Ngn som gjort en abort i v6?
Abort
  1. vicky-vire
    #1

    Ngn som gjort en abort i v6?

    Jag gjorde en medicinsk abort i hemmet idag. Jag är orolig att det inte blev en "komplett" abort. Tog tabletterna vid 6-tiden. Sov till kl. 8. Pga morgonillamåendet började jag kräkas, och då när kroppen krampar av kräkningen känner jag att det börjar blöda lite. Gick på toaletten eftersom jag måste göra nr 2 (har haft problem med magen några dagar). Känner hur det blöder lite och kanske kommer nån liten klump. Vilade sen till kl. 10 då jag var upp på toa igen och då kan det ha kommit någon liten liten klump till, men jag är inte säker eftersom jag var så illamående. Under hela dagen har inte inte kommit något blod alls så länge jag legat i sängen. Så fort jag går och kissar kommer det ju dock i toaletten. Har knappt haft ont alls, behövde inget smärtstillande. Klart det känns som en rejäl mensvärk, men jag trodde nog att det skulle kännas betydligt värre (Har ju fött barn tidigare). Trodde också att det skulle blöda mer.
    Detta var ju en väldigt tidig abort. Personalen på sjukhuset verkade nästan tycka att det var FÖR tidigt, men jag ville ju få det bortgjort innan jul.
    Nu känns det hemskt att inte veta om detta "fungerade". Kan ju bara vänta och se...
  2. 1
    Ngn som gjort en abort i v6? Jag gjorde en medicinsk abort i hemmet idag. Jag är orolig att det inte blev en "komplett" abort. Tog tabletterna vid 6-tiden. Sov till kl. 8. Pga morgonillamåendet började jag kräkas, och då när kroppen krampar av kräkningen känner jag att det börjar blöda lite. Gick på toaletten eftersom jag måste göra nr 2 (har haft problem med magen några dagar). Känner hur det blöder lite och kanske kommer nån liten klump. Vilade sen till kl. 10 då jag var upp på toa igen och då kan det ha kommit någon liten liten klump till, men jag är inte säker eftersom jag var så illamående. Under hela dagen har inte inte kommit något blod alls så länge jag legat i sängen. Så fort jag går och kissar kommer det ju dock i toaletten. Har knappt haft ont alls, behövde inget smärtstillande. Klart det känns som en rejäl mensvärk, men jag trodde nog att det skulle kännas betydligt värre (Har ju fött barn tidigare). Trodde också att det skulle blöda mer.
    Detta var ju en väldigt tidig abort. Personalen på sjukhuset verkade nästan tycka att det var FÖR tidigt, men jag ville ju få det bortgjort innan jul.
    Nu känns det hemskt att inte veta om detta "fungerade". Kan ju bara vänta och se...
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2

    Nej men generellt

    så tog det två timmar innan du kräktes så det borde inneburit att kroppen tagit upp tabletten. Kan givetvis inte garantera ngt men det troligaste är att det avbröts som det skulle
    Bara måste...... allt....
  4. 2
    Nej men generellt så tog det två timmar innan du kräktes så det borde inneburit att kroppen tagit upp tabletten. Kan givetvis inte garantera ngt men det troligaste är att det avbröts som det skulle
  5. vicky-vire
    #3

    Tänkte inte ens på kräkningen

    Det var ju 4 piller jag satte in vaginalt kl. 06. Kan det verkligen göra något att man kräks då? Hade inte en tanke på det.
    Jag var mer bekymrad över att det kom så lite klumpar, och att det inte gjorde ondare.
  6. 3
    Tänkte inte ens på kräkningen Det var ju 4 piller jag satte in vaginalt kl. 06. Kan det verkligen göra något att man kräks då? Hade inte en tanke på det.
    Jag var mer bekymrad över att det kom så lite klumpar, och att det inte gjorde ondare.
  7. anonymt namn
    #4

    Det jag fick höra

    , jag gjorde medicinskabort på sjukhuset. De sa att man skulle vara uppe och röra på sig mycket, för då kom aborten igång snabbare.

    Jag tror inte det gjorde något att du kräktes, du satte ju dessutom in dem vaginalt och på två timmar har nog kroppen ändå tagit upp dem . Första pillret fick man ju vänta en timme på sjukhuset för att se så allt var ok.
  8. 4
    Det jag fick höra , jag gjorde medicinskabort på sjukhuset. De sa att man skulle vara uppe och röra på sig mycket, för då kom aborten igång snabbare.

    Jag tror inte det gjorde något att du kräktes, du satte ju dessutom in dem vaginalt och på två timmar har nog kroppen ändå tagit upp dem . Första pillret fick man ju vänta en timme på sjukhuset för att se så allt var ok.
  9. Anonym
    #5
    Jag gjorde en abort i v 6 och det var min första och förhoppningsvis sista abort.

    Jag fick inget blod/klumpar alls i bindan första dagen utan det kom lite varje gång jag gick upp för att gå på toa (då kom det i toaletten alltså). Jag låg i sängen nästan hela dgen för jag tyckte det avr så jobbigt (att själva aborten var jobbig psykiskt alltså).

    Jag hade inte särskilt ont, bara som lite molande mensvärk och var orolig att aborten inte genomfördes eftersom det kändes så lite och kom så lite blod/klumpar.

    Men det var inget konstigt, allt gick som det skulle och graviditetstestet man tar en tid senare visade negativt och jag är inte gravid nu (skulle fått i februari).

    Allt är säkert som det ska ska du se, hopaps du känner dig lugnare nu några dagar senare!
  10. 5
    Jag gjorde en abort i v 6 och det var min första och förhoppningsvis sista abort.

    Jag fick inget blod/klumpar alls i bindan första dagen utan det kom lite varje gång jag gick upp för att gå på toa (då kom det i toaletten alltså). Jag låg i sängen nästan hela dgen för jag tyckte det avr så jobbigt (att själva aborten var jobbig psykiskt alltså).

    Jag hade inte särskilt ont, bara som lite molande mensvärk och var orolig att aborten inte genomfördes eftersom det kändes så lite och kom så lite blod/klumpar.

    Men det var inget konstigt, allt gick som det skulle och graviditetstestet man tar en tid senare visade negativt och jag är inte gravid nu (skulle fått i februari).

    Allt är säkert som det ska ska du se, hopaps du känner dig lugnare nu några dagar senare!

Liknande trådar

  1. Ngn som gjort sen abort?
    By Anonym in forum Abort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-20, 21:22
  2. nån som gjort abort?....sex??
    By anonymt namn in forum Sex & erotik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 19:30
  3. Ni som gjort medicinsk abort,,
    By anonymt namn in forum Abort
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 09:53
  4. Hej.... har gjort abort...
    By varför e de så.... in forum Abort
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 21:35
  5. Någon som har gjort sen abort
    By Avanna in forum Abort
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 13:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar