Så mycket tryck och ilningar..
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Så mycket tryck och ilningar..

    Väntar som sagt barn nr.2 och jag kan inte komma ihåg att jag hade så här mycket tryck nedåt och ilningar i underlivet vid min förra graviditet. Sammandragningarna kommer nästan med 10 minuters mellanrum, men ibland har jag konstanta sammandragningar, ett bowlingklot till mage...
    För er som väntar ert andra eller tredje barn, är era graviditeter också värre ur ett symptom perspektiv?
    Hade varit skönt om bebisen ville komma i januari istället för februari, men jag gick över med min son, så jag lär väl gå över denna gången också...
    BM säger dock att allt detta är fullkomligt normalt, så jag har ingen oro, snarare en början till förväntan över att bebben kanske håller på att fixera sig.
  2. 1
    Så mycket tryck och ilningar.. Väntar som sagt barn nr.2 och jag kan inte komma ihåg att jag hade så här mycket tryck nedåt och ilningar i underlivet vid min förra graviditet. Sammandragningarna kommer nästan med 10 minuters mellanrum, men ibland har jag konstanta sammandragningar, ett bowlingklot till mage...
    För er som väntar ert andra eller tredje barn, är era graviditeter också värre ur ett symptom perspektiv?
    Hade varit skönt om bebisen ville komma i januari istället för februari, men jag gick över med min son, så jag lär väl gå över denna gången också...
    BM säger dock att allt detta är fullkomligt normalt, så jag har ingen oro, snarare en början till förväntan över att bebben kanske håller på att fixera sig.
  3. maylin
    #2

    svarar

    Jag väntar trean och känner också av mer stickningar i slidan neråt och mer ont i fogar. Får nån typ av sammandragning om jag är i farten för mycket också. Igår kväll efter städningen fick jag en molande känsla likt menssmärtor i magen då jag skulle sova.
  4. 2
    svarar Jag väntar trean och känner också av mer stickningar i slidan neråt och mer ont i fogar. Får nån typ av sammandragning om jag är i farten för mycket också. Igår kväll efter städningen fick jag en molande känsla likt menssmärtor i magen då jag skulle sova.
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Förstår att det inte kan vara skönt med sammandragningar. Jag har tyvärr inte haft några känningar alls under mina tre graviditeter. Däremot är mina tre graviditeter ändå helt olika varandra på många sätt.

    Jag hoppas att det blir bättre för dig!
  6. 3
    Förstår att det inte kan vara skönt med sammandragningar. Jag har tyvärr inte haft några känningar alls under mina tre graviditeter. Däremot är mina tre graviditeter ändå helt olika varandra på många sätt.

    Jag hoppas att det blir bättre för dig!
  7. Medlem sedan
    Aug 2004
    #4
    Nu minns jag inte om det var i denna grupp eller gruppen på familjeliv som det skrevs om just "luriga tvåor". Tydligen har man ofta mycket sammandragningar och förvärkar med tvåorna. Vet inte om det bara gäller tvåor, men för mig verkar det så.

    Jag hade tokmycket sammandragningar hela graviditeten med Hugo (min tvåa då) och på slutet hade jag regelbundna förvärkar i stort sett dygnena runt. Denna gång har jag inte alls lika mycket känningar. Får sammandragningar om jag är lite för aktiv, men inte alls i närheten av hur det var förra gången.

    Hugo fixerades i v 36, så det kan ju vara så att din bebis håller på att fixera sig (mtp ilningar och tryck).
  8. 4
    Nu minns jag inte om det var i denna grupp eller gruppen på familjeliv som det skrevs om just "luriga tvåor". Tydligen har man ofta mycket sammandragningar och förvärkar med tvåorna. Vet inte om det bara gäller tvåor, men för mig verkar det så.

    Jag hade tokmycket sammandragningar hela graviditeten med Hugo (min tvåa då) och på slutet hade jag regelbundna förvärkar i stort sett dygnena runt. Denna gång har jag inte alls lika mycket känningar. Får sammandragningar om jag är lite för aktiv, men inte alls i närheten av hur det var förra gången.

    Hugo fixerades i v 36, så det kan ju vara så att din bebis håller på att fixera sig (mtp ilningar och tryck).
  9. Medlem sedan
    May 2007
    #5
    Skönt att jag inte är helt ensam. Nu de senaste dagarna så har jag haft ett enormt tryck neråt och det känns som om Lillan är på väg ut. Känns inte bra alls! Kände ju INGET med Rasmus alls så detta är lite utav en chock.

    Fogarna har även blivit mycket värre de senaste dagarna och det gör rejält ONT vare sig om jag sitter, ligger eller står. VAD skall man göra egentligen???

    Bebis fullkommligen borrar sig ner och ibland så känns det som om hon försöker krafsa sig ut. Skitläbbigt!!!

    KRAMAR.
  10. 5
    Skönt att jag inte är helt ensam. Nu de senaste dagarna så har jag haft ett enormt tryck neråt och det känns som om Lillan är på väg ut. Känns inte bra alls! Kände ju INGET med Rasmus alls så detta är lite utav en chock.

    Fogarna har även blivit mycket värre de senaste dagarna och det gör rejält ONT vare sig om jag sitter, ligger eller står. VAD skall man göra egentligen???

    Bebis fullkommligen borrar sig ner och ibland så känns det som om hon försöker krafsa sig ut. Skitläbbigt!!!

    KRAMAR.
  11. Medlem sedan
    Dec 2000
    #6
    Jag skriver under på detta, det är precis på samma sätt för mig. Sammandragningar i MASSOR, det känns som om magen är en stenbumling och sedan ilningar och liksom skärsmärta mellan benen. När bebis rör sig så är det liksom i slidan med men han har ju fixerat sig så det är kasnke inte så konstigt. Det är iaf skönt att höra att man inte är ensam., Jag har mått pyton av oro sedan i går kväll. känns som om man skall tappa ut bebis när som helst. Jätteläskigt.
  12. 6
    Jag skriver under på detta, det är precis på samma sätt för mig. Sammandragningar i MASSOR, det känns som om magen är en stenbumling och sedan ilningar och liksom skärsmärta mellan benen. När bebis rör sig så är det liksom i slidan med men han har ju fixerat sig så det är kasnke inte så konstigt. Det är iaf skönt att höra att man inte är ensam., Jag har mått pyton av oro sedan i går kväll. känns som om man skall tappa ut bebis när som helst. Jätteläskigt.

Liknande trådar

  1. Ilningar?
    By marilin in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-23, 18:23
  2. Ilningar?
    By marilin in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-23, 10:38
  3. Ilningar
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 15:08
  4. mycket ilningar
    By sannah smurff in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 13:14
  5. Ilningar...
    By Hanna&knodden in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 12:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar