Snart skallig vill veta...
_0708 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    Snart skallig vill veta...

    om även ni icke ammande mammor tappar hår som en skabbskadad räv? Fått för mig att problemet hänger ihop med amning men är inte säker på det.

    Själv har jag snart lika stora "vikar" i pannan som maken.. (fast han har ju inga,säger han...) Varför tappar man så mkt just där liksom?
    Tidigare "Vovven med Adam" med 2 valpar:
    Prinsen Adam 060425 och prinsessan Linnéa 070818
  2. 1
    Snart skallig vill veta... om även ni icke ammande mammor tappar hår som en skabbskadad räv? Fått för mig att problemet hänger ihop med amning men är inte säker på det.

    Själv har jag snart lika stora "vikar" i pannan som maken.. (fast han har ju inga,säger han...) Varför tappar man så mkt just där liksom?
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2
    Jag tappar inte hår! Jag ammar inte! Jag ammade mina flickor och då tappade jag _massor_ av hår! Jag tror på din teori!
  4. 2
    Jag tappar inte hår! Jag ammar inte! Jag ammade mina flickor och då tappade jag _massor_ av hår! Jag tror på din teori!
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    Jag ammar o tappar INTE hår...
  6. 3
    Jag ammar o tappar INTE hår...
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    det är fusk!
    Tidigare "Vovven med Adam" med 2 valpar:
    Prinsen Adam 060425 och prinsessan Linnéa 070818
  8. 4
    det är fusk!
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Jag tappade inte håret förrän jag slutat ammat. Nu har det äntligen minskat med håravfall..
  10. 5
    Jag tappade inte håret förrän jag slutat ammat. Nu har det äntligen minskat med håravfall..
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    Vänta tills du slutat amma, he, he
  12. 6
    Vänta tills du slutat amma, he, he
  13. Medlem sedan
    Aug 2007
    #7
    Hörruduru, jag ska nog återkomma o skryta då med *hoppas*
  14. 7
    Hörruduru, jag ska nog återkomma o skryta då med *hoppas*
  15. Medlem sedan
    Aug 2007
    #8
    Isf gillar jag att fuska
  16. 8
    Isf gillar jag att fuska
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9

    Under graviditeten

    stannar hårväxten upp och man tappar inte i genomsnitt de 100 hårstrån per dag som man normalt gör. Efter förlossningen börjar håret att växa igen och efter några månader börjar man tappa alla de hårstrån som man skulle ha tappat under tiden man var gravid. Eftersom man då tappar stora mängder på en gång utan att nytt har hunnit växa ut under tiden kan det göra att man får kala fläckar här och där, främst i pannan där håret ofta är lite tunnare än i övrigt.
  18. 9
    Under graviditeten stannar hårväxten upp och man tappar inte i genomsnitt de 100 hårstrån per dag som man normalt gör. Efter förlossningen börjar håret att växa igen och efter några månader börjar man tappa alla de hårstrån som man skulle ha tappat under tiden man var gravid. Eftersom man då tappar stora mängder på en gång utan att nytt har hunnit växa ut under tiden kan det göra att man får kala fläckar här och där, främst i pannan där håret ofta är lite tunnare än i övrigt.
  19. Medlem sedan
    Oct 2007
    #10
    Jag ammar o tappar lite mer än vanligt,men jag har turen att ha jätte tjockt hår,så det syns inte på mig,bara på tröjor,badrummsgolv,osv.Annars så kan det oxå bero på struma....
  20. 10
    Jag ammar o tappar lite mer än vanligt,men jag har turen att ha jätte tjockt hår,så det syns inte på mig,bara på tröjor,badrummsgolv,osv.Annars så kan det oxå bero på struma....
  21. Medlem sedan
    Jan 2007
    #11
    Vi får väl se..
  22. 11
    Vi får väl se..
  23. Medlem sedan
    Nov 2002
    #12
    Nä, det har med graviditeten att göra, inte amningen, fast många tror det. "Det stora håravfallet" har dock inte börjat riktigt för mig. Det brukar börja nu, när bebbarna är kring 4 månader, så snart så.... Det dröjer förresten inte så länge förrän vi alla har en snygg "amningslugg", dvs småsmå hårstrån som sticker ut i hårfästet..
  24. 12
    Nä, det har med graviditeten att göra, inte amningen, fast många tror det. "Det stora håravfallet" har dock inte börjat riktigt för mig. Det brukar börja nu, när bebbarna är kring 4 månader, så snart så.... Det dröjer förresten inte så länge förrän vi alla har en snygg "amningslugg", dvs småsmå hårstrån som sticker ut i hårfästet..
  25. Medlem sedan
    Feb 2002
    #13
    Jag ammar inte och de senaste veckorna har mitt hår börjat ramla av!!! Undrar när det skall sluta, jag som hade så fint hår under graviditeten!!! Buhuuu!!!
  26. 13
    Jag ammar inte och de senaste veckorna har mitt hår börjat ramla av!!! Undrar när det skall sluta, jag som hade så fint hår under graviditeten!!! Buhuuu!!!
  27. Medlem sedan
    Feb 2002
    #14
    Fast mitt hår växte som ogräs och blev jättetjockt och fint under graviditeten...Är jag konstig då??
  28. 14
    Fast mitt hår växte som ogräs och blev jättetjockt och fint under graviditeten...Är jag konstig då??
  29. Medlem sedan
    Sep 2002
    #15

    Säkert! ;)

    Ingen regel uten undantag heter det ju! Säkert finns det många som håret fortsätter att växa på men att det blev tjockare borde ju vara ett tecken på att du inte tappade den "dagliga dosen"!
  30. 15
    Säkert! ;) Ingen regel uten undantag heter det ju! Säkert finns det många som håret fortsätter att växa på men att det blev tjockare borde ju vara ett tecken på att du inte tappade den "dagliga dosen"!
  31. Medlem sedan
    Jul 2006
    #16

    Mitt växer oxå som ogräs när

    jag är gravid, så vi kan vara konstiga tillsammans
    Tidigare "Vovven med Adam" med 2 valpar:
    Prinsen Adam 060425 och prinsessan Linnéa 070818
  32. 16
    Mitt växer oxå som ogräs när jag är gravid, så vi kan vara konstiga tillsammans
  33. Medlem sedan
    Jul 2006
    #17

    har oxå tjockt hår

    så det är ju tacksamt, men det syns i "vikarna", där är jag tunnhårig nu
    Tidigare "Vovven med Adam" med 2 valpar:
    Prinsen Adam 060425 och prinsessan Linnéa 070818
  34. 17
    har oxå tjockt hår så det är ju tacksamt, men det syns i "vikarna", där är jag tunnhårig nu
  35. Medlem sedan
    Jan 2007
    #18
    Mitt hår har börjat rasa nu. Kommer också få schyssta vikar. Ser rätt dystert ut... Jag ammar
  36. 18
    Mitt hår har börjat rasa nu. Kommer också få schyssta vikar. Ser rätt dystert ut... Jag ammar
  37. Medlem sedan
    Jul 2006
    #19

    Du kan väl ta och

    lugga Trissan lite på onsdag när ni ses? Så honblir lite mer som oss
    Tidigare "Vovven med Adam" med 2 valpar:
    Prinsen Adam 060425 och prinsessan Linnéa 070818
  38. 19
    Du kan väl ta och lugga Trissan lite på onsdag när ni ses? Så honblir lite mer som oss
  39. Medlem sedan
    Jul 2006
    #20

    Det värsta är ju att

    det liksom inte är över bara för att man till slut inte tappar hår mer... Då ser man ut som en teletubbie med spröt rakt ut från knoppen som inte passar in i någon frisyr alls. Jag hade ju just återhämtat mig (frisyrmässigt) från amningen med Adam... Ja, ja, vad offrar man inte för de små liven...
    Tidigare "Vovven med Adam" med 2 valpar:
    Prinsen Adam 060425 och prinsessan Linnéa 070818
  40. 20
    Det värsta är ju att det liksom inte är över bara för att man till slut inte tappar hår mer... Då ser man ut som en teletubbie med spröt rakt ut från knoppen som inte passar in i någon frisyr alls. Jag hade ju just återhämtat mig (frisyrmässigt) från amningen med Adam... Ja, ja, vad offrar man inte för de små liven...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Snart skallig - hjälp!
    By Simmeblim in forum _1105 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-29, 10:49
  2. Snart skallig...
    By Karamella in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-08-25, 13:03
  3. Snart helt skallig
    By Fideli_76 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-07-25, 13:22
  4. Snart skallig...
    By Lupin77 in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 07:54
  5. Nu får vi snart veta!!!
    By Es mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 20:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar