Var köper man engångslakan?
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Var köper man engångslakan?

    Någon som vet var man köper engångslakan? Ville har kräkts nu IGEN. Hann gå på dagis fyra dagar innan det var dags igen. Orkar bara inte mer. Han är superförkyld samtidigt och hostar som en galning .I natt hoppades vi att det var hostan som gjorde att han kräktes. Han kräktes inte mer under hela dagen idag, åt en hel del, lekte massor. Men så kräktes han nu ikväll igen. Så klart precis när han lagt sig i sängen. Orkar inte med alla dessa sängklädesbyten. Är säkert Melvins tur i natt (varför kräks mina barn ALLTID på natten???) Var köper man engångslakan???? Någon som vet.

    Undrar en total dödstrött småbarnsmamma som inget annat önskar än att resten av familjen får vara frisk denna gång. Vi hade ju för 17 magsjuka för en dryg vecka sedan!!!
    Annika med buskillarna Melvin 0311 och Ville 0509
  2. 1
    Var köper man engångslakan? Någon som vet var man köper engångslakan? Ville har kräkts nu IGEN. Hann gå på dagis fyra dagar innan det var dags igen. Orkar bara inte mer. Han är superförkyld samtidigt och hostar som en galning .I natt hoppades vi att det var hostan som gjorde att han kräktes. Han kräktes inte mer under hela dagen idag, åt en hel del, lekte massor. Men så kräktes han nu ikväll igen. Så klart precis när han lagt sig i sängen. Orkar inte med alla dessa sängklädesbyten. Är säkert Melvins tur i natt (varför kräks mina barn ALLTID på natten???) Var köper man engångslakan???? Någon som vet.

    Undrar en total dödstrött småbarnsmamma som inget annat önskar än att resten av familjen får vara frisk denna gång. Vi hade ju för 17 magsjuka för en dryg vecka sedan!!!
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2
    Nej, usch... har ingen aning om vart man köper engångslakan, visste inte ens att det fanns... Men vill skicka lite kramar härifrån. Magsjuka är det värsta jag vet! Min stora tjej kräktes natten till lucia, en gång. Inget luciafirande, och jag såg hela familjen ligga och kräkas, men ingen har än blivit dålig iaf.
    Har du plastfroté? Det brukar jag bädda med vid magsjuka, eller kraftig hosta som brukar resultera i kräk. Sedan en mjuk handduk ovanpå.
  4. 2
    Nej, usch... har ingen aning om vart man köper engångslakan, visste inte ens att det fanns... Men vill skicka lite kramar härifrån. Magsjuka är det värsta jag vet! Min stora tjej kräktes natten till lucia, en gång. Inget luciafirande, och jag såg hela familjen ligga och kräkas, men ingen har än blivit dålig iaf.
    Har du plastfroté? Det brukar jag bädda med vid magsjuka, eller kraftig hosta som brukar resultera i kräk. Sedan en mjuk handduk ovanpå.
  5. Medlem sedan
    Oct 1999
    #3
    Apoteket??
    Jag brukar bädda dubbelt när jag vet / tror att de kommer att kräkas.
    Alltså, bädda som vanligt, lägg plastad frotte eller en tjock handduk och ett lakan till med plastad frotte/handduk och kanske tom ytterligare en handduk överst.
    Tvätta måste man ju hur som helst, men förhoppningsvis så slipper man byta hela sängen flera gånger varje natt, bara att skala av ett lager och så är det klart.

    Hoppas att ni blir friska snart!!!!!
  6. 3
    Apoteket??
    Jag brukar bädda dubbelt när jag vet / tror att de kommer att kräkas.
    Alltså, bädda som vanligt, lägg plastad frotte eller en tjock handduk och ett lakan till med plastad frotte/handduk och kanske tom ytterligare en handduk överst.
    Tvätta måste man ju hur som helst, men förhoppningsvis så slipper man byta hela sängen flera gånger varje natt, bara att skala av ett lager och så är det klart.

    Hoppas att ni blir friska snart!!!!!
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Och jag använder påslakan som lakan när den plastade frottéen hamnat i tvätten alltihop...inte när de spyr som värst för då tar jag inte bort den men när det lugnat sig lite och det mest är galla som kommer så brukar påslakan skydda madrassen ganska bra (dubbelt tyg och oftast tjockare) är det illa så har jag handdukar under påslakanet och ibland även över...

    Hoppas det snart går över!
    Vi har ju *peppar peppar* klarat oss hittills detta trots nya dagisavdelningar!!!! Är överväldigad...men å andra sidan Saga och Noras första två år på dagis hade vi mellan 5 och 10 magsjukor per vinter...:/
  8. 4
    Och jag använder påslakan som lakan när den plastade frottéen hamnat i tvätten alltihop...inte när de spyr som värst för då tar jag inte bort den men när det lugnat sig lite och det mest är galla som kommer så brukar påslakan skydda madrassen ganska bra (dubbelt tyg och oftast tjockare) är det illa så har jag handdukar under påslakanet och ibland även över...

    Hoppas det snart går över!
    Vi har ju *peppar peppar* klarat oss hittills detta trots nya dagisavdelningar!!!! Är överväldigad...men å andra sidan Saga och Noras första två år på dagis hade vi mellan 5 och 10 magsjukor per vinter...:/
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Hur mår ni idag?

    Var det bara en engångskräkning eller har fler blivit sjuka? Usch det är så orättvist att det inte ska räcka med magsjuka en gång, utan att det i somliga fall bara går runt och runt. Det verkar ha slutat att gå på tjejernas dagis i alla fall, men man ska väl inte ropa hej...
    Hoppas att ni alla mår bra nu!

    A
    Annica m. Amanda 030628 och Linnéa 051005

  10. 5
    Hur mår ni idag? Var det bara en engångskräkning eller har fler blivit sjuka? Usch det är så orättvist att det inte ska räcka med magsjuka en gång, utan att det i somliga fall bara går runt och runt. Det verkar ha slutat att gå på tjejernas dagis i alla fall, men man ska väl inte ropa hej...
    Hoppas att ni alla mår bra nu!

    A
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6

    Än så länge....

    .... inget mer från någon av oss. Vi fortsätter tänka positivt och hoppas.

    Kanske är det ändå bara hostan som ställer till det. Han har inte så jättemycket hosta, men när han väl hostar är det så han håller på att kräkas med en gång. Lite konstigt.
    Annika med buskillarna Melvin 0311 och Ville 0509
  12. 6
    Än så länge.... .... inget mer från någon av oss. Vi fortsätter tänka positivt och hoppas.

    Kanske är det ändå bara hostan som ställer till det. Han har inte så jättemycket hosta, men när han väl hostar är det så han håller på att kräkas med en gång. Lite konstigt.
  13. Medlem sedan
    Sep 1999
    #7
    Jag har oxå fått en hemsk hosta, det liksom sitter så djupt nere i halsen, så det retar kräkreflexen. Helskumt, för det känns som jag ska tokkräkas varje gång jag hostar.
  14. 7
    Jag har oxå fått en hemsk hosta, det liksom sitter så djupt nere i halsen, så det retar kräkreflexen. Helskumt, för det känns som jag ska tokkräkas varje gång jag hostar.
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8

    Linnéa hostade så att...

    ... hon kräktes ner halva sängen natten mot måndag. Jag antog att det "bara" var från hostanfallet, för det var verkligen en hemsk hosta (hon var jätteförkyld) och hon var ju ändå hemma flera dagar efteråt med farmor, så vad det än var så drog vi inte med det till dagis. Ingen annan av oss har kräkts efter det, men alla har blivit förkylda. L är fortfarande lite förkyld men hostar bara på morgonen numera.

    Alltså dessa små bacillmagneter, de drar ju till sig allt och sprider det vidare. Min pappa blev magsjuk när han var här, och svärfar - som träffade oss i lördags - har legat däckad i superförkylning hela veckan. L borde bära varningsskylt. "Söt men farlig"

    ---------------

    Min morgon uppe - L framför Supertrion med smörgås i handen, jag här och läser nyheter mm.

    Kramar,
    A
    Annica m. Amanda 030628 och Linnéa 051005

  16. 8
    Linnéa hostade så att... ... hon kräktes ner halva sängen natten mot måndag. Jag antog att det "bara" var från hostanfallet, för det var verkligen en hemsk hosta (hon var jätteförkyld) och hon var ju ändå hemma flera dagar efteråt med farmor, så vad det än var så drog vi inte med det till dagis. Ingen annan av oss har kräkts efter det, men alla har blivit förkylda. L är fortfarande lite förkyld men hostar bara på morgonen numera.

    Alltså dessa små bacillmagneter, de drar ju till sig allt och sprider det vidare. Min pappa blev magsjuk när han var här, och svärfar - som träffade oss i lördags - har legat däckad i superförkylning hela veckan. L borde bära varningsskylt. "Söt men farlig"

    ---------------

    Min morgon uppe - L framför Supertrion med smörgås i handen, jag här och läser nyheter mm.

    Kramar,
    A
  17. Medlem sedan
    May 2001
    #9
    Hållertummarna för att du har rätt!! Jag fick en gång en bunt sådana där bäddunderlägg som man har inom sjukvården/hemtjänsten. De brukar jag bädda med när det är magsjuka - då skyddar man madrassen också. Undrar om de finns att köpa på Apoteket?
  18. 9
    Hållertummarna för att du har rätt!! Jag fick en gång en bunt sådana där bäddunderlägg som man har inom sjukvården/hemtjänsten. De brukar jag bädda med när det är magsjuka - då skyddar man madrassen också. Undrar om de finns att köpa på Apoteket?

Liknande trådar

  1. Vad köper Ni....
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 07:06
  2. Köper ni nya
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-11, 15:49
  3. Den här köper jag
    By Isa Sve in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 16:48
  4. Var köper man me&I?
    By Flisan in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 19:28
  5. Vad köper ni/köper inte i storpack?
    By jessica13 in forum Många barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 17:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar