God Jul!
_0312 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    God Jul!

    Nu har jag också en färsk fyraåring u huset (W fyllde igår). Tänk vad tiden gått sedan den magiska december månaden 2003. Kan inte fatta vilken stor kille jag har. William är alldedes hockeyfrälst, går i skolan (ja junior kindergarten) och kan redan läsa kortare ord, han har järnvilja och kan argumentera tills man blir tokig , han är längst i klassen trots han är yngst (en riktig viking) och är väldigt snäll och väldigt allvarlig när han är bland nya människor. Hans favoritmat är Macaroni and Cheese som en redig nordamerikan... Han är inte så intresserad av att prata svenska (mommy I speak my language, english) men förstår allt jag säger. I sommar hoppas jag att vi kan spendera en månad i Sverige så att han kan få en stor dos svenska.
    Han har börjat fråga när han ska få ett syskon, och vill helst ha en lillasyster. Det känns i hjärtat, för det lär inte bli några syskon (efter 3 misslyckade graviditeter på raken vet jag inte om jag fixar att försöka igen..).
    Idag är det julafton och vi ska äta svensk julmat ikväll men julkapparna sparar vi till imorgonbitti som man gör här i Kanada, förut öppnade vi julklappar från Sverige på julafton, men förra året slopade vi det för det blir för mycket med presenter 23e, 24e, 25e på raken,..
    Hursomhelst så hoppas jag att ni alla får en finfin jul och ett gott nytt år (kanske med mer aktivitet härinne på snacket igen?!)

    Nettan
  2. 1
    God Jul! Nu har jag också en färsk fyraåring u huset (W fyllde igår). Tänk vad tiden gått sedan den magiska december månaden 2003. Kan inte fatta vilken stor kille jag har. William är alldedes hockeyfrälst, går i skolan (ja junior kindergarten) och kan redan läsa kortare ord, han har järnvilja och kan argumentera tills man blir tokig , han är längst i klassen trots han är yngst (en riktig viking) och är väldigt snäll och väldigt allvarlig när han är bland nya människor. Hans favoritmat är Macaroni and Cheese som en redig nordamerikan... Han är inte så intresserad av att prata svenska (mommy I speak my language, english) men förstår allt jag säger. I sommar hoppas jag att vi kan spendera en månad i Sverige så att han kan få en stor dos svenska.
    Han har börjat fråga när han ska få ett syskon, och vill helst ha en lillasyster. Det känns i hjärtat, för det lär inte bli några syskon (efter 3 misslyckade graviditeter på raken vet jag inte om jag fixar att försöka igen..).
    Idag är det julafton och vi ska äta svensk julmat ikväll men julkapparna sparar vi till imorgonbitti som man gör här i Kanada, förut öppnade vi julklappar från Sverige på julafton, men förra året slopade vi det för det blir för mycket med presenter 23e, 24e, 25e på raken,..
    Hursomhelst så hoppas jag att ni alla får en finfin jul och ett gott nytt år (kanske med mer aktivitet härinne på snacket igen?!)

    Nettan
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Ett sent grattis till William. Ja, tänk att de blir så stora. Edwin väntar med spänning på sin dag på måndag. Gott Nytt År på er.
  4. 2
    Ett sent grattis till William. Ja, tänk att de blir så stora. Edwin väntar med spänning på sin dag på måndag. Gott Nytt År på er.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Vi säger också grattis i efterskott. Vilken liten duktig kille du har!!!!!
    Håller tummarna för att det blir ett litet syskon framöver. Förstår att det måste vara fruktansvärt med 3 missfall, jag har bara fått ett men det var skitjobbigt. Kram till er!!!
  6. 3
    Vi säger också grattis i efterskott. Vilken liten duktig kille du har!!!!!
    Håller tummarna för att det blir ett litet syskon framöver. Förstår att det måste vara fruktansvärt med 3 missfall, jag har bara fått ett men det var skitjobbigt. Kram till er!!!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar