålla på aktivt med någon idrott, men om man är van att cykla eller prommenera när man ska någonstans så är mycket vunnet.
    Jag har ju själv tävlingssimmat när jag var yngre och tränat massor, men när jag slutade med det var jag så trött på alllt vad schemalagd träning hette så jag slutade nästan helt att träna. Som tur var så var jag van att alltid cykla och gå vilket gjorde att jag ändå bibehäll en viss grundmotion. Men visst har min träning i ungdomen gjort det lättare att ta upp träningen igen så här på gamla dar
  12. 6
    Mina barn är ju bara 1,5 och 4 år så de gör egentligen ingen schemalagd träning, förutom att vi går på simskola en gång i veckan. Men vi prommenerar mycket och 4-åringen cyklar oftast till dagis.
    Jag tycker det är bra att man får prova på olika idrotter, men jag tycker att det mest viktiga är att försöka få in motion i vardagen. För det är inte alla som kommer att vilja hålla på aktivt med någon idrott, men om man är van att cykla eller prommenera när man ska någonstans så är mycket vunnet.
    Jag har ju själv tävlingssimmat när jag var yngre och tränat massor, men när jag slutade med det var jag så trött på alllt vad schemalagd träning hette så jag slutade nästan helt att träna. Som tur var så var jag van att alltid cykla och gå vilket gjorde att jag ändå bibehäll en viss grundmotion. Men visst har min träning i ungdomen gjort det lättare att ta upp träningen igen så här på gamla dar
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #7

    tänker wow

    vilken skillnad det är på idrotten i era skolor! När jag såg vem som skrivit så fattade jag bättre (Jag har ju också provat den skolan...). Här har de vanligen idrott en eller två gånger i veckan!

    Men ni är lite som vi då - föräldrarna rörde på sig, ni fortsatte och nu gör era barn likadant. Tack för svaret!
  14. 7
    tänker wow vilken skillnad det är på idrotten i era skolor! När jag såg vem som skrivit så fattade jag bättre (Jag har ju också provat den skolan...). Här har de vanligen idrott en eller två gånger i veckan!

    Men ni är lite som vi då - föräldrarna rörde på sig, ni fortsatte och nu gör era barn likadant. Tack för svaret!
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8

    men det är ju jättebra!

    Dottern är ju inte så gammal ännu, men det är ändå ett par idrottsaktiviteter vid sidan av skolgympan. Plus scouterna och kören mm.

    Och sonen tränar nog mer än många av sina jämnåriga med. - antagligen är han mycket mer flexibilitets- och stabilitetstränad än de flesta av oss! (Uh-oh, det är ett av mina egna dåliga samveten.)

    Min nioåring har just börjat på musikskolan. Det är jätteroligt, då får jag ju lära mig ett nytt instrument också
  16. 8
    men det är ju jättebra! Dottern är ju inte så gammal ännu, men det är ändå ett par idrottsaktiviteter vid sidan av skolgympan. Plus scouterna och kören mm.

    Och sonen tränar nog mer än många av sina jämnåriga med. - antagligen är han mycket mer flexibilitets- och stabilitetstränad än de flesta av oss! (Uh-oh, det är ett av mina egna dåliga samveten.)

    Min nioåring har just börjat på musikskolan. Det är jätteroligt, då får jag ju lära mig ett nytt instrument också
  17. Medlem sedan
    Apr 2000
    #9

    svårt att pussla

    Det kan vara riktigt knivigt att få ihop det, krockar råkar man ut för förr eller senare. Eller så att de lägger de små barnens tider riktigt illa så man inte hinner typ klockan fyra på vardagar. När man är 4-6 år så orkar man inte med så många aktiviteter men himla bra att börja med simskola i den åldern ändå! För är det något alla barn behöver lära sig så är det väl att simma! Och tids nog hinner de fylla schemat med fler idrotter.
  18. 9
    svårt att pussla Det kan vara riktigt knivigt att få ihop det, krockar råkar man ut för förr eller senare. Eller så att de lägger de små barnens tider riktigt illa så man inte hinner typ klockan fyra på vardagar. När man är 4-6 år så orkar man inte med så många aktiviteter men himla bra att börja med simskola i den åldern ändå! För är det något alla barn behöver lära sig så är det väl att simma! Och tids nog hinner de fylla schemat med fler idrotter.
  19. Medlem sedan
    Apr 2000
    #10

    låter balanserat!

    Bra att de får vara med att bestämma själva (antar från termin till termin eller från år till år), för det är ju bra om de hinner prova på lite olika idrotter. Så kan de hitta nåt de gillar så pass att intresset håller i sig upp i vuxen ålder (eller alternativt att de provat på så de kan återuppta det senare i livet).

    Vi försöker låta barnen bestämma liet själva men har faktiskt bestämt några saker åt dem:
    - simskola var de tvungna att gå i (nu VILL de fortsätta för att tävla triathlon men det är en annan sak)
    - orientering håller vi på med tillsammans hela familjen
    - ishockey blir det _inte_
  20. 10
    låter balanserat! Bra att de får vara med att bestämma själva (antar från termin till termin eller från år till år), för det är ju bra om de hinner prova på lite olika idrotter. Så kan de hitta nåt de gillar så pass att intresset håller i sig upp i vuxen ålder (eller alternativt att de provat på så de kan återuppta det senare i livet).

    Vi försöker låta barnen bestämma liet själva men har faktiskt bestämt några saker åt dem:
    - simskola var de tvungna att gå i (nu VILL de fortsätta för att tävla triathlon men det är en annan sak)
    - orientering håller vi på med tillsammans hela familjen
    - ishockey blir det _inte_
  21. Medlem sedan
    Apr 2000
    #11

    vilket bra svar

    Låter väldigt likt det jag försöker framhålla:
    - det ska vara naturligt att röra sig i vardagen
    - presentera barnen för många olika idrotter så kan de hitta något de gillar att fortsätta med eller inte tycker det blir alltför skrämmande att börja om senare i livet
    - det är jättebra om både barn och vuxna kan röra på sig tillsammans

    Vi har ett antal ungdomar i simföreningen som börjar komma upp i den ålder (tidiga tonåren) då många lägger av för att både simningen och andra faktorer som skola etc. ställer för stora krav. Tanken är att försöka ta hand om dem i triathlongruppen i stället. Alla kanske inte behöver vara sprinters. Man kan simma långt i stället, och kombinera med andra idrotter. Kanske kan vi på det viset undvika att de slutar tvärt. Vad tror du som gammal simmare om det konceptet?
  22. 11
    vilket bra svar Låter väldigt likt det jag försöker framhålla:
    - det ska vara naturligt att röra sig i vardagen
    - presentera barnen för många olika idrotter så kan de hitta något de gillar att fortsätta med eller inte tycker det blir alltför skrämmande att börja om senare i livet
    - det är jättebra om både barn och vuxna kan röra på sig tillsammans

    Vi har ett antal ungdomar i simföreningen som börjar komma upp i den ålder (tidiga tonåren) då många lägger av för att både simningen och andra faktorer som skola etc. ställer för stora krav. Tanken är att försöka ta hand om dem i triathlongruppen i stället. Alla kanske inte behöver vara sprinters. Man kan simma långt i stället, och kombinera med andra idrotter. Kanske kan vi på det viset undvika att de slutar tvärt. Vad tror du som gammal simmare om det konceptet?
  23. Medlem sedan
    Jun 2003
    #12
    Jag tycker det är jättebra att man tar initiativ till att fånga upp dem som slutar att tävla.
    Om jag ska tala utifrån egen erfarenhet så tror jag att det viktigaste att tänka på är att hitta en form där ungdomarna känner en socialsamvaro och där det kanske inte är så inriktat på att träna mycket eller att tävla. För min del var det ju just detta att det var sånt allvar med träningen allt eller inget och att det tog all min tid. Jag hade faktiskt en tanke om att börja med triathlon när jag slutade simma och anslöt mig till cykelklubben, men återigen föll det av samma anledning. Det blev för mycket allvar och tog så mycket tid.
    Så min slutsats är att man ska försöka fånga upp dem som slutar tvärt, men kanske lägga mer fokus på det sociala i att träffas och träna och mindre fokus på prestationer. Om man tycker något är roligt så kommer man ju automatiskt att vilja prestera mer
    Vet inte om jag lyckas få fram vad jag vill, men det var ett försök. Detta är något som ligger mig varmt om hjärtat och när jag gick i skolan så skrev jag en uppsats om just simning och bristen på bredd. Just simning är ju så otroligt elitinriktat, det finns ingen plats för dem som vill träna lite lagom.
  24. 12
    Jag tycker det är jättebra att man tar initiativ till att fånga upp dem som slutar att tävla.
    Om jag ska tala utifrån egen erfarenhet så tror jag att det viktigaste att tänka på är att hitta en form där ungdomarna känner en socialsamvaro och där det kanske inte är så inriktat på att träna mycket eller att tävla. För min del var det ju just detta att det var sånt allvar med träningen allt eller inget och att det tog all min tid. Jag hade faktiskt en tanke om att börja med triathlon när jag slutade simma och anslöt mig till cykelklubben, men återigen föll det av samma anledning. Det blev för mycket allvar och tog så mycket tid.
    Så min slutsats är att man ska försöka fånga upp dem som slutar tvärt, men kanske lägga mer fokus på det sociala i att träffas och träna och mindre fokus på prestationer. Om man tycker något är roligt så kommer man ju automatiskt att vilja prestera mer
    Vet inte om jag lyckas få fram vad jag vill, men det var ett försök. Detta är något som ligger mig varmt om hjärtat och när jag gick i skolan så skrev jag en uppsats om just simning och bristen på bredd. Just simning är ju så otroligt elitinriktat, det finns ingen plats för dem som vill träna lite lagom.
  25. Medlem sedan
    Apr 2000
    #13

    tack ska du ha

    Ja, tanken var mest att de skulle fortsätta med _någonting_ men på sin egen nivå - vi vuxna är ju mer eller mindre motionärer allihop men det är ju trevligt att träffas och så ändå fast man inte tillhör sverigeeliten! Nu är mina barn ännu lite för unga men min ego tanke är att vi ska ha fått snurr på den här gruppen tills de är gamla nog att gå över dit.

    För jag ser inte som troligt att mina barn kommer att simma 5-6 pass i veckan och sluta med alla andra sporter till förmån för simningen.
  26. 13
    tack ska du ha Ja, tanken var mest att de skulle fortsätta med _någonting_ men på sin egen nivå - vi vuxna är ju mer eller mindre motionärer allihop men det är ju trevligt att träffas och så ändå fast man inte tillhör sverigeeliten! Nu är mina barn ännu lite för unga men min ego tanke är att vi ska ha fått snurr på den här gruppen tills de är gamla nog att gå över dit.

    För jag ser inte som troligt att mina barn kommer att simma 5-6 pass i veckan och sluta med alla andra sporter till förmån för simningen.
  27. Medlem sedan
    Feb 1999
    #14
    Ny skollag ska det bli i de komomunala skolorna (mina går ju privat) att barnen måste få 30 minuters idrott varje dag.
  28. 14
    Ny skollag ska det bli i de komomunala skolorna (mina går ju privat) att barnen måste få 30 minuters idrott varje dag.
  29. Medlem sedan
    Feb 1999
    #15
    Kul med musik.
    min 14 åring spelar trombon i skolan (4e året) och tar gitarrlektioner en gång i veckan hemma.

    tjejerna har både kör i skolan och tar pianolektioner. De ska nu dela upp pianotiden lite med voiceträning. 6 åringen sjöng ju solo i en av Staffanverserna på Luciaframträdandet och vill sjunga en längre sång nästa år.
  30. 15
    Kul med musik.
    min 14 åring spelar trombon i skolan (4e året) och tar gitarrlektioner en gång i veckan hemma.

    tjejerna har både kör i skolan och tar pianolektioner. De ska nu dela upp pianotiden lite med voiceträning. 6 åringen sjöng ju solo i en av Staffanverserna på Luciaframträdandet och vill sjunga en längre sång nästa år.
  31. Medlem sedan
    Feb 1999
    #16
    - håller helt med att simskola är ett måste.
    Sonen fick sluta när han började med tennis seriöst. Men hade då nått rookiepatrol vilket är två nivåer under sökajobbsomlivvakt.
    Tjejerna simmar, 10 åringen hatar det... kanske för att alla tjatar att hon har talang. En instruktör sa att hon var den starkaste hon sett i bröstsim i så ung ålder...
    6 åringen bara ler och har nog en framtid inom syncho swim... fnissar.
    De har alla börjat tidigt med siming. Och nu är det extra viktigt iochmed att vi ahr stuga med sjötomt.

    Absolut INGEN hockey. Sonen spelade i 3 år. ALDRIG mer!
  32. 16
    - håller helt med att simskola är ett måste.
    Sonen fick sluta när han började med tennis seriöst. Men hade då nått rookiepatrol vilket är två nivåer under sökajobbsomlivvakt.
    Tjejerna simmar, 10 åringen hatar det... kanske för att alla tjatar att hon har talang. En instruktör sa att hon var den starkaste hon sett i bröstsim i så ung ålder...
    6 åringen bara ler och har nog en framtid inom syncho swim... fnissar.
    De har alla börjat tidigt med siming. Och nu är det extra viktigt iochmed att vi ahr stuga med sjötomt.

    Absolut INGEN hockey. Sonen spelade i 3 år. ALDRIG mer!
  33. Medlem sedan
    Apr 2000
    #17

    bra - och sorgligt

    Tänk att vi måste schemalägga en halvtimmes rörelse om dagen för att hålla barnen i form. Det tycker jag är lite sorgligt, faktiskt. Men om det nu behövs så är det ju jättebra att det görs!
  34. 17
    bra - och sorgligt Tänk att vi måste schemalägga en halvtimmes rörelse om dagen för att hålla barnen i form. Det tycker jag är lite sorgligt, faktiskt. Men om det nu behövs så är det ju jättebra att det görs!
  35. Medlem sedan
    Feb 1999
    #18
    Ja det är synd att man måste schemalägga.
    Tyvärr kan man ju inte i en storstad som denna bara lämna barnen ute för att leka i parken, spela streethockey etc. Och föräldrar jobbar mcyket.
    Det är ju mycket det som saknas vardagsmotion.
    GÅ eller cykla till skolan. Leka ute efter skolan.
    Vi ahr ju tyren att jag är hemma och att våra barn kan göra så många aktiviteter. Min man är också väldigt flexibel som egenföretagare.
  36. 18
    Ja det är synd att man måste schemalägga.
    Tyvärr kan man ju inte i en storstad som denna bara lämna barnen ute för att leka i parken, spela streethockey etc. Och föräldrar jobbar mcyket.
    Det är ju mycket det som saknas vardagsmotion.
    GÅ eller cykla till skolan. Leka ute efter skolan.
    Vi ahr ju tyren att jag är hemma och att våra barn kan göra så många aktiviteter. Min man är också väldigt flexibel som egenföretagare.
  37. Medlem sedan
    Aug 2002
    #19
    Nej men så är de 5 år och har inte mer aktiviteter än simskola.

    Men de vill och dottern pratar om att hon ska springa med mig när hon blir äldre. Vi får väl se hur det blir men jag hoppas ju att de skall vilja idrotta och ioch,ed att jag tränar en hel del och att maken precis har börjat (förutom att han golfar på sommarhalvåret) så tror jag att de kommer att göra det.

    Jag är uppvuxen med en pappa som alltid tränat (och som också varit tränare) och jag har idrottat mer eller mindre jämt. ch till våren blir det att vörja med en halvklassiker just med min pappa!

    /Therese
  38. 19
    Nej men så är de 5 år och har inte mer aktiviteter än simskola.

    Men de vill och dottern pratar om att hon ska springa med mig när hon blir äldre. Vi får väl se hur det blir men jag hoppas ju att de skall vilja idrotta och ioch,ed att jag tränar en hel del och att maken precis har börjat (förutom att han golfar på sommarhalvåret) så tror jag att de kommer att göra det.

    Jag är uppvuxen med en pappa som alltid tränat (och som också varit tränare) och jag har idrottat mer eller mindre jämt. ch till våren blir det att vörja med en halvklassiker just med min pappa!

    /Therese
  39. Medlem sedan
    Dec 1998
    #20
    Tjej 16: Ridning en gång i veckan. Promenerar mycket. Funderar på att börja på gym. Skolidrott två gånger i veckan.
    Kille 12: Aikido en gång i veckan. Skolidrott två gånger i veckan. Rätt datanördig i övrigt...
    Tjej 10: Ridning en gång i veckan. Skolidrott två gånger i veckan. Fortfarande i en ålder då man leker ute med kompisar en del.

    Varför skulle man inte kunna träna som vuxen för att ens föräldrar inte gjorde det? Mina föräldrar var ett par soffpotatisra... Åkte en del längdskidor på sin höjd...

    Jag red, tränade fotboll och handboll när jag var barn-tonåring.
  40. 20
    Tjej 16: Ridning en gång i veckan. Promenerar mycket. Funderar på att börja på gym. Skolidrott två gånger i veckan.
    Kille 12: Aikido en gång i veckan. Skolidrott två gånger i veckan. Rätt datanördig i övrigt...
    Tjej 10: Ridning en gång i veckan. Skolidrott två gånger i veckan. Fortfarande i en ålder då man leker ute med kompisar en del.

    Varför skulle man inte kunna träna som vuxen för att ens föräldrar inte gjorde det? Mina föräldrar var ett par soffpotatisra... Åkte en del längdskidor på sin höjd...

    Jag red, tränade fotboll och handboll när jag var barn-tonåring.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hur ofta tränar era barn som idrottar?
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-06-04, 10:13
  2. Tränar på!
    By Dame in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-22, 20:36
  3. Hur mycket tränar era barn?!?
    By anonymt namn in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 22:10
  4. tränar era barn/ungdomar
    By demeter in forum Sport
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 14:31
  5. Hur tränar ni era barn?
    By mamicka in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 18:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar