lightfoder / allergi - hund
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    lightfoder / allergi - hund

    Någon som har ett tips på val av foder. Det är en goldentik som haft mycket problem med huden och som därför får hills specialvariant för allergiska hundar. Efter att vi bytte till allergivänligt foder har hudproblemen helt försvunnit. MEN nu är hon snart 6 år och börjar lägga på sig. Allergifodret är fetare än vanligt enligt vetrinären jag var hos senast. Någon som har ngt tips på vad jag kan testa att byta till? Light och allergivänligt samtidigt - finns det?
  2. 1
    lightfoder / allergi - hund Någon som har ett tips på val av foder. Det är en goldentik som haft mycket problem med huden och som därför får hills specialvariant för allergiska hundar. Efter att vi bytte till allergivänligt foder har hudproblemen helt försvunnit. MEN nu är hon snart 6 år och börjar lägga på sig. Allergifodret är fetare än vanligt enligt vetrinären jag var hos senast. Någon som har ngt tips på vad jag kan testa att byta till? Light och allergivänligt samtidigt - finns det?
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2

    Jag skulle verkligen

    verkligen VERKLIGEN dra mig för att byta foder om jag hittat ett som fungerat med hudbesvären. Om jag förstår dig rätt är hunden inte fullt utredd, dvs ni vet inte exakt mot vad hon är allergisk, och då är det ju omöjligt att rekommendera något annat foder. Jag skulle hellre minska odermängden och blanda ut portionerna med t.ex. rivna morötter istället.
    ~ sprengja of fucking everything ~
  4. 2
    Jag skulle verkligen verkligen VERKLIGEN dra mig för att byta foder om jag hittat ett som fungerat med hudbesvären. Om jag förstår dig rätt är hunden inte fullt utredd, dvs ni vet inte exakt mot vad hon är allergisk, och då är det ju omöjligt att rekommendera något annat foder. Jag skulle hellre minska odermängden och blanda ut portionerna med t.ex. rivna morötter istället.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Nej, hon är inte utredd. Jag har gjort två saker, dels bytt foder dels skippat fästinghalsbandet. Detta gjorde jag ung. samtidigt och sedan dess är pälsen jättefin. Men jag började med royal canins variant av specialfoder (som bara säljs hos vet) och bytte till Hills. Båda har funkat jättebra.
    Om jag nu inte byter utan drar ner, vad kan jag då spä ut med? Morötter är ingen hit tycker min vovve, Morötter är en sorts pinne som man gnager på utan att äta tycker hon
  6. 3
    Nej, hon är inte utredd. Jag har gjort två saker, dels bytt foder dels skippat fästinghalsbandet. Detta gjorde jag ung. samtidigt och sedan dess är pälsen jättefin. Men jag började med royal canins variant av specialfoder (som bara säljs hos vet) och bytte till Hills. Båda har funkat jättebra.
    Om jag nu inte byter utan drar ner, vad kan jag då spä ut med? Morötter är ingen hit tycker min vovve, Morötter är en sorts pinne som man gnager på utan att äta tycker hon

Liknande trådar

  1. Hund allergi
    By Ginis in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-12-28, 18:24
  2. Pollen-allergi hos hund.
    By 76:an in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-19, 16:43
  3. Allergi mot hund
    By Cattis40 in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 21:12
  4. vill skaffa hund trots allergi
    By GladMymlan75 in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 11:14
  5. Hund-allergi
    By Dina_KL in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 15:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar