Spelregler Tempo?
Hem & fritid
  1. Anna_33
    #1

    Spelregler Tempo?

    Hej!

    Jag köpte ett barnspel på loppis som heter Tempo. Med i kartongen ganns färgglada sniglar, en spelplan, en färgtärning och en siffertärning. Men inga spelregler...

    Kan någon hjälpa mig med hur man spelar Tempo?

    Tack...
  2. 1
    Spelregler Tempo? Hej!

    Jag köpte ett barnspel på loppis som heter Tempo. Med i kartongen ganns färgglada sniglar, en spelplan, en färgtärning och en siffertärning. Men inga spelregler...

    Kan någon hjälpa mig med hur man spelar Tempo?

    Tack...
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Det är sniglarna som tävlar mot varandra, inte speldeltagarna. Man slår med färgtärningen och den singeln som har den färgen som kommer upp får flytta ett steg framåt. Alla som spelar kan alltså flytta på alla sniglar. När barnen blev äldre och kunde räkna och klarade av att förlora lite bättre körde vi med att man fick välja en snigel och sedan körde vi med pricktärning.
  4. 2
    Det är sniglarna som tävlar mot varandra, inte speldeltagarna. Man slår med färgtärningen och den singeln som har den färgen som kommer upp får flytta ett steg framåt. Alla som spelar kan alltså flytta på alla sniglar. När barnen blev äldre och kunde räkna och klarade av att förlora lite bättre körde vi med att man fick välja en snigel och sedan körde vi med pricktärning.

Liknande trådar

  1. Tempo?
    By Dame in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-06-15, 12:02
  2. Dålit tempo
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 14:54
  3. IL TEMPO PÅ SÖDER
    By Elisha in forum Hitta nya vänner
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 15:09
  4. Tempo på dejtandet
    By Fegis idag in forum Singelmingel
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 09:33
  5. Tempo?
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 11:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar