Längd-vikt?
_99/00 Vinterbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Längd-vikt?

    Min dotter är född feb 00 och får höra av andra elever i hennes skola att "man kan inte vara sådär lång när man bara går i ettan mm

    Är det fler här som har långa barn, vad är det "normala" för barn i min dotters ålder?

    Hon är 140 cm lång och väger 38 kg
  2. 1
    Längd-vikt? Min dotter är född feb 00 och får höra av andra elever i hennes skola att "man kan inte vara sådär lång när man bara går i ettan mm

    Är det fler här som har långa barn, vad är det "normala" för barn i min dotters ålder?

    Hon är 140 cm lång och väger 38 kg
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    Anton är ganska lång ca. 135 cm och väger 33 kg.

    En tjej i hans klass är minst 10 om inte 15 cm längre än honom, hon är riktigt lång men de växer så olika.

    Normal genomsnittslängd är väl typ 125-130 kanske.
  4. 2
    Anton är ganska lång ca. 135 cm och väger 33 kg.

    En tjej i hans klass är minst 10 om inte 15 cm längre än honom, hon är riktigt lång men de växer så olika.

    Normal genomsnittslängd är väl typ 125-130 kanske.
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    Benjamin är nog ca 130 cm och väger 26 kg.Tror det är ganska vanlig vikt och längd i deras ålder.Det finns de som är längre och de som är betydligt kortare men de flesta är ungefär lika långa som Benjamin i hans klass i allafall.
  6. 3
    Benjamin är nog ca 130 cm och väger 26 kg.Tror det är ganska vanlig vikt och längd i deras ålder.Det finns de som är längre och de som är betydligt kortare men de flesta är ungefär lika långa som Benjamin i hans klass i allafall.
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    hon är ju stor tycker jag som har en betydligt mindre tjej...
    jag tycker ju min tjej blivit så himla lång över sommaren i år och hon är bara 125 cm lång och väger ca 24-25 kg.

    Jag vet ju vem du är ;-)... din tjej brås ju på dig och din man, ni är rätt långa båda två...då får man ju långa barn med.

    Jag är bara 162 cm och min man 178 ungefär så våra barn blir inte så långa.
    De är rätt kräsna med mat och sånt med fast de äter iofs en hel del kakor och godis emellanåt men är ändå smala...kanske de har hög förbränning i kroppen efter min pappa som är pinnsmal och kan äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt. (den genen har tyvärr inte jag ärvt)
  8. 4
    hon är ju stor tycker jag som har en betydligt mindre tjej...
    jag tycker ju min tjej blivit så himla lång över sommaren i år och hon är bara 125 cm lång och väger ca 24-25 kg.

    Jag vet ju vem du är ;-)... din tjej brås ju på dig och din man, ni är rätt långa båda två...då får man ju långa barn med.

    Jag är bara 162 cm och min man 178 ungefär så våra barn blir inte så långa.
    De är rätt kräsna med mat och sånt med fast de äter iofs en hel del kakor och godis emellanåt men är ändå smala...kanske de har hög förbränning i kroppen efter min pappa som är pinnsmal och kan äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt. (den genen har tyvärr inte jag ärvt)
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5

    Jonna är ca 135 cm lång

    ..och väger 30 kg. Hon är väl bland de längsta bland tjejerna Hon går i tvåan
    Mamma till Jonna-99, Nora-02 och Stella-05.
  10. 5
    Jonna är ca 135 cm lång ..och väger 30 kg. Hon är väl bland de längsta bland tjejerna Hon går i tvåan
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6
    Det låter ganska lång tycker jag. Fast min tjej är ju liten. 122 cm och 19 kg.
  12. 6
    Det låter ganska lång tycker jag. Fast min tjej är ju liten. 122 cm och 19 kg.
  13. Medlem sedan
    Sep 2007
    #7

    Simon

    är 136 cm lång och väger alldeles för lite med sina 22 kg. Han är längst av killarna sedan finns det en tjej som är lika lång som han.
  14. 7
    Simon är 136 cm lång och väger alldeles för lite med sina 22 kg. Han är längst av killarna sedan finns det en tjej som är lika lång som han.
  15. Medlem sedan
    May 1999
    #8
    Om både du och din man är långa är det ju inte konstigt att er dotter är lång också.

    Emma är 130cm lång och väger c.a 30kg, men hennes bästa kompis som går i tvåan är drygt 145cm lång. Då är hon ändå inte längst i klassen. Det är 3-4 stycken i tvåan på vår skola som är dryga 140cm.

    Alla barn är olika. Min dotter är lite rund, medan din hör till de längre. Jag tror att det vore jättebra om du kunde hjälpa henne att strunta i vad de säger.

    /mvh AnnaF
  16. 8
    Om både du och din man är långa är det ju inte konstigt att er dotter är lång också.

    Emma är 130cm lång och väger c.a 30kg, men hennes bästa kompis som går i tvåan är drygt 145cm lång. Då är hon ändå inte längst i klassen. Det är 3-4 stycken i tvåan på vår skola som är dryga 140cm.

    Alla barn är olika. Min dotter är lite rund, medan din hör till de längre. Jag tror att det vore jättebra om du kunde hjälpa henne att strunta i vad de säger.

    /mvh AnnaF

Liknande trådar

  1. **Vikt & Längd**
    By Jaxr in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-13, 16:01
  2. LÄNGD OCH VIKT
    By elinandersson84 in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-23, 16:21
  3. ***Vikt och Längd ***
    By Alven in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-30, 10:48
  4. ***Längd & vikt***
    By Kerstin83 in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 10:09
  5. ***Vikt och Längd ***
    By honhan in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 16:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar