betalning för barnvakt
Stora barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    betalning för barnvakt

    Hej!
    På juldagen ska jag och min man gå på bio och se på Arn. Det ska bli så mysigt. Eftersom vi har tre barn som inte kan vara hemma själva har vi frågat en dotter till ett par kompisar om hon kan vara barnvakt vilket hon ville. Men vi har aldrig betalt en barnvakt förrut så vi vet inte hur mycket som är brukligt att betala. Vad brukar ni betala era barnvakter? Tjejen är 18 år.
    Jag önskar er alla en riktigt god jul.
    Hälsningar Artepa
  2. 1
    betalning för barnvakt Hej!
    På juldagen ska jag och min man gå på bio och se på Arn. Det ska bli så mysigt. Eftersom vi har tre barn som inte kan vara hemma själva har vi frågat en dotter till ett par kompisar om hon kan vara barnvakt vilket hon ville. Men vi har aldrig betalt en barnvakt förrut så vi vet inte hur mycket som är brukligt att betala. Vad brukar ni betala era barnvakter? Tjejen är 18 år.
    Jag önskar er alla en riktigt god jul.
    Hälsningar Artepa
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    Vi brukar betala 50-70 kronor/timme, beroende på barnvaktens ålder (en 15-råing som passar 2 timmar på eftermiddagen får mindre än en 23-åring som sitter en hel lördagskväll p+ halva natten), men 3 barn är ju mer än 1 och om hon ska lägga dem också så skulle jag ge minst 60:-/timme. Vet inte om det är mycket, känns som om allt är lite dyrare i Sthlm där vi bor... Eller biocheckar kanske? Ha så kul på bion!
  4. 2
    Vi brukar betala 50-70 kronor/timme, beroende på barnvaktens ålder (en 15-råing som passar 2 timmar på eftermiddagen får mindre än en 23-åring som sitter en hel lördagskväll p+ halva natten), men 3 barn är ju mer än 1 och om hon ska lägga dem också så skulle jag ge minst 60:-/timme. Vet inte om det är mycket, känns som om allt är lite dyrare i Sthlm där vi bor... Eller biocheckar kanske? Ha så kul på bion!
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3

    tack för svaret

    tack för svaret. Jag kan gissa att det är dyrare i Stockholm mot vad det är här i värmlandsskogarna, även om jag just i det här fallet inte vet om det stämmer, men jag hade föreställt mig en midre timpenning än den du föreslog. Fast jag har ju inte stött på det förrut så det kanske bara är önsketänkande. (hi,hi)
    Jag önskar dig en riktigt god jul.
  6. 3
    tack för svaret tack för svaret. Jag kan gissa att det är dyrare i Stockholm mot vad det är här i värmlandsskogarna, även om jag just i det här fallet inte vet om det stämmer, men jag hade föreställt mig en midre timpenning än den du föreslog. Fast jag har ju inte stött på det förrut så det kanske bara är önsketänkande. (hi,hi)
    Jag önskar dig en riktigt god jul.

Liknande trådar

  1. Betalning för barnvakt
    By anhas in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-26, 12:33
  2. Barnvakt - betalning?
    By Gunilla m 4 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-16, 23:39
  3. Betalning till barnvakt?
    By Martina1 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-02, 09:14
  4. Barnvakt och betalning
    By Flisa75 in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 09:02
  5. Betalning till barnvakt?
    By vera1 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 08:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar