Världens bästa julklapp
Hjärtfel - barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Världens bästa julklapp

    Äntligen!!!! Tveklöst världens bästa julklapp har vi fått i år! Victor har fått flytta hem efter 9 månader på sjukhus! 12 timmar efter att vi kom från Helsingfors mådde han så pass bra att vi skrevs ut från barnavdelningen.

    Nu håller vi på att försöka hitta rutiner här hemma, mest jobb är det med nätterna förstås. Han får ju mat genom matpump var fjärde timme dygnet runt, även nattetid, så det blir väckarklocka mitt i natten för att starta maten. Själv har han faktiskt sovit bra här hemma.

    Hjärtstatus just nu är så pass bra att han ska klara sig med vätskedrivande medicinering. Levern har minskat i storlek och han mår mycket bättre när han inte kan kräkas längre, så himla skönt när man inte behöver oroa sig för att han drar ner mat i lungorna hela tiden.

    Vi njuter i fulla drag av att ha vår pojke hemma och är glada för varje dag som han mår bra! Han har iofs feber för trejde dagen och eventuellt urinvägsinfektion (får svar på ny odling i morgon), men det är som en lätt bris i jämförelse hur han tidigare mått.

    Glada kramar från Victors mamma!
  2. 1
    Världens bästa julklapp Äntligen!!!! Tveklöst världens bästa julklapp har vi fått i år! Victor har fått flytta hem efter 9 månader på sjukhus! 12 timmar efter att vi kom från Helsingfors mådde han så pass bra att vi skrevs ut från barnavdelningen.

    Nu håller vi på att försöka hitta rutiner här hemma, mest jobb är det med nätterna förstås. Han får ju mat genom matpump var fjärde timme dygnet runt, även nattetid, så det blir väckarklocka mitt i natten för att starta maten. Själv har han faktiskt sovit bra här hemma.

    Hjärtstatus just nu är så pass bra att han ska klara sig med vätskedrivande medicinering. Levern har minskat i storlek och han mår mycket bättre när han inte kan kräkas längre, så himla skönt när man inte behöver oroa sig för att han drar ner mat i lungorna hela tiden.

    Vi njuter i fulla drag av att ha vår pojke hemma och är glada för varje dag som han mår bra! Han har iofs feber för trejde dagen och eventuellt urinvägsinfektion (får svar på ny odling i morgon), men det är som en lätt bris i jämförelse hur han tidigare mått.

    Glada kramar från Victors mamma!
  3. Jennie & Alva
    #2
    Verkligen - grattis till hemkomsten! Vilken grej. Förstår om det är svårt med rutiner och annat när ni varit så länge hemifrån. Vad glad jag blir att höra att Victor verkar må så bra. Håller nu alla tummar för att det ska få fortsätta på detta sätt och att ni får njuta ordentligt av att ha er prins hemma igen!

    Hoppas att febern ska avta och att odlingen är negativ om inte annat så får ni väl antibiotika och då är uvi'n borta inom några dagar!

    Må så gott och ha en underbar jul!

    Kramar Jennie
  4. 2
    Verkligen - grattis till hemkomsten! Vilken grej. Förstår om det är svårt med rutiner och annat när ni varit så länge hemifrån. Vad glad jag blir att höra att Victor verkar må så bra. Håller nu alla tummar för att det ska få fortsätta på detta sätt och att ni får njuta ordentligt av att ha er prins hemma igen!

    Hoppas att febern ska avta och att odlingen är negativ om inte annat så får ni väl antibiotika och då är uvi'n borta inom några dagar!

    Må så gott och ha en underbar jul!

    Kramar Jennie
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Vad jag glädjs med er! Äntligen.
    Hoppas att ni får vara hem lääääänge nu. Håller tummarna för att den är gående kurva håller i sig och att ni ska få landa i en mer vardaglig vardag.

    Många kramar Pernilla
  6. 3
    Vad jag glädjs med er! Äntligen.
    Hoppas att ni får vara hem lääääänge nu. Håller tummarna för att den är gående kurva håller i sig och att ni ska få landa i en mer vardaglig vardag.

    Många kramar Pernilla
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    grattis till hemkomsten, hoppasatt ni får en fridfull jul
    kram Hanna
  8. 4
    grattis till hemkomsten, hoppasatt ni får en fridfull jul
    kram Hanna
  9. Fiano
    #5
    Äntligen, äntligen!! Vad glad jag blir för er skull! Underbart att få fira jul tillsammans hela familjen. Ta hand om dig ordentligt nu och ha en riktigt God Jul!

    Kram Sofia
  10. 5
    Äntligen, äntligen!! Vad glad jag blir för er skull! Underbart att få fira jul tillsammans hela familjen. Ta hand om dig ordentligt nu och ha en riktigt God Jul!

    Kram Sofia
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    Tack snälla ni! Det känns helt overkligt att så lång tid har gått, och nästan lika overkligt att vi äntligen får ha vår gulleplutt hemma.

    Kramar Mia
  12. 6
    Tack snälla ni! Det känns helt overkligt att så lång tid har gått, och nästan lika overkligt att vi äntligen får ha vår gulleplutt hemma.

    Kramar Mia
  13. Medlem sedan
    May 2007
    #7

    GRATTIS!!!

    Hej!!!
    Åh!! Vad skönt att läsa att ni har fått kommit hem!!
    Hoppas att ni kan njuta trots att ni har så mycket att göra!
    Även fast man har det jobbigt så känns det ju alltid bättre hemma.
    Grattis till er underbara julklapp och fortsatt lycka till!!
    Många kramar Malin
  14. 7
    GRATTIS!!! Hej!!!
    Åh!! Vad skönt att läsa att ni har fått kommit hem!!
    Hoppas att ni kan njuta trots att ni har så mycket att göra!
    Även fast man har det jobbigt så känns det ju alltid bättre hemma.
    Grattis till er underbara julklapp och fortsatt lycka till!!
    Många kramar Malin
  15. Medlem sedan
    Jun 2006
    #8
    :-) Äntligen! Ha nu en riktigt skön jul och bara njut av att vara hemma.
  16. 8
    :-) Äntligen! Ha nu en riktigt skön jul och bara njut av att vara hemma.
  17. Medlem sedan
    Aug 2004
    #9
    Åh vad glad jag blir! Härligt att höra, jag har tänkt mycket på er! Våra 4 månader på sjukhus är bleka i jämförelse
    Hoppas ni får en lugn och skön jul och kan njuta av att bara vara hemma!
    Hlsn Marie
  18. 9
    Åh vad glad jag blir! Härligt att höra, jag har tänkt mycket på er! Våra 4 månader på sjukhus är bleka i jämförelse
    Hoppas ni får en lugn och skön jul och kan njuta av att bara vara hemma!
    Hlsn Marie
  19. Medlem sedan
    Jan 2007
    #10
    Tack! Men bara för att vi haft 9 långa jobbiga månader betyder det inte på något sätt att era 4 månader var mindre jobbiga. Allas smärta och lidande är något helt individuellt, det går inte att jämföra vem som har det värst.

    kramar!
  20. 10
    Tack! Men bara för att vi haft 9 långa jobbiga månader betyder det inte på något sätt att era 4 månader var mindre jobbiga. Allas smärta och lidande är något helt individuellt, det går inte att jämföra vem som har det värst.

    kramar!
  21. Medlem sedan
    Apr 2007
    #11
    Grattis! Hoppas att ni får en riktigt god jul hela familjen!
  22. 11
    Grattis! Hoppas att ni får en riktigt god jul hela familjen!
  23. Medlem sedan
    Apr 2001
    #12
    Vilken julklapp! Å vad jag unnar er det. Det är helt obeskrivligt att se sin lille unge ligga i sin egen säng och sova efter långa pass på sjukhuset. Ha en underbart skön jul
    Kan man inte ha timer på maten så den startar själv, förresten?
  24. 12
    Vilken julklapp! Å vad jag unnar er det. Det är helt obeskrivligt att se sin lille unge ligga i sin egen säng och sova efter långa pass på sjukhuset. Ha en underbart skön jul
    Kan man inte ha timer på maten så den startar själv, förresten?
  25. Medlem sedan
    Jan 2007
    #13
    Tack, det är fantastiskt att ha honom hemma! Tyvärr finns det ingen timer på vår Flocarepump men vi håller på att byta matsort (från Pepti Junior till Nutrini Pepti) som finns i 500 ml påsar, så när vi bytt helt så kan man ha samma påse att gå hela natten. Det tar ungefär 1 månad att byta så tills dess får vi nattsudda.

    Kram!
  26. 13
    Tack, det är fantastiskt att ha honom hemma! Tyvärr finns det ingen timer på vår Flocarepump men vi håller på att byta matsort (från Pepti Junior till Nutrini Pepti) som finns i 500 ml påsar, så när vi bytt helt så kan man ha samma påse att gå hela natten. Det tar ungefär 1 månad att byta så tills dess får vi nattsudda.

    Kram!

Liknande trådar

  1. Världens bästa julklapp
    By anonymt namn in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-28, 18:39
  2. Ficklampa=världens bästa julklapp
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 18:58
  3. Världens bästa julklapp
    By Imsavimsa in forum Sond- & knappmatning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 15:13
  4. Världens bästa julklapp!
    By Imsavimsa in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 09:00
  5. Världens bästa julklapp!
    By Imsavimsa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 11:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar