julklapp???
_0706 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2000
    #1

    julklapp???

    Vad ger man en 6-månaders (tredje barnet, har både syster o bror) i julklapp?
    Han måste ju också få julklappar så snäll som han är, annars tappar syskonen all tro på tomtens rättvisa men vad ger man som inte är totalt bortkastade pengar???

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  2. 1
    julklapp??? Vad ger man en 6-månaders (tredje barnet, har både syster o bror) i julklapp?
    Han måste ju också få julklappar så snäll som han är, annars tappar syskonen all tro på tomtens rättvisa men vad ger man som inte är totalt bortkastade pengar???
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    ja kläder har ni antar jag. Och leksaker är väl inte att tänka på. Nån bok kanske? eller nån ny badleksak(tenderar att bli rysligt äckliga efter ett tag) eller kanske nåt för senare i livet(glas, bestick etc)
  4. 2
    ja kläder har ni antar jag. Och leksaker är väl inte att tänka på. Nån bok kanske? eller nån ny badleksak(tenderar att bli rysligt äckliga efter ett tag) eller kanske nåt för senare i livet(glas, bestick etc)
  5. jennypea
    #3
    Jag har gjort tre tavlor till Hedvig. Vanliga målardukar i 3-pack från Clas Ohlson som jag häftat fast ett snyggt tyg från Åhléns på. Blev jättesnyggt!
  6. 3
    Jag har gjort tre tavlor till Hedvig. Vanliga målardukar i 3-pack från Clas Ohlson som jag häftat fast ett snyggt tyg från Åhléns på. Blev jättesnyggt!
  7. Medlem sedan
    Feb 2004
    #4
    Vi ger Astrid en sångpåse för det har vi inte, sjunger gör vi ju redan men det kan ju vara kul att hon bestämmer vad det blir. Sen får hon även en docka, mest eftersom Vilgot får en. De kommer att få varsin Rubens barn, Vilgot en liten Emil-docka och Astrid en Rubens Cosmo (Cloudy) - de kan ju hänga med även om hon är lite liten nu.
  8. 4
    Vi ger Astrid en sångpåse för det har vi inte, sjunger gör vi ju redan men det kan ju vara kul att hon bestämmer vad det blir. Sen får hon även en docka, mest eftersom Vilgot får en. De kommer att få varsin Rubens barn, Vilgot en liten Emil-docka och Astrid en Rubens Cosmo (Cloudy) - de kan ju hänga med även om hon är lite liten nu.
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5
    namnskylt till kommande eget rum?
    nalle från build a bear (om ni bor i sthlm)?

    vi har lite samma problem...våra får krypstrumpbyxor och någon liten pryl till.
  10. 5
    namnskylt till kommande eget rum?
    nalle från build a bear (om ni bor i sthlm)?

    vi har lite samma problem...våra får krypstrumpbyxor och någon liten pryl till.
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    Vi har köpt en del leksaker som är anpassade för hennes ålder, lite kläder och en jättefin filt att ha på golvet när man går bort.

    Sen köpte vi den bok som innehåller Astrid Lindgrens 100 bästa citat. Innuti den har jag skrivit om att Soda är född 2007 och att Astrid skulle ha fyllt 100 år samma år, att vi hoppas att Soda (och vi) ska få många mysiga stunder med Astrids sagor, att Astrid var en unik tjej och att Soda också är unik. Mest för att det ska vara en särskilt minne för Soda senare i livet. Lite roligt tycker jag, jag gillar att skriva i saker och på så sätt skapa lite nostalgi/minnen.

    Lycka till med julklapparna!
  12. 6
    Vi har köpt en del leksaker som är anpassade för hennes ålder, lite kläder och en jättefin filt att ha på golvet när man går bort.

    Sen köpte vi den bok som innehåller Astrid Lindgrens 100 bästa citat. Innuti den har jag skrivit om att Soda är född 2007 och att Astrid skulle ha fyllt 100 år samma år, att vi hoppas att Soda (och vi) ska få många mysiga stunder med Astrids sagor, att Astrid var en unik tjej och att Soda också är unik. Mest för att det ska vara en särskilt minne för Soda senare i livet. Lite roligt tycker jag, jag gillar att skriva i saker och på så sätt skapa lite nostalgi/minnen.

    Lycka till med julklapparna!
  13. Medlem sedan
    Oct 2000
    #7

    badleksak var bra!

    *skriver upp*

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  14. 7
    badleksak var bra! *skriver upp*
  15. Medlem sedan
    Oct 2000
    #8

    mmm...

    problemet är att det dröjer så länge innan han ska ha eget rum (och då överta storebrors) att det känns för långt borta för att tänka sig in i vad man vill ha _då_...
    Sen ska det ju ligga nånstans tills det ska upp på väggen också...
    Så det passar nog inte här, även om det säkert kommer bli nåt sånt längre fram
    Tack ändå för tipset!

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  16. 8
    mmm... problemet är att det dröjer så länge innan han ska ha eget rum (och då överta storebrors) att det känns för långt borta för att tänka sig in i vad man vill ha _då_...
    Sen ska det ju ligga nånstans tills det ska upp på väggen också...
    Så det passar nog inte här, även om det säkert kommer bli nåt sånt längre fram
    Tack ändå för tipset!
  17. Medlem sedan
    Oct 2000
    #9

    ja, det har vi inte heller nån

    så kanske!?!
    Tack för tipset!

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  18. 9
    ja, det har vi inte heller nån så kanske!?!
    Tack för tipset!
  19. Medlem sedan
    Oct 2000
    #10

    bor inte i stockholm

    så build a bear känner jag inte till och så har han fått ett gäng nallar redan... men namnskylt kanske... *skriver*

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  20. 10
    bor inte i stockholm så build a bear känner jag inte till och så har han fått ett gäng nallar redan... men namnskylt kanske... *skriver*
  21. Medlem sedan
    Oct 2000
    #11

    ja nån fin bok får det nog bli

    tack!

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  22. 11
    ja nån fin bok får det nog bli tack!
  23. Medlem sedan
    Nov 2003
    #12
    Elrik kommer få massa kläder och sen såna där "kedjor" som man har på barnvagnen och en dinosaurie från Lamaze han älskar prassel leksaker med massa grejer på , sen får han också molnfilet från meandi.
  24. 12
    Elrik kommer få massa kläder och sen såna där "kedjor" som man har på barnvagnen och en dinosaurie från Lamaze han älskar prassel leksaker med massa grejer på , sen får han också molnfilet från meandi.
  25. Medlem sedan
    Oct 2006
    #13
    Elliot får nya badbyxor lite kläder, en "stol på bord" och någon leksak av oss. Finns en massa saker vi vll köpa men som vi kommer vänta tills efter jul med för att inte behöva byta/lämna tillbaka några julklappar. Fast han är ju första barnet också iof, förstår att ni har mycket redan
  26. 13
    Elliot får nya badbyxor lite kläder, en "stol på bord" och någon leksak av oss. Finns en massa saker vi vll köpa men som vi kommer vänta tills efter jul med för att inte behöva byta/lämna tillbaka några julklappar. Fast han är ju första barnet också iof, förstår att ni har mycket redan
  27. Medlem sedan
    Oct 2000
    #14

    tack för alla tips

    sambon kom dock på det ultimata idag; en bärmes!
    Det är ju så trist att vara tvungen att hålla sig till de stora stigarna när man är ute i skogen så nu ska vi köpa en bärmes så kan Elliot åka på pappas rygg när han blivit lite stadigare.

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  28. 14
    tack för alla tips sambon kom dock på det ultimata idag; en bärmes!
    Det är ju så trist att vara tvungen att hålla sig till de stora stigarna när man är ute i skogen så nu ska vi köpa en bärmes så kan Elliot åka på pappas rygg när han blivit lite stadigare.

Liknande trådar

  1. Vad ger ni era män i julklapp?
    By nillan71 in forum _1005 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 09:35
  2. Min julklapp!
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-16, 14:25
  3. Vad ger ni er man i julklapp?
    By -Catharina- in forum _1106 Junibarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-12-16, 12:21
  4. Julklapp??
    By caet in forum Hem & fritid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 11:34
  5. vad i julklapp
    By petrapeps in forum _95 Alla barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 09:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar