alvedon/ipren
_0808 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    May 2006
    #1

    alvedon/ipren

    Hur är det med det egentligen? Är det okej?
  2. 1
    alvedon/ipren Hur är det med det egentligen? Är det okej?
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2

    Alvedon och Panodil

    Alvedon och Panodil är helt ok men när det gäller Ipren så har jag en svag aning om att det under en viss del av graviditeten som man ska undvika den.
    Det står nog på fass.se
  4. 2
    Alvedon och Panodil Alvedon och Panodil är helt ok men när det gäller Ipren så har jag en svag aning om att det under en viss del av graviditeten som man ska undvika den.
    Det står nog på fass.se
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3

    Så här står det...

    ...på fass.se: Graviditet
    Intag av Ipren ska undvikas av kvinnor som försöker bli eller är gravida. Behandling under någon del av graviditeten ska endast ske efter läkares ordination.
  6. 3
    Så här står det... ...på fass.se: Graviditet
    Intag av Ipren ska undvikas av kvinnor som försöker bli eller är gravida. Behandling under någon del av graviditeten ska endast ske efter läkares ordination.
  7. Medlem sedan
    May 2006
    #4
    usch och jag som tog ipren igår. och i förrgår. Har varit sjuk och haft dödens huvudvärk..
    Vad gör man nu då? Bara håller tummarna eller?....
  8. 4
    usch och jag som tog ipren igår. och i förrgår. Har varit sjuk och haft dödens huvudvärk..
    Vad gör man nu då? Bara håller tummarna eller?....
  9. Medlem sedan
    Apr 2007
    #5

    Jag tror inte...

    ...att en eller två tabletter är någon katastrof men undvik dem i fortsättningen. Om du är orolig kanske du kan ringa MVC och höra med dem. Du har ju redan tagit dem så det finns ju inget att göra men det kan ju vara skönt ändå att få höra att det inte är någon fara.
  10. 5
    Jag tror inte... ...att en eller två tabletter är någon katastrof men undvik dem i fortsättningen. Om du är orolig kanske du kan ringa MVC och höra med dem. Du har ju redan tagit dem så det finns ju inget att göra men det kan ju vara skönt ändå att få höra att det inte är någon fara.
  11. Medlem sedan
    Apr 2007
    #6

    Dessutom...

    ...så står det ju på fass.se att Ipren endast ske efter läkares ordination och det innebär väl att det är ok att ta Ipren ibland om läkare ordinerat det och det i sin tur borde ju innebära att det inte är farligt att råka ta en eller två Irpen utan läkares ordination.
  12. 6
    Dessutom... ...så står det ju på fass.se att Ipren endast ske efter läkares ordination och det innebär väl att det är ok att ta Ipren ibland om läkare ordinerat det och det i sin tur borde ju innebära att det inte är farligt att råka ta en eller två Irpen utan läkares ordination.
  13. Medlem sedan
    May 2006
    #7
    Tusen tack för svar!!
    Jag bestämde mig just för att inte oroa mig, som du säger, kan läkaren säga att man får ta ipren så kan det ju knappast vara livsfarligt.

    tack tack.
  14. 7
    Tusen tack för svar!!
    Jag bestämde mig just för att inte oroa mig, som du säger, kan läkaren säga att man får ta ipren så kan det ju knappast vara livsfarligt.

    tack tack.
  15. Medlem sedan
    Dec 2007
    #8
    När jag fråga Bm sa hon att dom inte rekommenderade ipren på grund av att de har egenskaper som kan öka blödningsrisken. Men det är säkert ingen fara.
  16. 8
    När jag fråga Bm sa hon att dom inte rekommenderade ipren på grund av att de har egenskaper som kan öka blödningsrisken. Men det är säkert ingen fara.

Liknande trådar

  1. alvedon och ipren?
    By jagbarajag in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-08, 19:23
  2. ipren och alvedon
    By alfva in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 22:44
  3. ge alvedon och ipren??
    By ~Trixie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-15, 16:11
  4. Ipren+Alvedon
    By Marmelad in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 11:57
  5. Alvedon OCH Ipren?
    By Ansan m A&T in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 12:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar