Havskräfta och löjrom?
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Havskräfta och löjrom?

    Den kombinationen kom maken just hem med och tyckte att jag skulle göra någom förrätt av. Det går inte att kombinera dem i samma rätt va? Det måste bli två små rätter på samma tallrik tror jag... någon som har tips på vad?
    Carolina med E 0403, V 0609 och lillebror F född 1/9 -08
    Ny blogg om mitt dubbelliv:
    http://mittsicilianskaliv.blogspot.com

    Titta gärna in på matbloggen!
    http://sisterfood.blogspot.com
  2. 1
    Havskräfta och löjrom? Den kombinationen kom maken just hem med och tyckte att jag skulle göra någom förrätt av. Det går inte att kombinera dem i samma rätt va? Det måste bli två små rätter på samma tallrik tror jag... någon som har tips på vad?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Börja med en drink och gör små löjromsnittar, den klassiska med cf/gräddfil, löjrom och rödlök.

    Gratinera sedan havskräftan i ört och vitlökssmör och är den som förrätt. *dreglar*
  4. 2
    Börja med en drink och gör små löjromsnittar, den klassiska med cf/gräddfil, löjrom och rödlök.

    Gratinera sedan havskräftan i ört och vitlökssmör och är den som förrätt. *dreglar*
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Slog mig nu förresten, missade jag svara på ditt mail eller något ang vår plommonträff? Jag är så disträ just nu...
  6. 3
    Slog mig nu förresten, missade jag svara på ditt mail eller något ang vår plommonträff? Jag är så disträ just nu...
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Yes, så får det nog bli! Jag har googlat upp en massa avancerade varianter (vad sägs om sufflé på hummer och havskräfta, toppad med gräddfil och löjrom? Eller löjromscheesecake med limemarinerade havskräfstjärtar?) men det får bli någon annan gång, jag är för hungrig nu. Ska bara lägga lilleman så blir det mat
  8. 4
    Yes, så får det nog bli! Jag har googlat upp en massa avancerade varianter (vad sägs om sufflé på hummer och havskräfta, toppad med gräddfil och löjrom? Eller löjromscheesecake med limemarinerade havskräfstjärtar?) men det får bli någon annan gång, jag är för hungrig nu. Ska bara lägga lilleman så blir det mat
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Ingen fara, jag vet ju hur du mår. Vet inte riktigt hur jag ska hinna baka före jul heller, det skulle vara nästa helg i så fall... det är sjukt vad lite tid man har när man har börjat jobba.
  10. 5
    Ingen fara, jag vet ju hur du mår. Vet inte riktigt hur jag ska hinna baka före jul heller, det skulle vara nästa helg i så fall... det är sjukt vad lite tid man har när man har börjat jobba.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Jo, insåg att jag faktiskt var sjuk och hade ingen röst så vårt fika blev uppskjutet den veckan...så det var nog därför jag glömde. Jaja, hojta till på mailen om du behöver den nu i veckan, jag ska nog in till stan någon dag.
  12. 6
    Jo, insåg att jag faktiskt var sjuk och hade ingen röst så vårt fika blev uppskjutet den veckan...så det var nog därför jag glömde. Jaja, hojta till på mailen om du behöver den nu i veckan, jag ska nog in till stan någon dag.
  13. Medlem sedan
    Apr 2002
    #7
    Shit vad gott det lät, hoppas ni fick det riktigt mysigt och att det var gott vad du nu än hittade på......
  14. 7
    Shit vad gott det lät, hoppas ni fick det riktigt mysigt och att det var gott vad du nu än hittade på......

Liknande trådar

  1. Istället för löjrom?
    By Anonym in forum Mat & dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-29, 14:34
  2. råraka med löjrom...!
    By cogito in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 19:36
  3. Äta löjrom???
    By anonym in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 10:46
  4. Löjrom
    By YoCheri in forum Mat & dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-30, 14:20
  5. Vad göra med löjrom?
    By Linjo in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 06:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar