Leka hemma med kompisar
_02 Vårbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Leka hemma med kompisar

    Har en 5 årig son som går på dagis och ibland leker hemma med dom barnen. Måste säga att jag är helt förvånad över hur en del av dom här barnen uppför sig? Sonen hade en kompis här i förra veckan och från det att han kom så pratade han bebisspråk omväxlande med svärord och könsord?? Han pratade på ett sätt som jag (tack och lov) aldrig hört min son prata på.
    När jag då sa till honom att så pratar du inte här så börjar han käfta emot? En vuxen som han inte ens känner?
    Kompis nr två hittar på dumheter konstant när han är här och skyller sen på vår son, vid ett tillfälle såg jag honom och sa till honom och ändå står han och tittar mig rakt i ögonen och säger att det var din son som gjorde det, rör inte en min?

    Minns själv när man var liten och var hemma och lekte hos kompisar, man hade ju verkligen respekt för kompisens föräldrar och lyssnade om dom sa till (vilket dom knappt behövde)
    Hur hade ni gjort, fortsatt bjuda hem barnen? När vår son har varit hos andra och jag frågat hur det gått har dom andra föräldrarna sagt att han är lugn, artig och trevlig hos dom.
  2. 1
    Leka hemma med kompisar Har en 5 årig son som går på dagis och ibland leker hemma med dom barnen. Måste säga att jag är helt förvånad över hur en del av dom här barnen uppför sig? Sonen hade en kompis här i förra veckan och från det att han kom så pratade han bebisspråk omväxlande med svärord och könsord?? Han pratade på ett sätt som jag (tack och lov) aldrig hört min son prata på.
    När jag då sa till honom att så pratar du inte här så börjar han käfta emot? En vuxen som han inte ens känner?
    Kompis nr två hittar på dumheter konstant när han är här och skyller sen på vår son, vid ett tillfälle såg jag honom och sa till honom och ändå står han och tittar mig rakt i ögonen och säger att det var din son som gjorde det, rör inte en min?

    Minns själv när man var liten och var hemma och lekte hos kompisar, man hade ju verkligen respekt för kompisens föräldrar och lyssnade om dom sa till (vilket dom knappt behövde)
    Hur hade ni gjort, fortsatt bjuda hem barnen? När vår son har varit hos andra och jag frågat hur det gått har dom andra föräldrarna sagt att han är lugn, artig och trevlig hos dom.
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Jag håller med dig helt och hållet !! Jag tror inte jag hade fortsatt bjuda hem dom barnen, för så beter man sig bara inte ! Och det är ju faktiskt så att barn blir så himla påverkade, och tillslut så blir dom som dom umgås. Vad har barnet för föräldrar egentligen ?? Inte för att mina barn är perfekta, men ALDRIG att dom skulle säga emot en vuxen (förutom mamma och pappa) och svordomar å sånt existerar verkligen inte !!

    Nä, hoppas det finns andra barn din son kan leka med. STOR KRAM och lycka till från Maria

    ______________________________ ________________
    Min blogg...om vad som rör sig i mitt huvud... http://mariashuvud.blogg.se Men främst om mitt hemska, svåraste beslut någonsin, som togs fredagen 14 dec 2007 :-(
  4. 2
    Jag håller med dig helt och hållet !! Jag tror inte jag hade fortsatt bjuda hem dom barnen, för så beter man sig bara inte ! Och det är ju faktiskt så att barn blir så himla påverkade, och tillslut så blir dom som dom umgås. Vad har barnet för föräldrar egentligen ?? Inte för att mina barn är perfekta, men ALDRIG att dom skulle säga emot en vuxen (förutom mamma och pappa) och svordomar å sånt existerar verkligen inte !!

    Nä, hoppas det finns andra barn din son kan leka med. STOR KRAM och lycka till från Maria

    ______________________________ ________________
    Min blogg...om vad som rör sig i mitt huvud... http://mariashuvud.blogg.se Men främst om mitt hemska, svåraste beslut någonsin, som togs fredagen 14 dec 2007 :-(

Liknande trådar

  1. Leka med kompisar?
    By Lillys in forum _0209 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-01, 10:58
  2. Leka med kompisar?
    By anonymt namn in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 08:56
  3. Kompisar som vill leka..
    By anonymt namn in forum Stora barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 14:38
  4. Leka med kompisar?
    By Villrådig in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 18:28
  5. Leka med kompisar?
    By Marie m Hanna o Lina in forum _0209 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 21:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar