Hur får man ut glas
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Hur får man ut glas

    --ur foten. Klev på en liten glasflisa och den sitter nu väldigt ordentligt i häldelen av trampdynan. Har ingen pincett. Några tips?
    Och tack för alla förslag på choklad och sprit-kombination!
    Måste sluta gnälla nu!
    Det blir inte alltid som man tänkt sig. Då får man tänka om!

    K: 010127 (f), V: 030212 (f), A: 050426 (m), A: 070130 (f), H: 100630 (f)

    Mikrobloggar: TinTinsTirader
  2. 1
    Hur får man ut glas --ur foten. Klev på en liten glasflisa och den sitter nu väldigt ordentligt i häldelen av trampdynan. Har ingen pincett. Några tips?
    Och tack för alla förslag på choklad och sprit-kombination!
    Måste sluta gnälla nu!
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Kanske det funkar med ett ganska långt och varmt fotbad, så huden mjukar upp sig, kanske det sen går att pilla ut biten? Är det en stor eller liten bit? Jag hade en flisa i foten en gång som jag fick ut genom att trycka ut den med en slö matkniv, jag föste med kniven, alltså jag skar inte eller höll på utan bara skjöt på. Var det begripligt?!
  4. 2
    Kanske det funkar med ett ganska långt och varmt fotbad, så huden mjukar upp sig, kanske det sen går att pilla ut biten? Är det en stor eller liten bit? Jag hade en flisa i foten en gång som jag fick ut genom att trycka ut den med en slö matkniv, jag föste med kniven, alltså jag skar inte eller höll på utan bara skjöt på. Var det begripligt?!
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Absolut begripligt. Sitte rmed foten i blöt, konstaterar att jag vekrligen skulle behöva ägna mig åt mer avancerad fotvård, och hoppas på att få ut eländet inan mumsan bryter samman och behöver gå på promenad i vagnen.
    Ska prova att fösa.
  6. 3
    Absolut begripligt. Sitte rmed foten i blöt, konstaterar att jag vekrligen skulle behöva ägna mig åt mer avancerad fotvård, och hoppas på att få ut eländet inan mumsan bryter samman och behöver gå på promenad i vagnen.
    Ska prova att fösa.
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Hoppas att du har framgång med gladbitsbortplockandet. Förresten behöver du inte ursäkta dig för att du gnäller, det är så det är ibland. Jag känner mig som världsgnällis idag, fast jag har inte direkt nån anledning så jag försöker knipa igen.
  8. 4
    Hoppas att du har framgång med gladbitsbortplockandet. Förresten behöver du inte ursäkta dig för att du gnäller, det är så det är ibland. Jag känner mig som världsgnällis idag, fast jag har inte direkt nån anledning så jag försöker knipa igen.
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    Varmt fot bad med alkohol i , inte drickbart utan 90° som luckrar upp huden och sâ fâr du försöka att peta ut glaset.
  10. 5
    Varmt fot bad med alkohol i , inte drickbart utan 90° som luckrar upp huden och sâ fâr du försöka att peta ut glaset.
  11. Medlem sedan
    Feb 2001
    #6

    Dessutom om du häller

    i dig nàgra glas cognac sà kan du köra med lite hemkirurgi utan att känna nàgot.
  12. 6
    Dessutom om du häller i dig nàgra glas cognac sà kan du köra med lite hemkirurgi utan att känna nàgot.
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    oroa dig inte....den kommer snart ut genom knät...
  14. 7
    oroa dig inte....den kommer snart ut genom knät...
  15. Medlem sedan
    May 2000
    #8
    Toppen!
    Mamma klev på en nål, som faktiskt kom ut mitt i skinkan några månader senare!
  16. 8
    Toppen!
    Mamma klev på en nål, som faktiskt kom ut mitt i skinkan några månader senare!

Liknande trådar

  1. jag tog ett glas vin, ett glas rött och
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-23, 20:27
  2. Om jag tar ett glas vin nu
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-02-12, 22:14
  3. Ett glas vin?
    By maisy in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-01-07, 22:01
  4. Cei - glas
    By alissa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 03:41
  5. Ett glas vin
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 05:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar