Bjuder BB på blöjor?
_0801 Januaribarn
  1. Lemonaden
    #1

    Bjuder BB på blöjor?

    Hej!
    Nu ska jag packa BB-väskan, men drabbades av en fråga. Vet ni om BB bjuder på de första blöjorna, eller är det så att man måste ha med sig själv? Nu har jag ju fått tag på några gratisprover här och där, men undrar ändå om Landstinget bjuder på blöjorna? Tror ni det är olika för olika Landsting?
    Känns fånigt ringa till förlossningen bara pga det

    (jösses, fick till två inlägg på en dag...)
  2. 1
    Bjuder BB på blöjor? Hej!
    Nu ska jag packa BB-väskan, men drabbades av en fråga. Vet ni om BB bjuder på de första blöjorna, eller är det så att man måste ha med sig själv? Nu har jag ju fått tag på några gratisprover här och där, men undrar ändå om Landstinget bjuder på blöjorna? Tror ni det är olika för olika Landsting?
    Känns fånigt ringa till förlossningen bara pga det

    (jösses, fick till två inlägg på en dag...)
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Men oj 2 inlagg pa en dag Inte illa, hihi.
    Visst far man blojor an landstinget sa lange man ligger inne pa BB. Jag menar alla har ju inte hunnit fa med sadant, man kan sakert fa med nagon hem ocksa tills man hunnit kopa. Hur mar du annars sa Lemonaden?
  4. 2
    Men oj 2 inlagg pa en dag Inte illa, hihi.
    Visst far man blojor an landstinget sa lange man ligger inne pa BB. Jag menar alla har ju inte hunnit fa med sadant, man kan sakert fa med nagon hem ocksa tills man hunnit kopa. Hur mar du annars sa Lemonaden?
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3
    alla gör inte det men här gör dom det!
  6. 3
    alla gör inte det men här gör dom det!
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Men de maste väl finnas blojor att fa till den lilla nyfödda under tiden man ar pa bb i alla fall, eller?? Om man kommer inte akut, utan bb vaskan med sig...de maste ju blojor ju kan jag tycka... Knepigt !
  8. 4
    Men de maste väl finnas blojor att fa till den lilla nyfödda under tiden man ar pa bb i alla fall, eller?? Om man kommer inte akut, utan bb vaskan med sig...de maste ju blojor ju kan jag tycka... Knepigt !
  9. Medlem sedan
    May 2007
    #5
    Här får man 5 blöjor och de räcker väl inte särskilt länge..
  10. 5
    Här får man 5 blöjor och de räcker väl inte särskilt länge..
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
    Menar du att man far 5 st med sig hem eller 5 att ha da man ligger pa bb?
  12. 6
    Menar du att man far 5 st med sig hem eller 5 att ha da man ligger pa bb?
  13. Medlem sedan
    Jul 2005
    #7
    men hör med din bm va som gäller för läst frågan innan på annat ställe o där fick man inte ens på bb första tiden men minns ej vart
  14. 7
    men hör med din bm va som gäller för läst frågan innan på annat ställe o där fick man inte ens på bb första tiden men minns ej vart
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8
    Oj vad knäppt att de pa vissa stallen ej har blojor att serva med da man ligger inne... Ska kolla upp hur de gor dit jag ska
  16. 8
    Oj vad knäppt att de pa vissa stallen ej har blojor att serva med da man ligger inne... Ska kolla upp hur de gor dit jag ska
  17. Medlem sedan
    May 2007
    #9
    Fem att ha då man ligger på BB så det gäller väl att ta med ett gäng.
  18. 9
    Fem att ha då man ligger på BB så det gäller väl att ta med ett gäng.
  19. Medlem sedan
    Jun 2007
    #10
    Dom borde väl bjuda på blöjor när man ligger inne, så snåla kan dom väl inte vara. Eller? Det kanske är bäst att packa ner några ifall dom inte har. På en del bb får man med sig en väska hem med diverse saker. Undra om dom har slutat med det.
  20. 10
    Dom borde väl bjuda på blöjor när man ligger inne, så snåla kan dom väl inte vara. Eller? Det kanske är bäst att packa ner några ifall dom inte har. På en del bb får man med sig en väska hem med diverse saker. Undra om dom har slutat med det.
  21. Medlem sedan
    Nov 2002
    #11
    Oj vad snalt !!
  22. 11
    Oj vad snalt !!
  23. Medlem sedan
    Nov 2002
    #12
    Horde av nagon tror det var pa ank dec att de efter nyar nu inte far dela ut dessa vaskor med saker langre... Ingen gratis reklam fra ges ut pa BB langre sa jag tror inte vi far nagot tyvarr
  24. 12
    Horde av nagon tror det var pa ank dec att de efter nyar nu inte far dela ut dessa vaskor med saker langre... Ingen gratis reklam fra ges ut pa BB langre sa jag tror inte vi far nagot tyvarr
  25. Medlem sedan
    Aug 2005
    #13
    Här får man ta med blöjor själv, så det är nog olika vid olika sjukhus. Visserligen får man en baby-kasse med lite prover i och där finns visst lite blöjor åxå. Men jag vet inte hur många det är och hur länge de räcker.
  26. 13
    Här får man ta med blöjor själv, så det är nog olika vid olika sjukhus. Visserligen får man en baby-kasse med lite prover i och där finns visst lite blöjor åxå. Men jag vet inte hur många det är och hur länge de räcker.
  27. Medlem sedan
    Dec 2001
    #14
    Det är lite olika faktiskt.
    En del förlossningar/BB har som vanligt att det är obegränsat med blöjor till bebis och bindor till mamman men en del har börjat med ranson så att man bara får ett visst antal så kolla upp vad som gäller där just du ska föda.
  28. 14
    Det är lite olika faktiskt.
    En del förlossningar/BB har som vanligt att det är obegränsat med blöjor till bebis och bindor till mamman men en del har börjat med ranson så att man bara får ett visst antal så kolla upp vad som gäller där just du ska föda.
  29. Medlem sedan
    Nov 2002
    #15
    Men da maste de ju ha sagt till att man ska ha med sig blojor trycker jag... Jag har inte fatt nagon info om det fran vare sig forlossningen da jag varit dar eller fran min bm som vet var jag ska foda.... de borde ju ha blojor att ge da vi ar dar i alla fall tycker jag. Vi far se. Vi har dock inte kopt nagra hem an eftersom vi ej vet hur liten han kommer vara o vilken storlek han ska ha..prematur eller inte...han ar ju tillvaxthämmad... Vet att han nu sist for en vecka sedan vagde ca 2400 och skulle enligt normmalkurvan ha vagt 3400....hmmm
  30. 15
    Men da maste de ju ha sagt till att man ska ha med sig blojor trycker jag... Jag har inte fatt nagon info om det fran vare sig forlossningen da jag varit dar eller fran min bm som vet var jag ska foda.... de borde ju ha blojor att ge da vi ar dar i alla fall tycker jag. Vi far se. Vi har dock inte kopt nagra hem an eftersom vi ej vet hur liten han kommer vara o vilken storlek han ska ha..prematur eller inte...han ar ju tillvaxthämmad... Vet att han nu sist for en vecka sedan vagde ca 2400 och skulle enligt normmalkurvan ha vagt 3400....hmmm
  31. Medlem sedan
    Dec 2001
    #16
    På SÖS får man fortfarande blöjor o bindor obegränsat vad jag har förstått i alla fall.
  32. 16
    På SÖS får man fortfarande blöjor o bindor obegränsat vad jag har förstått i alla fall.
  33. Medlem sedan
    Nov 2002
    #17
    Ok later bra det da for dit ska ju jag Bra bra
  34. 17
    Ok later bra det da for dit ska ju jag Bra bra
  35. Medlem sedan
    Aug 2005
    #18
    Jag fick en folder av min bm som hette "Välkommen till BB" Där stod en rad saker som man skulle tänka på att packa ner i väskan. Patientbricka, blodgrupp, inneskor, tunn bebismössa... bla, bla.. Blev förvånad över att just blöjor stod med, så jag frågade och ja det bjuder de inte på längre. *snålisar*
  36. 18
    Jag fick en folder av min bm som hette "Välkommen till BB" Där stod en rad saker som man skulle tänka på att packa ner i väskan. Patientbricka, blodgrupp, inneskor, tunn bebismössa... bla, bla.. Blev förvånad över att just blöjor stod med, så jag frågade och ja det bjuder de inte på längre. *snålisar*
  37. Medlem sedan
    Nov 2002
    #19
    Jaha, men da har de ju ialla fall informerat om det, jag har inte fatt nagon sadan info och som Annzi skre sa verkar man fa blojor pa SÖS fortfaarande o dit ska ju jag.
    Snalisar ar rÄtt ord da man ej far blojor och ev bindor langre !!
  38. 19
    Jaha, men da har de ju ialla fall informerat om det, jag har inte fatt nagon sadan info och som Annzi skre sa verkar man fa blojor pa SÖS fortfaarande o dit ska ju jag.
    Snalisar ar rÄtt ord da man ej far blojor och ev bindor langre !!
  39. Medlem sedan
    Oct 2004
    #20
    på östra i göteborg får man blöjor iallafall
  40. 20
    på östra i göteborg får man blöjor iallafall
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vad bjuder jag på?
    By tistel in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-13, 19:53
  2. Vad bjuder man på när man ska ha dop??
    By Mian m7 in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 11:18
  3. Bjuder BB på blöjor?
    By Lemonaden in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 22:52
  4. Vad bjuder man på ....
    By Johannah m. 3 in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 16:13
  5. Vad bjuder ni på när...
    By -Maria N- in forum Mat & dryck
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2005-11-20, 14:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar