Humör!
_0606 Junibarn
  1. LillaA m Maja&Agnes
    #1

    Humör!

    Ojoj, vilket humör lilla Agnes har fått!

    Blir hon missnöjd så är det ingen som kan missa det. Hon skriker, kastar saker och rycker i möblerna. Får hon tag i tex skeden när hon äter och blir arg så håller hon så hårt att hon skakar. Bits vill hon också göra ibland, och ibland sätter hon t o m in sitt eget finger i munnen och biter i ilskan!

    Är det verkligen normalt?
  2. 1
    Humör! Ojoj, vilket humör lilla Agnes har fått!

    Blir hon missnöjd så är det ingen som kan missa det. Hon skriker, kastar saker och rycker i möblerna. Får hon tag i tex skeden när hon äter och blir arg så håller hon så hårt att hon skakar. Bits vill hon också göra ibland, och ibland sätter hon t o m in sitt eget finger i munnen och biter i ilskan!

    Är det verkligen normalt?
  3. Medlem sedan
    Jul 2000
    #2
    Tja, om man undantar "bita sig själv i fingret" så har du just beskrivit Olivia. :-) Och visserligen undrar jag av oh till om hon är helt normal ;-) men det tror jag nog hon är - även om hon i mångt och mycket är raka motsatsen till sin storasyster i samma ålder... :-)

    Det är väl dags för en ny utvecklingsfas och innan de har kommit igenom den brukar det ju vara myyyyyycket ilska och frustration som ska ut. Det är bara att vara tålig och kanske se till att hon inte skadar varken sig eller någon annan i frustrationen.
  4. 2
    Tja, om man undantar "bita sig själv i fingret" så har du just beskrivit Olivia. :-) Och visserligen undrar jag av oh till om hon är helt normal ;-) men det tror jag nog hon är - även om hon i mångt och mycket är raka motsatsen till sin storasyster i samma ålder... :-)

    Det är väl dags för en ny utvecklingsfas och innan de har kommit igenom den brukar det ju vara myyyyyycket ilska och frustration som ska ut. Det är bara att vara tålig och kanske se till att hon inte skadar varken sig eller någon annan i frustrationen.
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3

    tja....

    Tja.... normalt? Jag hoppas det. Alice är nämligen rätt frustrerad hon med. Jösses vilket temperament hon har fått. På gott och ont.

    Hon tappat lätt tålamodet om saker inte går hennes väg. Kastar sig på golvet, "råkar ramla" och då är det "väldigt" synd om henne. Det är ett skådespel som ibland är utan dess like.

    Vi har säkert normala barn!
    1½ år = barn i utvecklingsfas jobbig!
  6. 3
    tja.... Tja.... normalt? Jag hoppas det. Alice är nämligen rätt frustrerad hon med. Jösses vilket temperament hon har fått. På gott och ont.

    Hon tappat lätt tålamodet om saker inte går hennes väg. Kastar sig på golvet, "råkar ramla" och då är det "väldigt" synd om henne. Det är ett skådespel som ibland är utan dess like.

    Vi har säkert normala barn!
    1½ år = barn i utvecklingsfas jobbig!
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4

    samma här

    här slängs och dängs det i både ilska och glädje. Dessutom slåss han, han viftar till där han kommer åt, både när han är arg och glad. Jag hoppas nästan att något barn får nog och dänger tillbaka så att han förstår att det gör ont och är otrevligt. Alla "nej" och "klappa fint istället" hjälper föga. Har någon ngt bra tips på hur man får stopp på sådant?
  8. 4
    samma här här slängs och dängs det i både ilska och glädje. Dessutom slåss han, han viftar till där han kommer åt, både när han är arg och glad. Jag hoppas nästan att något barn får nog och dänger tillbaka så att han förstår att det gör ont och är otrevligt. Alla "nej" och "klappa fint istället" hjälper föga. Har någon ngt bra tips på hur man får stopp på sådant?
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5

    Hoppas det

    Jag hoppas det är normalt för annars är Lucas onormal oxå . Hjälp vilket humör! Jag kan inte minnas att storebror var så här ilsk och tempramentsfull. Får Lucas inte som han vill slår han omkring sig. Oavsett om det är pappa, mamma eller storebror som gjort något han inte vill finna sig i.

    Vi försökte oss på en långpromenad idag och lilleherrn ville ingenting. Inte åka vagn. Inte gå själv. Inte bli buren. Han skrek nog minst halva turen .

    Men emellanåt är han hur go som helst och superkramig! Tur är väl det för annars vet jag inte hur jag stått ut
  10. 5
    Hoppas det Jag hoppas det är normalt för annars är Lucas onormal oxå . Hjälp vilket humör! Jag kan inte minnas att storebror var så här ilsk och tempramentsfull. Får Lucas inte som han vill slår han omkring sig. Oavsett om det är pappa, mamma eller storebror som gjort något han inte vill finna sig i.

    Vi försökte oss på en långpromenad idag och lilleherrn ville ingenting. Inte åka vagn. Inte gå själv. Inte bli buren. Han skrek nog minst halva turen .

    Men emellanåt är han hur go som helst och superkramig! Tur är väl det för annars vet jag inte hur jag stått ut
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Jag tror det är årgången

    Hugo har också ett väldans humör.. (och en kompis har en aug06a och hon har humör med, så vi brukar skylla på årgången Vi minns inte samma humör från storasyskonen heller)

    Nä, allvarligt talat tror jag det är en utvecklingsfas som börjat. Vill bestämma, kan själv osv.. Hoppas denna fas inte blir alltför långvarig
  12. 6
    Jag tror det är årgången

    Hugo har också ett väldans humör.. (och en kompis har en aug06a och hon har humör med, så vi brukar skylla på årgången Vi minns inte samma humör från storasyskonen heller)

    Nä, allvarligt talat tror jag det är en utvecklingsfas som börjat. Vill bestämma, kan själv osv.. Hoppas denna fas inte blir alltför långvarig
  13. Medlem sedan
    Oct 2000
    #7

    Fullt normalt! :)

    Skrattade högt när jag läste ditt o svaren du har fått.. Willeman är precis lika dan.. otroligt "jobbig" med att utvecklas.. En glad "skit" men med ett otroligt testande humör så vi håller på att bli vansinniga på honom *ler* Sen är han otroligt kramig, pussig o gosig! Det är väl det som gör att man överlever
    Fast matbiten är hemsk just nu.. han äter allt men sitta vid bordet o äta middag i "lugn o ro" är ett minne blott... Testing, testing.. o sanering av köket
    Bissen med William 16/6 2006 o Jonathan 21/6 2009

    Stora barnen -93 & -95 + bonus -93

    http://bajenfrost.blogspot.com/
  14. 7
    Fullt normalt! :) Skrattade högt när jag läste ditt o svaren du har fått.. Willeman är precis lika dan.. otroligt "jobbig" med att utvecklas.. En glad "skit" men med ett otroligt testande humör så vi håller på att bli vansinniga på honom *ler* Sen är han otroligt kramig, pussig o gosig! Det är väl det som gör att man överlever
    Fast matbiten är hemsk just nu.. han äter allt men sitta vid bordet o äta middag i "lugn o ro" är ett minne blott... Testing, testing.. o sanering av köket

Liknande trådar

  1. Humör
    By Malelite in forum _04 Alla barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-18, 21:42
  2. Mitt humör styr familjens humör
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 19:41
  3. humör...
    By vera väntar trean in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 12:06
  4. Bra humör
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 12:04
  5. Ett j***a humör!
    By MionsMamma in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 18:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar