Är det "nervigt" inför julen?
_0207 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    Är det "nervigt" inför julen?

    Alexandra var rolig för ett par veckor sedan...
    Hon hade gjort en pärlplatta till sin pappa på dagis och slagit in den jättefint i julpapper och allt. Den skulle pappa få i julklapp!
    Samtidigt har hon ju sett ett JÄTTEPAKET från pappa till henne i vårt sovrum.
    Så när pappa kommer hem från jobbet berättar hon glatt att hon gjort en julklapp till honom.
    OCH; "du kan få öppna den nu!"
    Nej, jag vill vänta till jul säger pappa.
    Du _måste_ öppna den nu! Det är ingen julklapp!

    Hon övertygar pappa om att öppan klappen. Pappa blir glad.
    När han är klar med sin öppning så utbrister hon; NU är det min tur!
    Kan jag få öppna det stora paketet nu?!

    HAHA - snacka om byteshandel!
    (Pappa gick dock inte med på det - gissa vem som hade en besviken min..?)
  2. 1
    Är det "nervigt" inför julen? Alexandra var rolig för ett par veckor sedan...
    Hon hade gjort en pärlplatta till sin pappa på dagis och slagit in den jättefint i julpapper och allt. Den skulle pappa få i julklapp!
    Samtidigt har hon ju sett ett JÄTTEPAKET från pappa till henne i vårt sovrum.
    Så när pappa kommer hem från jobbet berättar hon glatt att hon gjort en julklapp till honom.
    OCH; "du kan få öppna den nu!"
    Nej, jag vill vänta till jul säger pappa.
    Du _måste_ öppna den nu! Det är ingen julklapp!

    Hon övertygar pappa om att öppan klappen. Pappa blir glad.
    När han är klar med sin öppning så utbrister hon; NU är det min tur!
    Kan jag få öppna det stora paketet nu?!

    HAHA - snacka om byteshandel!
    (Pappa gick dock inte med på det - gissa vem som hade en besviken min..?)
  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2

    Så smart!

    Otur bara att inte pappa gick med på den lilla förhandlingen.
    Här är också spänningen stor inför julen. Linn har skrivit önskelista och skickat till tomten. Tyvärr kommer inte tomten ha tid att besöka oss i år utan han skickar en av smånissarna istället. (Vår ordinarie tomte är bortrest i år) När Linn fick veta att mormor pratat i telefon med tomten och fått veta detta var ögonen stora som tefat. Tänk att mormor pratat med tomten i telefon!!
    För övrigt träffade vi tomten på en julmarknad i helgen och då gav hon honom en kram. Lillebror tordes inte det, han stod bakom mig och tittade nyfiket.
    Så nog är det mycket förväntningar inför julen.
    Lite kul är också att hon pratar en del om varför vi firar jul. På dagis har de varit till församlingshemmet och tittat på julkrubban och fått höra historien om Jesu födelse och den var faschinerande.
  4. 2
    Så smart! Otur bara att inte pappa gick med på den lilla förhandlingen.
    Här är också spänningen stor inför julen. Linn har skrivit önskelista och skickat till tomten. Tyvärr kommer inte tomten ha tid att besöka oss i år utan han skickar en av smånissarna istället. (Vår ordinarie tomte är bortrest i år) När Linn fick veta att mormor pratat i telefon med tomten och fått veta detta var ögonen stora som tefat. Tänk att mormor pratat med tomten i telefon!!
    För övrigt träffade vi tomten på en julmarknad i helgen och då gav hon honom en kram. Lillebror tordes inte det, han stod bakom mig och tittade nyfiket.
    Så nog är det mycket förväntningar inför julen.
    Lite kul är också att hon pratar en del om varför vi firar jul. På dagis har de varit till församlingshemmet och tittat på julkrubban och fått höra historien om Jesu födelse och den var faschinerande.
  5. Medlem sedan
    Sep 2004
    #3
    Dom är i en mycket rolig och härlig ålder nu tycker jag!

    Måste berätta om sonen som idag är 18 år men när han var i femårsåldern fick besöka Muminlandet i Nådendal, Finland. Han hade fått alla muminböcker lästa för sig, och sett dom filmer som fanns på den tiden. Han var mycket intresserad av mumin.
    Sen åkte vi då till Muminlandet och där träffade han självaste "mumintrollet" och pappan och mamman och kanske någon mer.
    Han var eld och lågor! Hans syster som var 4 år äldre försökte ta ifrån honom att det inte var riktiga mumin, att det var förklädda människor men det gick han inte på! HAN hade ju SETT mumin själv! Såg inte HON att mumin fanns?! Va VA?

    Äldsta dottern trodde också stenhårt på tomten länge MEN hon lärde sig läsa när hon var fem...Hon råkade kika i vårt fotoalbum där jag avslöjat vem tomten var något år tidigare och kan man läsa så kan man! Där tog den spänningen slut.
  6. 3
    Dom är i en mycket rolig och härlig ålder nu tycker jag!

    Måste berätta om sonen som idag är 18 år men när han var i femårsåldern fick besöka Muminlandet i Nådendal, Finland. Han hade fått alla muminböcker lästa för sig, och sett dom filmer som fanns på den tiden. Han var mycket intresserad av mumin.
    Sen åkte vi då till Muminlandet och där träffade han självaste "mumintrollet" och pappan och mamman och kanske någon mer.
    Han var eld och lågor! Hans syster som var 4 år äldre försökte ta ifrån honom att det inte var riktiga mumin, att det var förklädda människor men det gick han inte på! HAN hade ju SETT mumin själv! Såg inte HON att mumin fanns?! Va VA?

    Äldsta dottern trodde också stenhårt på tomten länge MEN hon lärde sig läsa när hon var fem...Hon råkade kika i vårt fotoalbum där jag avslöjat vem tomten var något år tidigare och kan man läsa så kan man! Där tog den spänningen slut.
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4
    Inte så nervöst, mer otåligt!

    I morse funderade Ida och frågade om man inte kunde få ge tomten en julklapp när han kom. Jag sa naturligtvis att det går bra, och så funderade hon en stund på vad det skulle kunna vara.
    -En ficklampa! Den där lyktan han har lyser ju så dåligt!

    Vi får väl se om det blir en ficklampa till tomten!
  8. 4
    Inte så nervöst, mer otåligt!

    I morse funderade Ida och frågade om man inte kunde få ge tomten en julklapp när han kom. Jag sa naturligtvis att det går bra, och så funderade hon en stund på vad det skulle kunna vara.
    -En ficklampa! Den där lyktan han har lyser ju så dåligt!

    Vi får väl se om det blir en ficklampa till tomten!
  9. Medlem sedan
    Sep 2004
    #5
    Vad hon tänkte till!

    Bara "tomten" inte är någon som hon känner som får ficklampan...hihi...
    Smart tjej du har, verkligen!
  10. 5
    Vad hon tänkte till!

    Bara "tomten" inte är någon som hon känner som får ficklampan...hihi...
    Smart tjej du har, verkligen!

Liknande trådar

  1. Jag har "värmt" upp inför valvakan
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-09-19, 20:03
  2. En liten "provsmak" inför influensan..
    By Bissen in forum _0906 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 18:13
  3. Vilka "måsten" har ni inför hösten?
    By Guinan in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 12:53
  4. En bra "värklänk" inför förlossningen!
    By Karro75 in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 10:37
  5. Någon som såg "Inför mello"
    By -Nike- in forum Melodifestivalen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-06, 08:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar