Fsh och progesteron
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Jan 1998
    #1

    Fsh och progesteron

    Hoppas att det är ok att jag smyger in här och frågar - ni har så mycket kunskap här!!! Jag håller mest till i under 12 mån i o m att vi gjort avbrott i försöken.

    Jag har tagit progesteronprover och Fsh prover, och svaren är
    Progesteron: 9,8 18 samt 20
    FSH: 8,6

    Är det bra eller inte??? Jag fick veta att progesteron på över 28 är en bra äl och FSH under 10 visar att äggstockarna svarar bra. Men när jag googlat så står det att progesteron på över 10 visar på ÄL.

    Blev så deppig när jag först läste provsvaren och kände mej som en klimakteriehäxa, men det kanske inte är så hemskt???
    Det är roligare att prata med någon som inte använder långa, svåra ord, utan hellre korta lätta ord som "Vill du ha lite mat?"

    (Nalle Puhs lilla instruktionsbok)
  2. 1
    Fsh och progesteron Hoppas att det är ok att jag smyger in här och frågar - ni har så mycket kunskap här!!! Jag håller mest till i under 12 mån i o m att vi gjort avbrott i försöken.

    Jag har tagit progesteronprover och Fsh prover, och svaren är
    Progesteron: 9,8 18 samt 20
    FSH: 8,6

    Är det bra eller inte??? Jag fick veta att progesteron på över 28 är en bra äl och FSH under 10 visar att äggstockarna svarar bra. Men när jag googlat så står det att progesteron på över 10 visar på ÄL.

    Blev så deppig när jag först läste provsvaren och kände mej som en klimakteriehäxa, men det kanske inte är så hemskt???
  3. Infertilia
    #2

    Både bra och halvdåliga värden

    OM jag nu får säga så...Progesteronet som visar om man haft äl bör ligga över 15 fick jag lära mig så 9,8 är nog för lågt och 18 och 20 räknas nog som godkända värden.Det finns de som har uppemot 80 också,men det är ju inte nödvändigt-har man äl så har man ju.Mitt var 40 och gynläkaren tyckte det var ett mycket bra värde så kanske över 28 är gränsen för väldigt bra.(Att jag sen har alla bra värden och min man bra simmare kvittar ju eftersom jag har stopp i äggledarna,men det kan ju vara bra med bra värden om man ska göra ivf också...) Ursäkta fladdringen åt mitt håll-tillbaks till dig!
    Tror du i stort sett kan vara lugn med dina värden!
  4. 2
    Både bra och halvdåliga värden OM jag nu får säga så...Progesteronet som visar om man haft äl bör ligga över 15 fick jag lära mig så 9,8 är nog för lågt och 18 och 20 räknas nog som godkända värden.Det finns de som har uppemot 80 också,men det är ju inte nödvändigt-har man äl så har man ju.Mitt var 40 och gynläkaren tyckte det var ett mycket bra värde så kanske över 28 är gränsen för väldigt bra.(Att jag sen har alla bra värden och min man bra simmare kvittar ju eftersom jag har stopp i äggledarna,men det kan ju vara bra med bra värden om man ska göra ivf också...) Ursäkta fladdringen åt mitt håll-tillbaks till dig!
    Tror du i stort sett kan vara lugn med dina värden!
  5. Medlem sedan
    Jan 1998
    #3

    Tack, det borde ju innebära

    att lite pergo kan få fart på det så det blir en bra ägglossning!!!
    Det är roligare att prata med någon som inte använder långa, svåra ord, utan hellre korta lätta ord som "Vill du ha lite mat?"

    (Nalle Puhs lilla instruktionsbok)
  6. 3
    Tack, det borde ju innebära att lite pergo kan få fart på det så det blir en bra ägglossning!!!
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Jag har fått höra att progesteronvärdet bör vara över 10 och då är ju dina två sista bra Jag har aldrig haft mer än typ 0,2 så du kan nog kalla mig klimakteriekärring

    Kram
  8. 4
    Jag har fått höra att progesteronvärdet bör vara över 10 och då är ju dina två sista bra Jag har aldrig haft mer än typ 0,2 så du kan nog kalla mig klimakteriekärring

    Kram
  9. Medlem sedan
    Jan 1998
    #5

    Låter ju bra

    fast å andra sidan, varför blir jag inte gravid då?? Om värdena är bra menar jag... Äsch, jag äter väl min medicin så kanske det blir ännu mer fart på det hela.

    Klimakteriekärring eller inte, det beror kanske mer på humöret än på värdena... och då ligger jag risigt till just nu..:-D
    Det är roligare att prata med någon som inte använder långa, svåra ord, utan hellre korta lätta ord som "Vill du ha lite mat?"

    (Nalle Puhs lilla instruktionsbok)
  10. 5
    Låter ju bra fast å andra sidan, varför blir jag inte gravid då?? Om värdena är bra menar jag... Äsch, jag äter väl min medicin så kanske det blir ännu mer fart på det hela.

    Klimakteriekärring eller inte, det beror kanske mer på humöret än på värdena... och då ligger jag risigt till just nu..:-D
  11. Medlem sedan
    Jan 1998
    #6
    Varför kan inte jag göra smileys för... skulle det ju vara
  12. 6
    Varför kan inte jag göra smileys för... skulle det ju vara

Liknande trådar

  1. Progesteron
    By linn_74 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 20:32
  2. Progesteron .....
    By Titti på besök in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 09:20
  3. Progesteron Mic
    By Titti:) in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 07:07
  4. Progesteron MIc..
    By Titti:) in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 16:23
  5. Progesteron?
    By Yahoo in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 22:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar