Hoppas ni mår bra allesammans och att julstöket inte är för stressigt! Här har vi haft sjukstuga varannan vecka i två månader nästan, senaste veckan har Hanna varit en slagen hjälte med feber som aldrig gett med sig. Antagligen mikoplasma enl läkaren så igår påbörjades tiodagars antibiotika-kur och hon är redan bättre tack och lov. Det är bara två veckor sedan hon fick penicillin för öroninflammation. Men denna medicinen är jätteäcklig och det är en kamp att få henne att ta den - mutorna blir större för vad dag.

Tomas och jag har pusslat och pusslat för att få vabbandet att gå ihop - extra stressigt så här före jul när man har så mycket att göra på jobbet. Idag har jag varit hemma hela dagen, vi har köpt och klätt granen, julpyntat och gjort knäck. Mysigt! Dagens stora aha-upplevelse var att knäckkokandet som jag var övertygad om tog en minst timme att göra bara tog knappt tio minuter!! Jag minns absolut att jag och syrran stod minst en timme och rörde när vi var små - :-) Lustigt hur långsamt tiden kan gå när man väntar på något gott/roligt när man är liten...

Kram på er!