Presenterar mig.
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Presenterar mig.

    Har läst här ett tag men inte skrivit, men nu tänkte jag börja bli lite aktiv, är sjukskriven tom 31 jan och tiden går långsamt.

    Är 33 år och bor i Bromma med min son och sambo, väntar mitt andra barn och min första prins heter Leo och är 10 år. Han har en annan pappa och han är hos oss varannan vecka (Hans pappa är en toppen pappa och vi brukar umgås även när det inte är "våra" veckor så det blir träffar då och då ändå, har även äran att få vara barnvakt ibland åt hans andra lilla son på två år)

    Jag har BF den 29 mars och längtar som bara den.

    Det var lite om mig.
    Lycklig mamma till två!!
    ღ ღ Leo 971115 & Vera 080407 ღ ღ
    Min hemsida: http://mittlivsomdetar.blogg.se/
  2. 1
    Presenterar mig. Har läst här ett tag men inte skrivit, men nu tänkte jag börja bli lite aktiv, är sjukskriven tom 31 jan och tiden går långsamt.

    Är 33 år och bor i Bromma med min son och sambo, väntar mitt andra barn och min första prins heter Leo och är 10 år. Han har en annan pappa och han är hos oss varannan vecka (Hans pappa är en toppen pappa och vi brukar umgås även när det inte är "våra" veckor så det blir träffar då och då ändå, har även äran att få vara barnvakt ibland åt hans andra lilla son på två år)

    Jag har BF den 29 mars och längtar som bara den.

    Det var lite om mig.
  3. Älsklingar små
    #2
    Välkommen!
    Jag väntar min fjärde bebis. Mina barn är 8, 6 och 5. Två pojkar och en flicka, som är den yngsta.
    Har BF den 2 mars och längtar också som en tok.

    Bor i Malmö och ja.. lever
  4. 2
    Välkommen!
    Jag väntar min fjärde bebis. Mina barn är 8, 6 och 5. Två pojkar och en flicka, som är den yngsta.
    Har BF den 2 mars och längtar också som en tok.

    Bor i Malmö och ja.. lever
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3
    Tack!!
    Åh, fjärde, vad härligt det låter.
    Då vet jag vem som kan ge mig råd och tips.

    Kan ju fråga dig på en gång, min bebis sparkar både upp och ner samtidigt, är det med både händer och fötter som rör sig då? Så här var det inte förra gången.
  6. 3
    Tack!!
    Åh, fjärde, vad härligt det låter.
    Då vet jag vem som kan ge mig råd och tips.

    Kan ju fråga dig på en gång, min bebis sparkar både upp och ner samtidigt, är det med både händer och fötter som rör sig då? Så här var det inte förra gången.
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Välkommen :-)

    Är 33, bor i Stockholm och väntar mitt tredje barn den 25 mars.

    Jag har två små gullungar på 3 år en pojke och en flicka på 1,5 år.

    Har en jobbig graviditet denna gång, tråkigt nog och är sjukskriven.
  8. 4
    Välkommen :-)

    Är 33, bor i Stockholm och väntar mitt tredje barn den 25 mars.

    Jag har två små gullungar på 3 år en pojke och en flicka på 1,5 år.

    Har en jobbig graviditet denna gång, tråkigt nog och är sjukskriven.
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Antagligen, den har ju gått om plats nu under dessa veckor fram till v.28 är den som mest livligast :-)

    www.babycenter.com, en bra sida
  10. 5
    Antagligen, den har ju gått om plats nu under dessa veckor fram till v.28 är den som mest livligast :-)

    www.babycenter.com, en bra sida
  11. Älsklingar små
    #6
    Ja det är nog med både händer och fötter. Kanske till och med är huvudet du känner i bland om det dunsar både upp och nere. Dom små liven tar ju en del glädjeskutt ibland. Härlig känsla!! Minns med min tredje att i slutet kunde man verkligen känna fingrarna skrapa och så kändes det jätteläskigt när hon liksom krafsade på sidan av magen eller att foten drogs längs sidan.

    Ingen av mina graviditeter har varit lika. Känts så olika varje gång i rörelser och dygnsrytm. Så man lär sig något nytt varje gång
  12. 6
    Ja det är nog med både händer och fötter. Kanske till och med är huvudet du känner i bland om det dunsar både upp och nere. Dom små liven tar ju en del glädjeskutt ibland. Härlig känsla!! Minns med min tredje att i slutet kunde man verkligen känna fingrarna skrapa och så kändes det jätteläskigt när hon liksom krafsade på sidan av magen eller att foten drogs längs sidan.

    Ingen av mina graviditeter har varit lika. Känts så olika varje gång i rörelser och dygnsrytm. Så man lär sig något nytt varje gång
  13. Medlem sedan
    Dec 2007
    #7
    fram till v.28?
    Jag är i v.28 nu o min är toklivlig o sparkar o slår för glatta livet emellanåt
  14. 7
    fram till v.28?
    Jag är i v.28 nu o min är toklivlig o sparkar o slår för glatta livet emellanåt
  15. Medlem sedan
    Nov 2006
    #8
    Det står så i gravidböcker, men kolla på olika gravidkalendrar vad som står om bebisen i olika veckor.

    Min är också helvild, en just nu verkar den sova gott där inne, den laddar för att sätta fart när mamma ska sova :-D
  16. 8
    Det står så i gravidböcker, men kolla på olika gravidkalendrar vad som står om bebisen i olika veckor.

    Min är också helvild, en just nu verkar den sova gott där inne, den laddar för att sätta fart när mamma ska sova :-D
  17. Medlem sedan
    Nov 2006
    #9
    Jo krafsande känner jag igen och dunsande är det varje dag numer.
  18. 9
    Jo krafsande känner jag igen och dunsande är det varje dag numer.
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10
    Tackar!
    Låter tråkigt med en jobbig graviditet.
  20. 10
    Tackar!
    Låter tråkigt med en jobbig graviditet.
  21. Medlem sedan
    Nov 2006
    #11
    Jo, det är ingen höjdare, men alla upplever nog sina krämpor. Som tur är så är ag som gjord för att föda barn enl BM , alltid något, men att vänta dem är det lite sämre med ;-)
  22. 11
    Jo, det är ingen höjdare, men alla upplever nog sina krämpor. Som tur är så är ag som gjord för att föda barn enl BM , alltid något, men att vänta dem är det lite sämre med ;-)
  23. Medlem sedan
    Dec 2007
    #12
    Min är iaf helvild, vad som än står i kalendrarna
    Även om det inte finns lika mycket utrymme för bäbisen att röra sig på. Kan vara det att man känner de små rörelserna mycket tydligare nu iof.

    Min sätter igång frammåt elva där(Just när jag börjar bli trött o redo för att sova) så då är det bara vara vaken ett tag till.
  24. 12
    Min är iaf helvild, vad som än står i kalendrarna
    Även om det inte finns lika mycket utrymme för bäbisen att röra sig på. Kan vara det att man känner de små rörelserna mycket tydligare nu iof.

    Min sätter igång frammåt elva där(Just när jag börjar bli trött o redo för att sova) så då är det bara vara vaken ett tag till.
  25. Älsklingar små
    #13
    Ja man känner ju minsta lilla rörelse tycker jag. Och mer blir det Hela magen vobblar
  26. 13
    Ja man känner ju minsta lilla rörelse tycker jag. Och mer blir det Hela magen vobblar
  27. Medlem sedan
    Nov 2006
    #14
    Vid 23 varvar du ner och det känner bebisen och sätter då igång. Min är likadan, känner när mamma tar det lugnt.

    Nu börjar den röra på sig.
  28. 14
    Vid 23 varvar du ner och det känner bebisen och sätter då igång. Min är likadan, känner när mamma tar det lugnt.

    Nu börjar den röra på sig.
  29. Medlem sedan
    Jun 2005
    #15
    Jag tycker det är otroligt skönt att känna den lill* så mycket, har varit rädd att det inte ska gå hela vägen (vet att det är en bit kvar)

    Jag ska ju till bm igen i morgon så då får jag kanske veta hur den ligger :-)
  30. 15
    Jag tycker det är otroligt skönt att känna den lill* så mycket, har varit rädd att det inte ska gå hela vägen (vet att det är en bit kvar)

    Jag ska ju till bm igen i morgon så då får jag kanske veta hur den ligger :-)
  31. Medlem sedan
    Dec 2007
    #16
    det är rätt typiskt. Brukar försöka vila några gånger på dagen också så att den får rasta av sig så kanske det blir lite lugnare på kvällen sen. Man kan ju åtminstonde hoppas
  32. 16
    det är rätt typiskt. Brukar försöka vila några gånger på dagen också så att den får rasta av sig så kanske det blir lite lugnare på kvällen sen. Man kan ju åtminstonde hoppas
  33. Älsklingar små
    #17
    Härligt med bmbesök imorgon!

    Ju oftare man känner den lill* ju lugnare blir man så jag håller med dig till fullo
  34. 17
    Härligt med bmbesök imorgon!

    Ju oftare man känner den lill* ju lugnare blir man så jag håller med dig till fullo
  35. Medlem sedan
    Nov 2006
    #18
    Jag vilar på dagarna, klarar mig inte annars och kanske då att hjälpt för den är lugnare på kvällarna.

    Nu är hela magen sned, ojsan vad lustigt det ser ut :-D
  36. 18
    Jag vilar på dagarna, klarar mig inte annars och kanske då att hjälpt för den är lugnare på kvällarna.

    Nu är hela magen sned, ojsan vad lustigt det ser ut :-D
  37. Medlem sedan
    Nov 2006
    #19
    Förra graviditeten så kände sig jag knappt bebisen och det var ett evigt farande sista veckorna till förlossningen för CTG. Det visade sig att min lilla liten inte mådde så bra så hon föddes en månad för tidigt.

    å alla sparkar nu gör ju mig lugn, dessvärre så har klådan börjat ikväll och bebisen är för lugn och det påminner ju mig om hur det var förra gången.
  38. 19
    Förra graviditeten så kände sig jag knappt bebisen och det var ett evigt farande sista veckorna till förlossningen för CTG. Det visade sig att min lilla liten inte mådde så bra så hon föddes en månad för tidigt.

    å alla sparkar nu gör ju mig lugn, dessvärre så har klådan börjat ikväll och bebisen är för lugn och det påminner ju mig om hur det var förra gången.
  39. Medlem sedan
    Dec 2007
    #20
    m. jag tror det hjälper. Har varit lite slarvig med vilandet idag då jag haft några tjejpolare här på middag. Så jag får skylla mig själv

    *ler lite* Det är party i din mage också förstår jag?
  40. 20
    m. jag tror det hjälper. Har varit lite slarvig med vilandet idag då jag haft några tjejpolare här på middag. Så jag får skylla mig själv

    *ler lite* Det är party i din mage också förstår jag?
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. presenterar mig
    By Cayenne-73 in forum Många barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 13:38
  2. Presenterar mig...
    By smultron in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 05:57
  3. Presenterar mig..
    By Trojka08 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 07:57
  4. *presenterar mig*
    By .:Hella:. in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 13:49
  5. Hej, presenterar mig
    By i97cambr in forum Många barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 12:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar