Usch vad dålig fart det är här
_03 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Usch vad dålig fart det är här

    Men jag ska väl inte klaga egentligen, för jag är inte heller någon storskrivare.

    Hur som helst, jag vill önska alla en god fortsättning, och hoppas ni haft en jättefin jul !
    Kram på er alla och GOTT NYTT ÅR önskar Maria
    <3 Mamma till världens 3 vackraste barn <3

    Läs om vårat liv på http://eliassonfamily.blogg.se
  2. 1
    Usch vad dålig fart det är här Men jag ska väl inte klaga egentligen, för jag är inte heller någon storskrivare.

    Hur som helst, jag vill önska alla en god fortsättning, och hoppas ni haft en jättefin jul !
    Kram på er alla och GOTT NYTT ÅR önskar Maria
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    GOTT NYTT ÅR!!!
    Evigheter sen. MInns när vi hade god fart här inne, när vi träffades i humlegården och la ut alla våra junibarn på en filt, när vi hade picknik i hagaparken, knytis hos nina, åt buffe med magarna i vädret på mongolian på drottninggatan, gick med barnvagnar på stan, bytte blöjor i löpande band på åhlens när dom fortfarande hade barnrum, fikade på kulturhuset osv...
    tjejer, var är ni nu?
    Nina, Kicki, Noelia, Camilla, Vanessa, Maria, ja jag kan rabbla ett tag till, anna ni goa junimammor, evigheter sen sisst. några av er har jag på msn, men vi hörs alldeles för sällan. Vore trevligt o höra av er.
    Här rullar livet på i rykande takt. vi har gift oss, flyttat till rad(par) hus ute på landet och jag är snart klar med studierna (äntligen) i juni blir jag klar. Men jobbar extra gör jag redan, och med vad kan ni ju säkert redan gissa, kvinnor och barn har ju hela tiden varit mitt intresse jag brunnit för, så vad är mer natuligt än förlossningen och astrid lindgrens barnsjukhus.
    vi får väl se vart jag landar sedan när jag väl är klar ssk.
    Hoppas ni alla har det toppen.
    Många kramar inför det nya året Från Afrodite med Luna & Lion
  4. 2
    GOTT NYTT ÅR!!!
    Evigheter sen. MInns när vi hade god fart här inne, när vi träffades i humlegården och la ut alla våra junibarn på en filt, när vi hade picknik i hagaparken, knytis hos nina, åt buffe med magarna i vädret på mongolian på drottninggatan, gick med barnvagnar på stan, bytte blöjor i löpande band på åhlens när dom fortfarande hade barnrum, fikade på kulturhuset osv...
    tjejer, var är ni nu?
    Nina, Kicki, Noelia, Camilla, Vanessa, Maria, ja jag kan rabbla ett tag till, anna ni goa junimammor, evigheter sen sisst. några av er har jag på msn, men vi hörs alldeles för sällan. Vore trevligt o höra av er.
    Här rullar livet på i rykande takt. vi har gift oss, flyttat till rad(par) hus ute på landet och jag är snart klar med studierna (äntligen) i juni blir jag klar. Men jobbar extra gör jag redan, och med vad kan ni ju säkert redan gissa, kvinnor och barn har ju hela tiden varit mitt intresse jag brunnit för, så vad är mer natuligt än förlossningen och astrid lindgrens barnsjukhus.
    vi får väl se vart jag landar sedan när jag väl är klar ssk.
    Hoppas ni alla har det toppen.
    Många kramar inför det nya året Från Afrodite med Luna & Lion
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Afrodite!

    Jättekul att höra ifrån dig!
    Kan bara instämma i allt!
    Jag minns även den första tiden då vi träffades med våra små bebisar!
    Det var en sån otrolig tid, som aldrig kommer tillbaka.

    Vad kul att ni har skaffat hus!

    Själv har jag just fått jobb och det känns jätteroligt, speciellt eftersom det är extra svårt att få jobb här uppe i norrland.
    Men tänkt att det snart var 5 år sedan jag jobbade, det känns lite nervöst och ringrostigt, hehe.

    Men jag hoppas det kommer att gå bra!
    Det ska bli skönt att komma "ut" igen efter att "bara" varit hemmamamma så länge.

    Ja Elias blir 5 i sommar och Joel 3, det är inte klokt egentligen.

    Ska ni ha flera barn!
    Själv känner jag mig mer än nöjd, även om bebisar ÄR verkligt gulliga *S

    Stor kram!

    Maria
  6. 3
    Afrodite!

    Jättekul att höra ifrån dig!
    Kan bara instämma i allt!
    Jag minns även den första tiden då vi träffades med våra små bebisar!
    Det var en sån otrolig tid, som aldrig kommer tillbaka.

    Vad kul att ni har skaffat hus!

    Själv har jag just fått jobb och det känns jätteroligt, speciellt eftersom det är extra svårt att få jobb här uppe i norrland.
    Men tänkt att det snart var 5 år sedan jag jobbade, det känns lite nervöst och ringrostigt, hehe.

    Men jag hoppas det kommer att gå bra!
    Det ska bli skönt att komma "ut" igen efter att "bara" varit hemmamamma så länge.

    Ja Elias blir 5 i sommar och Joel 3, det är inte klokt egentligen.

    Ska ni ha flera barn!
    Själv känner jag mig mer än nöjd, även om bebisar ÄR verkligt gulliga *S

    Stor kram!

    Maria
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    Här är jag i alla fall!

    Håller med, tänk om vi kunde få alla att börja skriva här igen! Tror säkert det finns en och annan i andra grupper här på Aff. Minns första träffen jag var med på, på Kulturhuset, och våra magar var knappt synliga. Då var hela barngrejen okänd för mig, nu är jag en ganska rutinerad tvåbarnsmamma.
    Själv har jag precis avslutat min andra föräldraledighet och är nu igång och jobbar igen. Lillvimsan är naturligtvis en härlig unge och den här åldern är verkligen fin tycker jag. Plötsligt är dom så himla stora och kloka!
  8. 4
    Här är jag i alla fall! Håller med, tänk om vi kunde få alla att börja skriva här igen! Tror säkert det finns en och annan i andra grupper här på Aff. Minns första träffen jag var med på, på Kulturhuset, och våra magar var knappt synliga. Då var hela barngrejen okänd för mig, nu är jag en ganska rutinerad tvåbarnsmamma.
    Själv har jag precis avslutat min andra föräldraledighet och är nu igång och jobbar igen. Lillvimsan är naturligtvis en härlig unge och den här åldern är verkligen fin tycker jag. Plötsligt är dom så himla stora och kloka!
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Åhhh vad kul o se dig. Evigheter sen.
    Härligt att höra att allt går så bra.
    5 år sedan, jikes, e det redan så lång tid, kan inte hajja det alls. är våra små så stora redan. tänk, nästa år är det skolan som gäller. Kan ni förstå, dom låg där allihop på filten som små knyten o sparkade i solen, o nästa höst så börjar dom skolan. den här sommaren som kommer är sista sommaren innan skolplikten tar vid. Jag bara skakar på huvudet, nej nej, jag vill ut i parken o mysa o ta det lungt o njuta hela sommaren. MEn så kommer det inte bli. Jag blir snart klar ssk, och i sommar kommer jag bli tvungen att jobba hela sommaren. jag har hunnit under studietiden att bli nollad vad gäller sgi, så att ta föräldradagar blir inte ett alternativ. Känns klyvet men inget ont som inte har något gott med sig, vi hittar en lösning som alltid.
    Mina är ju jämngamla med dina. Luna blir ju 5 i sommar och sedan blir Lion 3 i oktober.
    så underbart och ändå lite sorgligt. nä nu måste jag nog gå o hämta dom på dagis. längtatn efter dom suger i när man tänker på hur fort dom växer.
    Just nu läser jag hjärtintesiv, och har pluggat hemma. Måste komma på något trevligt o göra nu under kvällen.
    STOR!!!!!!!!!!!! kram till dig och familjen. Vore underbart om vi någon gång kunde träffas igen med alla barnen. Kanske vi kan försöka ordna en träff i sommar?
  10. 5
    Åhhh vad kul o se dig. Evigheter sen.
    Härligt att höra att allt går så bra.
    5 år sedan, jikes, e det redan så lång tid, kan inte hajja det alls. är våra små så stora redan. tänk, nästa år är det skolan som gäller. Kan ni förstå, dom låg där allihop på filten som små knyten o sparkade i solen, o nästa höst så börjar dom skolan. den här sommaren som kommer är sista sommaren innan skolplikten tar vid. Jag bara skakar på huvudet, nej nej, jag vill ut i parken o mysa o ta det lungt o njuta hela sommaren. MEn så kommer det inte bli. Jag blir snart klar ssk, och i sommar kommer jag bli tvungen att jobba hela sommaren. jag har hunnit under studietiden att bli nollad vad gäller sgi, så att ta föräldradagar blir inte ett alternativ. Känns klyvet men inget ont som inte har något gott med sig, vi hittar en lösning som alltid.
    Mina är ju jämngamla med dina. Luna blir ju 5 i sommar och sedan blir Lion 3 i oktober.
    så underbart och ändå lite sorgligt. nä nu måste jag nog gå o hämta dom på dagis. längtatn efter dom suger i när man tänker på hur fort dom växer.
    Just nu läser jag hjärtintesiv, och har pluggat hemma. Måste komma på något trevligt o göra nu under kvällen.
    STOR!!!!!!!!!!!! kram till dig och familjen. Vore underbart om vi någon gång kunde träffas igen med alla barnen. Kanske vi kan försöka ordna en träff i sommar?
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Visst va det kul på kulturhuset. Jag minns det som igår.
    Jag hade min svarta mama-kat suite på mig, och ett bälte i metall med blå stenar på.
    suiten är borta sedan länge, men bältet har jag kvar. våra små magar satt där på tillväxt då. Åhhh snacka nostalgitripp. Min lillfjompa är just nu inne i bokstävernas land. Hon har börjat läsa och slukar bokstäver i rasande fart. just nu är hungern på ord, bokstäver och språk enorm hos henne. Lion däremot håller sig makligt till sitt Dhäää och maaaaaaaaaamma än så länge. Ganska skönt att dom är så olika, så underbart att man får vara med och uppleva deras utveckling och lärande. Tänk om man bara hade lite mer tid att få stanna upp här och nu och bara uppleva det en gång till.
  12. 6
    Visst va det kul på kulturhuset. Jag minns det som igår.
    Jag hade min svarta mama-kat suite på mig, och ett bälte i metall med blå stenar på.
    suiten är borta sedan länge, men bältet har jag kvar. våra små magar satt där på tillväxt då. Åhhh snacka nostalgitripp. Min lillfjompa är just nu inne i bokstävernas land. Hon har börjat läsa och slukar bokstäver i rasande fart. just nu är hungern på ord, bokstäver och språk enorm hos henne. Lion däremot håller sig makligt till sitt Dhäää och maaaaaaaaaamma än så länge. Ganska skönt att dom är så olika, så underbart att man får vara med och uppleva deras utveckling och lärande. Tänk om man bara hade lite mer tid att få stanna upp här och nu och bara uppleva det en gång till.

Liknande trådar

  1. det var så dålig fart här nu så jag
    By annsan27 in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-13, 18:58
  2. dålig fart
    By Malin IGAF in forum Småbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-05-16, 09:53
  3. Dålig fart här??
    By ::^^:: in forum Tonåringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 21:41
  4. Vad dålig fart det är här!
    By mejamy in forum Hemmaföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 20:17
  5. dålig fart..
    By tessa84 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-03, 07:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar