Jag blev fundersam
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Jag blev fundersam

    när jag läste några inlägg ned om att känna sig osexig i sina kläder. Själv brukar jag ytterst sällan tänka att mina kläder ska vara sexiga och framhäva mig, utan är mer för att vara hel, ren och klädd enligt mina kroppsliga förutsättningar. Hur tänker ni? Finns det tillfällen då ni medvetet klär er för att vara sexiga?
    Comeback! Nu lite drygare och lite bättre. ;-)
  2. 1
    Jag blev fundersam när jag läste några inlägg ned om att känna sig osexig i sina kläder. Själv brukar jag ytterst sällan tänka att mina kläder ska vara sexiga och framhäva mig, utan är mer för att vara hel, ren och klädd enligt mina kroppsliga förutsättningar. Hur tänker ni? Finns det tillfällen då ni medvetet klär er för att vara sexiga?
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2

    Nej aldrig

    Nej, just 'sexig' har faktiskt aldrig varit en del av min identitet, om du förstår hur jag menar. Klär mig aldrig sexigt, har aldrig gjort och har aldrig haft behov av det. Men att vara sexig/sensuell/attraktiv är ju förstås mer och annat än djupa urringningar och korta kjolar.
    Sen finns ju ändå ordet i mitt vokabulär såklart - mina urtvättade grå träningsbrallor med världens hängarsle som sitter så skönt på gravid-magen är definitivt 'osexiga'!!
  4. 2
    Nej aldrig Nej, just 'sexig' har faktiskt aldrig varit en del av min identitet, om du förstår hur jag menar. Klär mig aldrig sexigt, har aldrig gjort och har aldrig haft behov av det. Men att vara sexig/sensuell/attraktiv är ju förstås mer och annat än djupa urringningar och korta kjolar.
    Sen finns ju ändå ordet i mitt vokabulär såklart - mina urtvättade grå träningsbrallor med världens hängarsle som sitter så skönt på gravid-magen är definitivt 'osexiga'!!
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3
    Jag kan klä mig sexigt, men sexigt klädd är inte för mig korta kjolar eller mycket uringning,det är för det mesta "tacky".
    Man kan vara grymt sexig i ettpar välsittande jeans en skjortblus med ngra knappar uppknäppta ett fint halsband eller örhängen och snygga skor till.

    Jag jkär mig inte nödvändigtvis sexigt men kan klä mig i snånnt jag trivs i och kan då känna mig ...sexig.
    Det kommer inifrån, inte från kläderna nödvändigtvis!
  6. 3
    Jag kan klä mig sexigt, men sexigt klädd är inte för mig korta kjolar eller mycket uringning,det är för det mesta "tacky".
    Man kan vara grymt sexig i ettpar välsittande jeans en skjortblus med ngra knappar uppknäppta ett fint halsband eller örhängen och snygga skor till.

    Jag jkär mig inte nödvändigtvis sexigt men kan klä mig i snånnt jag trivs i och kan då känna mig ...sexig.
    Det kommer inifrån, inte från kläderna nödvändigtvis!
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4
    Nope, sk. "sexiga" kläder får mig enbart att känna mig fånig... Tycker nog att hur man för sig och betér sig gör en människa sexig snarare än kläder... Visst gillar jag med korta kjolar (älskar ju 60-tal)... men det e för att jag tycker det är fint snarare än sexigt...
  8. 4
    Nope, sk. "sexiga" kläder får mig enbart att känna mig fånig... Tycker nog att hur man för sig och betér sig gör en människa sexig snarare än kläder... Visst gillar jag med korta kjolar (älskar ju 60-tal)... men det e för att jag tycker det är fint snarare än sexigt...
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5

    ja

    visst finns det tillfällen när jag vill klä mig sexigt men det är inget behov jag har varje dag. Det kan vara inför tex. en partykväll eller när jag ska på dejt eller liknande. Men det får inte bli "billigt" utan med stil och var den gränsen går är väl individuellt.
    "Lyckan är inte en station som man kommer fram till, utan ett sätt att resa"
    M. Runbeck
  10. 5
    ja visst finns det tillfällen när jag vill klä mig sexigt men det är inget behov jag har varje dag. Det kan vara inför tex. en partykväll eller när jag ska på dejt eller liknande. Men det får inte bli "billigt" utan med stil och var den gränsen går är väl individuellt.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Nej, snarare tvärtom - jag har en kropp och ett sätt som nästan alltid uppfattas som sexigt och/eller flirtigt, så jag är nog sexig till vardags (i jeans och tröja) och klär mig "propert" när tillfälle krävs.
  12. 6
    Nej, snarare tvärtom - jag har en kropp och ett sätt som nästan alltid uppfattas som sexigt och/eller flirtigt, så jag är nog sexig till vardags (i jeans och tröja) och klär mig "propert" när tillfälle krävs.
  13. Anonym jess
    #7
    ja då har man visst satt igång lite tankar....

    jag tycker att dom som klär sig i "vanliga" tråkiga kläder varje dag för att sedan "klä upp sig" på fredag/lördag för att gå ut, ser mer löjliga ut än dom som man vet klär sig snyggt varje dag.
    jag går också i tajta jeans med nätt skjorta ibland, jag säger inte att det inte kan va snyggt och sexigt.
    jag personligen skulle aldrig kunna gå ut genom dörren i gympaskor om jag ska till stan, dåligt sittande jeans, urtvättade tröjor, en vanlig t-tröja, absolut inte munkjackor, inte kjolar som går ner över knät.
    och framför allt aldrig det nya modet med höga midje jeans, usch.
    en viktig sak för mig är en jacka som är snygg, en ful jacka förstör allt man har tagit på sig.
  14. 7
    ja då har man visst satt igång lite tankar....

    jag tycker att dom som klär sig i "vanliga" tråkiga kläder varje dag för att sedan "klä upp sig" på fredag/lördag för att gå ut, ser mer löjliga ut än dom som man vet klär sig snyggt varje dag.
    jag går också i tajta jeans med nätt skjorta ibland, jag säger inte att det inte kan va snyggt och sexigt.
    jag personligen skulle aldrig kunna gå ut genom dörren i gympaskor om jag ska till stan, dåligt sittande jeans, urtvättade tröjor, en vanlig t-tröja, absolut inte munkjackor, inte kjolar som går ner över knät.
    och framför allt aldrig det nya modet med höga midje jeans, usch.
    en viktig sak för mig är en jacka som är snygg, en ful jacka förstör allt man har tagit på sig.
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8

    Njae..

    ..har inte läst diskussionen du refererar till men jag håller med dig. Tycker att "traditionellt sexiga kläder" ofta ser för mycket ut, därmed inte sagt att jag inte klär upp mig Klär mig efter vad jag passar i samt ffa vad jag gillar att bära.
  16. 8
    Njae.. ..har inte läst diskussionen du refererar till men jag håller med dig. Tycker att "traditionellt sexiga kläder" ofta ser för mycket ut, därmed inte sagt att jag inte klär upp mig Klär mig efter vad jag passar i samt ffa vad jag gillar att bära.
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9
    Nej inte alls. Eftersom jag har storbyst av naturen och är relativ kurvig så kan det lätt se billigt ut. Men jag försöker klä mig till min fördel och det tex kan vara en figursydd kavaj, v-ringat istället för rundringat osv. Men sexigt nej!

    /Therese
  18. 9
    Nej inte alls. Eftersom jag har storbyst av naturen och är relativ kurvig så kan det lätt se billigt ut. Men jag försöker klä mig till min fördel och det tex kan vara en figursydd kavaj, v-ringat istället för rundringat osv. Men sexigt nej!

    /Therese
  19. Medlem sedan
    May 2002
    #10
    kanske inte medvetet klä mig sexig, men vissa dagar känner jag mera för lite mera "utmannande "kläder och vissa dagar för mera strikta kläder...
  20. 10
    kanske inte medvetet klä mig sexig, men vissa dagar känner jag mera för lite mera "utmannande "kläder och vissa dagar för mera strikta kläder...
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11
    Inte sexigt, det vore rätt patetiskt när man är 40. Men snyggt på ett sätt som framhäver det som är bättre och kanske döljer det som är sämre.
  22. 11
    Inte sexigt, det vore rätt patetiskt när man är 40. Men snyggt på ett sätt som framhäver det som är bättre och kanske döljer det som är sämre.
  23. Medlem sedan
    May 2002
    #12
    Varför är det patetiskt att vara /vilja vara sexigt när man är över 40?
  24. 12
    Varför är det patetiskt att vara /vilja vara sexigt när man är över 40?
  25. Medlem sedan
    Feb 2002
    #13
    Ja det undrar jag med? Kolla i södra Europa, där har man inga problem med äldre kvinnor som framhäver sin sexualitet. Tycker det är trist attityd i Sverige ang detta. Typ att bara för att man fyllt 40 maste man klippa haret kort i en "tuff frisyr" och ha pa sig stormönstad matchande kjol och blus.
  26. 13
    Ja det undrar jag med? Kolla i södra Europa, där har man inga problem med äldre kvinnor som framhäver sin sexualitet. Tycker det är trist attityd i Sverige ang detta. Typ att bara för att man fyllt 40 maste man klippa haret kort i en "tuff frisyr" och ha pa sig stormönstad matchande kjol och blus.
  27. Medlem sedan
    Feb 2002
    #14
    Jag har radikalt ändrat mig de senaste 3-4 aren ang detta. Numera är det nagot jag tar i beaktande varje dag när jag star och väljer klädsel. Inte sa att jag alltid vill vara utmanande men jag vill nog alltid ha nagot som ger rätt "sexightsgrad" för tillfället s a s. Dvs jag manar om att utstrala nagon form av sexualism/sensualism/kvinnlighet oavsett om jag har jobbkostym eller festblasa om du förstar hur jag menar.
  28. 14
    Jag har radikalt ändrat mig de senaste 3-4 aren ang detta. Numera är det nagot jag tar i beaktande varje dag när jag star och väljer klädsel. Inte sa att jag alltid vill vara utmanande men jag vill nog alltid ha nagot som ger rätt "sexightsgrad" för tillfället s a s. Dvs jag manar om att utstrala nagon form av sexualism/sensualism/kvinnlighet oavsett om jag har jobbkostym eller festblasa om du förstar hur jag menar.
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15
    Hm, jag kanske menar den "horigt" sexiga stilen. Eller den lite tånårssexiga. Alltså om jag sklulle klä mig som jess beskriver skulle det se otroligt patetiskt ut. Eller om jag skulle klä mig lite tånårssmåsexigt. Och det var nog det jag var ute efter. Att man väljer olika typer av stil lite grann efter ålder och man kan mycket väl klä sig sexigt när man är 40 MEN om det ska vara sexigt ska det vara på ett annat sätt äm på yngre, annars är det noll sexigt.
    Äh förvirrat detta tror jag, fattar ni?
  30. 15
    Hm, jag kanske menar den "horigt" sexiga stilen. Eller den lite tånårssexiga. Alltså om jag sklulle klä mig som jess beskriver skulle det se otroligt patetiskt ut. Eller om jag skulle klä mig lite tånårssmåsexigt. Och det var nog det jag var ute efter. Att man väljer olika typer av stil lite grann efter ålder och man kan mycket väl klä sig sexigt när man är 40 MEN om det ska vara sexigt ska det vara på ett annat sätt äm på yngre, annars är det noll sexigt.
    Äh förvirrat detta tror jag, fattar ni?
  31. Medlem sedan
    May 2002
    #16
    Det flesta ser nog patetiskt ut när de klä sig som jess beskriver ...men de flesta är väl överens att de kläder inte var lika med sexig?
  32. 16
    Det flesta ser nog patetiskt ut när de klä sig som jess beskriver ...men de flesta är väl överens att de kläder inte var lika med sexig?
  33. Medlem sedan
    Aug 2003
    #17
    Jag försöker att klä mig mer kvinnligt än tidigare. Och det blir väl i sin tur tror jag "sexigare" i och med att jag känner mig mer som mig själv och mera kvinnlig. Kvinnlig med stil dock, måste tilläggas.
  34. 17
    Jag försöker att klä mig mer kvinnligt än tidigare. Och det blir väl i sin tur tror jag "sexigare" i och med att jag känner mig mer som mig själv och mera kvinnlig. Kvinnlig med stil dock, måste tilläggas.
  35. Medlem sedan
    Aug 2003
    #18
    Sensualism! Vad härligt att du tar upp det. Du sätter ord på det jag tänkte också.
  36. 18
    Sensualism! Vad härligt att du tar upp det. Du sätter ord på det jag tänkte också.
  37. Anonym jess
    #19
    så du menar att jag går runt och ser patetisk ut?
  38. 19
    så du menar att jag går runt och ser patetisk ut?
  39. Anonym jess
    #20
    så du menar att detta skulle få dig att se mer kvinnligt sexig ut?
    http://www.lindex.se/Products/ImageZ...1004154624.jpg
    ja du vad ska jag säga
  40. 20
    så du menar att detta skulle få dig att se mer kvinnligt sexig ut?
    http://www.lindex.se/Products/ImageZ...1004154624.jpg
    ja du vad ska jag säga
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Nu blev jag också fundersam...
    By guppi in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-09, 08:52
  2. Blev fundersam
    By A med nr 4 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-09, 08:37
  3. Blev fundersam!
    By Mamma till majbarn in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 11:05
  4. Nu blev jag ju fundersam
    By -Catharina- in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-08, 11:20
  5. Oj, nu blev jag fundersam
    By b-boom in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 12:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar