gnällig, sur 4 åring
Mammasnack
  1. Julienne
    #1

    gnällig, sur 4 åring

    Är det någon som vet ifall det är en utvecklingsperiod vid 4års åldern? Vår son som precis ska fylla 4 har blivit så gnällig och sur. Han vill inte gå till parken, vill inte gå, tjatar om att få åka vagn med systern, minsta motgång blir det gnäll och tårar. Nästan hela tiden han pratar så liksom gnäller han.Har varit så nu en månad iallafall. Fel mat, vill inte leka, ja fick han bestämma så skulle han bara sitta och titta tv hela dagen. Nu är det ju jullov, så jag vet inte hur det annars är på dagarna när han inte är hemma, men när vi hämtat vid 3tiden är han helt slut. Äter dåligt gör han också. Har funderat på någon multivitamin, eller omega.Hur är era 4åringar eller har varit? Det jobbigaste är att han inte vill gå eller röra sig. Gnäller när han ska gå tre kvarter till parken, likadant när vi ska hem. Frisk luft får han ju, vi är i parken varje dag minst en timme och innan jullovet tog vi alltid en kvällspromenad.
    Svara | Citera | Snabbsvar
  2. 1
    gnällig, sur 4 åring Är det någon som vet ifall det är en utvecklingsperiod vid 4års åldern? Vår son som precis ska fylla 4 har blivit så gnällig och sur. Han vill inte gå till parken, vill inte gå, tjatar om att få åka vagn med systern, minsta motgång blir det gnäll och tårar. Nästan hela tiden han pratar så liksom gnäller han.Har varit så nu en månad iallafall. Fel mat, vill inte leka, ja fick han bestämma så skulle han bara sitta och titta tv hela dagen. Nu är det ju jullov, så jag vet inte hur det annars är på dagarna när han inte är hemma, men när vi hämtat vid 3tiden är han helt slut. Äter dåligt gör han också. Har funderat på någon multivitamin, eller omega.Hur är era 4åringar eller har varit? Det jobbigaste är att han inte vill gå eller röra sig. Gnäller när han ska gå tre kvarter till parken, likadant när vi ska hem. Frisk luft får han ju, vi är i parken varje dag minst en timme och innan jullovet tog vi alltid en kvällspromenad.
    Svara | Citera | Snabbsvar
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    Är han lite "deppig" tro? Behöver han få vara liten ett tag? Hur gammal är lillasyster? Det är inte alltid så lätt att vara storebror. Försök att göra honom Viktigt genom att ge honom små uppgifter i hemmet..."Kan du hämta din systers blöja? Kan du kasta den här åt mamma?" och sen "TAAAACK! Vaaad skulle jag göra utan dej??" Sen tror jag också att det är ansträngande att vara på dagis som han är på dagarna och att han behöver vila! Vi är ju alla trötta den här årstiden också! Han är väl en liten känslig kille? Men försök att inte låta gnället styra så att han får som han vill när han gnäller för då kan det bli ett beteende hos honom! Avled honom när han gnäller...Lycka till!
  4. 2
    Är han lite "deppig" tro? Behöver han få vara liten ett tag? Hur gammal är lillasyster? Det är inte alltid så lätt att vara storebror. Försök att göra honom Viktigt genom att ge honom små uppgifter i hemmet..."Kan du hämta din systers blöja? Kan du kasta den här åt mamma?" och sen "TAAAACK! Vaaad skulle jag göra utan dej??" Sen tror jag också att det är ansträngande att vara på dagis som han är på dagarna och att han behöver vila! Vi är ju alla trötta den här årstiden också! Han är väl en liten känslig kille? Men försök att inte låta gnället styra så att han får som han vill när han gnäller för då kan det bli ett beteende hos honom! Avled honom när han gnäller...Lycka till!

Liknande trådar

  1. Gnällig 6-åring
    By Cherinne in forum Stora barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-28, 08:38
  2. gnällig, sur 4 åring
    By Julienne in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 19:27
  3. gnällig, sur 4 åring
    By Julienne in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 15:24
  4. gnällig, sur 4 åring
    By Juienne in forum Mammasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 17:56
  5. gnällig, sur 4 åring
    By Julienne in forum Föräldraskap
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-31, 14:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar