ONT i magen
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    ONT i magen

    Det värsta är att det är helt självförvållat. Först var vi på Mexicansk restaurang och jag fick en så fantastiskt god rätt så jag var bara tvungen att äta upp. Fast det var alldeles för mycket. Sedan åkte vi till glasstället för att barnen skulle få efterrätt, och till kaffet får man alltid en liten mini-kula glass, men det räckte för att jag skulle spräcka illamåendevallen fullständigt. Känns som om tom brösten blev större under måltiden *ick*

    Nu tittar barnen på Mora Träsk, mannen jagar valfusk och jag sitter här. Borde klicka iväg några julklappar till men söker fortfarande den perfekta butiken - de som har bra och vettiga små saker tar 80sek i frakt och de som bara har stora dyra saker bjuder på frakten. Tips, någon?
  2. 1
    ONT i magen Det värsta är att det är helt självförvållat. Först var vi på Mexicansk restaurang och jag fick en så fantastiskt god rätt så jag var bara tvungen att äta upp. Fast det var alldeles för mycket. Sedan åkte vi till glasstället för att barnen skulle få efterrätt, och till kaffet får man alltid en liten mini-kula glass, men det räckte för att jag skulle spräcka illamåendevallen fullständigt. Känns som om tom brösten blev större under måltiden *ick*

    Nu tittar barnen på Mora Träsk, mannen jagar valfusk och jag sitter här. Borde klicka iväg några julklappar till men söker fortfarande den perfekta butiken - de som har bra och vettiga små saker tar 80sek i frakt och de som bara har stora dyra saker bjuder på frakten. Tips, någon?
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Totalt tipslös! Har fortfarande inte kommit på några julklappar till syskonsönerna, och inte fått iväg de julklappar jag köpt till Sverige. Snigel på ögat till mig!

    Hej förresten, har du det fortfarande lika varmt? Här hade vi _minus_ fem grader i morse. Det är nästan köldrekord! Jag kommer i alla fall inte ihåg lägre temperatur. Dagen har därför trots sol tillbringats inomhus. Nu borde jag leta efter foton att skriva ut till mor och far, men jag så lite lust.
  4. 2
    Totalt tipslös! Har fortfarande inte kommit på några julklappar till syskonsönerna, och inte fått iväg de julklappar jag köpt till Sverige. Snigel på ögat till mig!

    Hej förresten, har du det fortfarande lika varmt? Här hade vi _minus_ fem grader i morse. Det är nästan köldrekord! Jag kommer i alla fall inte ihåg lägre temperatur. Dagen har därför trots sol tillbringats inomhus. Nu borde jag leta efter foton att skriva ut till mor och far, men jag så lite lust.
  5. Medlem sedan
    Sep 2004
    #3

    Jag med :-(

    Har tryckt i mig en kebabpizza och druckit en massa cola så nu mår jag väldigt illa.....

    Lite tips, vet inte om du redan sett de:
    http://www.bluebox.se/ och den här är bara så bra: http://www.coolstuff.se/

    Den här är en personlig favorit
    http://www.coolstuff.se/p130/USB-koppvarmare.html

    Kram!
    Den levande känner inte sin själ, den döde inte sin kropp
  6. 3
    Jag med :-( Har tryckt i mig en kebabpizza och druckit en massa cola så nu mår jag väldigt illa.....

    Lite tips, vet inte om du redan sett de:
    http://www.bluebox.se/ och den här är bara så bra: http://www.coolstuff.se/

    Den här är en personlig favorit
    http://www.coolstuff.se/p130/USB-koppvarmare.html

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4
    Jag borde också skriva ut foton, men får inte skrivaren att funka. Om du ska köpa till syskonbarnen i Sverige och vill ge leksaker så rekommenderar jag verkligen Hikmet leksaker. Supersnabba och jättebilliga om man ska ha en del saker till samma adress. Frakten ligger på 80kr tror jag så det lönar sig inte om man bara vill skicka en liten sak till någon.
  8. 4
    Jag borde också skriva ut foton, men får inte skrivaren att funka. Om du ska köpa till syskonbarnen i Sverige och vill ge leksaker så rekommenderar jag verkligen Hikmet leksaker. Supersnabba och jättebilliga om man ska ha en del saker till samma adress. Frakten ligger på 80kr tror jag så det lönar sig inte om man bara vill skicka en liten sak till någon.
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5
    Problemet är snarast åldern. Grabbarna är 10, 13 och 15, och jag kan inte komma på vad de vill ha - och inte deras mamma heller! 10- och 13-åringen har dock fått varsin legokalender, medan 15-åringen fick nöja sig med en i choklad. Ska dock kolla in Hikmet ändå .
  10. 5
    Problemet är snarast åldern. Grabbarna är 10, 13 och 15, och jag kan inte komma på vad de vill ha - och inte deras mamma heller! 10- och 13-åringen har dock fått varsin legokalender, medan 15-åringen fick nöja sig med en i choklad. Ska dock kolla in Hikmet ändå .
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6
    En så'n koppvärmare vill jag ha! Undrar om det går att få tag i här? Kunde ju tipsa maken... Tyvärr tror jag inte syskonbarnen dricker varken kaffe eller te, annars vare det en kul grej !
  12. 6
    En så'n koppvärmare vill jag ha! Undrar om det går att få tag i här? Kunde ju tipsa maken... Tyvärr tror jag inte syskonbarnen dricker varken kaffe eller te, annars vare det en kul grej !
  13. LiZ.
    #7

    Presentkort?

    Till tonaringar kan man väl ge presentkort(utan att de tycker att det är oengagerat, de blir säkert glada att fa välja själva!!). Typ pa SF bio, sportaffär,skivaffär, Ahlens...kanske??
  14. 7
    Presentkort? Till tonaringar kan man väl ge presentkort(utan att de tycker att det är oengagerat, de blir säkert glada att fa välja själva!!). Typ pa SF bio, sportaffär,skivaffär, Ahlens...kanske??

Liknande trådar

  1. Lös i magen..?
    By Anonym in forum _1107 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 18:12
  2. Det rör sig i magen...
    By guppi in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 23:02
  3. Det rör sig i magen...
    By guppi in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 22:03
  4. Jag har så ont i magen
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 17:08
  5. hej ang magen
    By Linda in forum Kroppsideal
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 10:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar