Har ni tänkt på....
_0312 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Har ni tänkt på....

    om barnen ska börja skolan det år de "ska" eller ett år "senare"? Folk har frågat oss hur vi tänker göra men hur ska man veta det? En kompis som är högstadielärare säger att det märks jättetydligt i högstadiet på de som börjat för tidigt att de har svårt att hänga med ofta fast de är duktiga. Men sen behöver det ju inte betyda att man börjar för tidigt bara för att man är född i december, det kan ju lika gärna vara nån som är född i juni som borde väntat ett år.

    Vi tänkte iaf låta Elias börja sexårsverksamheten som vanligt och skulle det då visa sig att det vore bra att vänta så får han väl "gå om" redan då för att slippa det senare. Sen så leker han ju mest med de äldre barnen på dagis så det känns ju lite knäppt.

    God fortsättning på det nya året!

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  2. 1
    Har ni tänkt på.... om barnen ska börja skolan det år de "ska" eller ett år "senare"? Folk har frågat oss hur vi tänker göra men hur ska man veta det? En kompis som är högstadielärare säger att det märks jättetydligt i högstadiet på de som börjat för tidigt att de har svårt att hänga med ofta fast de är duktiga. Men sen behöver det ju inte betyda att man börjar för tidigt bara för att man är född i december, det kan ju lika gärna vara nån som är född i juni som borde väntat ett år.

    Vi tänkte iaf låta Elias börja sexårsverksamheten som vanligt och skulle det då visa sig att det vore bra att vänta så får han väl "gå om" redan då för att slippa det senare. Sen så leker han ju mest med de äldre barnen på dagis så det känns ju lite knäppt.

    God fortsättning på det nya året!

    Kram!
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Vet inte men det skulle kunna bli så att Loke börjar ett år senare..Jag ser det inte alls som något nederlag utan behöver han det så får det bli så. Han är ganska sen med språket så det skulle kunna bli så. Men vi får se vad tiden utvisar.
  4. 2
    Vet inte men det skulle kunna bli så att Loke börjar ett år senare..Jag ser det inte alls som något nederlag utan behöver han det så får det bli så. Han är ganska sen med språket så det skulle kunna bli så. Men vi får se vad tiden utvisar.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    Nej...

    jag skulle inte heller se det som nåt nederlag, jag önskade så att han skulle varit född i januari istället. Som det är nu har han två kompisar som är födda mindre än två veckor efter honom och de kommer börja ett helt år senare. Ja ja vi får se hur det blir.

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  6. 3
    Nej... jag skulle inte heller se det som nåt nederlag, jag önskade så att han skulle varit född i januari istället. Som det är nu har han två kompisar som är födda mindre än två veckor efter honom och de kommer börja ett helt år senare. Ja ja vi får se hur det blir.

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Ja, jag har tänkt tanken.. men samtidigt så får man ju tänka på att sannolikheten att alla andra barn i klassen knappast är födda i januari. Jag själv är född i nobember och jag tror inte att mina föräldrar ens funderade på att jag skulle börja skolan senare.
  8. 4
    Ja, jag har tänkt tanken.. men samtidigt så får man ju tänka på att sannolikheten att alla andra barn i klassen knappast är födda i januari. Jag själv är född i nobember och jag tror inte att mina föräldrar ens funderade på att jag skulle börja skolan senare.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Det skulle jag också önska. Hade varit bra för Loke om han var född i början av januari istället. En av mina döttrar är född i december men hon har fixat skolan galant ändå, så det behöver inte alls vara ett problem. "Problemet" för oss är att Loke är väldigt sen med talet och det kan ju kanske bli svårt att börja förskolan i "rätt" tid så att säga.
  10. 5
    Det skulle jag också önska. Hade varit bra för Loke om han var född i början av januari istället. En av mina döttrar är född i december men hon har fixat skolan galant ändå, så det behöver inte alls vara ett problem. "Problemet" för oss är att Loke är väldigt sen med talet och det kan ju kanske bli svårt att börja förskolan i "rätt" tid så att säga.
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6

    Nej det vore ju "otur"

    om alla andra fyllde i januari Nej som jag skrev så kan det ju lika gärna vara nån som är född i juni som inte är redo att börja i skolan så det spelar nog inte så stor roll när man är född. Men sen kan det kännas lite konstigt att hans kompisar som bara är två veckor yngre kommer att börja ett helt år efter honom. Jag tror att han klarar det bra (som det verkar nu) men man vet ju aldrig.

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  12. 6
    Nej det vore ju "otur" om alla andra fyllde i januari Nej som jag skrev så kan det ju lika gärna vara nån som är född i juni som inte är redo att börja i skolan så det spelar nog inte så stor roll när man är född. Men sen kan det kännas lite konstigt att hans kompisar som bara är två veckor yngre kommer att börja ett helt år efter honom. Jag tror att han klarar det bra (som det verkar nu) men man vet ju aldrig.

    Kram!
  13. Medlem sedan
    May 2003
    #7
    Det där är ju så väldigt individuellt. Vi fick den frågan massor nu innan Williams skolstart i höstas. Han är ju född sent i December också. Men jag har känt länge att han var redo.
    Han går ju i junior kindergarten, hela dagar varannan dag. Åker skolbuss till skolan, de har lärt sig ljuda bokstäverna inkl "läsa" eller känna igen vissa korta ord, månaderna, veckordagarna och leker förstås också - men det är strukturerat utan att vara för hårt för en 4-åring. Och läraren säger att W är en av de bästa i klassen akademsikt även om han är blyg och försiktig. Så jag är bara glad att jag inte tvekade. Hade det inte funkat hade han ju fått sluta och vänta heöt enkelt.
    Handlar nog mest om individuell mognad. Och sen är det ju så att inte alla andra är födda tidigt på året.
  14. 7
    Det där är ju så väldigt individuellt. Vi fick den frågan massor nu innan Williams skolstart i höstas. Han är ju född sent i December också. Men jag har känt länge att han var redo.
    Han går ju i junior kindergarten, hela dagar varannan dag. Åker skolbuss till skolan, de har lärt sig ljuda bokstäverna inkl "läsa" eller känna igen vissa korta ord, månaderna, veckordagarna och leker förstås också - men det är strukturerat utan att vara för hårt för en 4-åring. Och läraren säger att W är en av de bästa i klassen akademsikt även om han är blyg och försiktig. Så jag är bara glad att jag inte tvekade. Hade det inte funkat hade han ju fått sluta och vänta heöt enkelt.
    Handlar nog mest om individuell mognad. Och sen är det ju så att inte alla andra är födda tidigt på året.
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8

    Moa får börja..

    i skolan tillsamans med alla andra 03r. Som Lotta skriver så är ju inte alla andra barn i klassen födda i januari. Tror och hoppas att det inte blir några problem för Moa. Hon kan alfabetet som ett rinnande vatten och är väldigt intresserad av både bokstäver och siffror. Känns som att hon kommer att vara mogen för skolstarten när det väl är dax.
    ~Mamma till två småtjejer! Moa-03 & Wilma-06~
  16. 8
    Moa får börja.. i skolan tillsamans med alla andra 03r. Som Lotta skriver så är ju inte alla andra barn i klassen födda i januari. Tror och hoppas att det inte blir några problem för Moa. Hon kan alfabetet som ett rinnande vatten och är väldigt intresserad av både bokstäver och siffror. Känns som att hon kommer att vara mogen för skolstarten när det väl är dax.
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9

    Ja det är ju så

    att alla är olika, precis som jag skrev så spelar det ju ingen roll när man är född man kan ju vara "oredo" ändå. Det som känns lite konstigt är ju att Elias har två kompisar som är födda mindre än två veckor efter honom och de kommer ju börja ett helt år senare. Men vi tänkte låta honom börja "som vanligt" iaf, som det ser ut nu är han redo och det skulle funka bra men det kan ju ändra sig. Kul att höra hur andra tänker.

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  18. 9
    Ja det är ju så att alla är olika, precis som jag skrev så spelar det ju ingen roll när man är född man kan ju vara "oredo" ändå. Det som känns lite konstigt är ju att Elias har två kompisar som är födda mindre än två veckor efter honom och de kommer ju börja ett helt år senare. Men vi tänkte låta honom börja "som vanligt" iaf, som det ser ut nu är han redo och det skulle funka bra men det kan ju ändra sig. Kul att höra hur andra tänker.

    Kram!
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10

    Samma som här...

    Elias kommer också få börja "som vanligt" men det är kul att se hur andra tänker. Skulle det vara nåt problem så är det ju bara att gå sexårsverksamheten ett år till Vad duktig Moa är som kan alfabetet, Elias gillar siffror men bokstäver är sådär.

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  20. 10
    Samma som här... Elias kommer också få börja "som vanligt" men det är kul att se hur andra tänker. Skulle det vara nåt problem så är det ju bara att gå sexårsverksamheten ett år till Vad duktig Moa är som kan alfabetet, Elias gillar siffror men bokstäver är sådär.

    Kram!
  21. Medlem sedan
    Jun 2003
    #11
    Tror i alla fall nu att han kommer hänga på i samma alltså 03.. Vi bor på ett mindre ställe och man vet ungefär hur klasserna lär se ut redan nu. Många killar som kom i en klump på senhösten eller vintern där.. tycker det verkar funka bra nu och han hänger med bra. Får se framöver om inte läget är samma så..
  22. 11
    Tror i alla fall nu att han kommer hänga på i samma alltså 03.. Vi bor på ett mindre ställe och man vet ungefär hur klasserna lär se ut redan nu. Många killar som kom i en klump på senhösten eller vintern där.. tycker det verkar funka bra nu och han hänger med bra. Får se framöver om inte läget är samma så..
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12
    Tvärtom här, har funderat på om Mira kanske ska börja med 03rna trots att hon blev en tidig 04:a. Vi får se hur det utvecklar sig. På dagis leker hon bara med de som är 02r och 03r, när hon var yngre sa hon "bebisar" ganska länge om de som var i hennes ålder. Hon har varit väldigt tidig med språk och utveckling. Jag var själv "steget före" när jag gick i skolan och minns hur trist det var att få ta fram extra bok nr 4 i matten för att man itne fick räkna ut ordinarie boken före alla andra. Hur tråkigt det vara att lära sig bokstäver när man redan kunde skriva långa brev :-o
    Så om Mira fortsätter i nuvarande takt vill jag nog hellre att hons ka få börja med sina kompisar, alltså året innan på dagis.
    Men samtidigt så är väl skolan mer individuell idag? Har jag fått för mig. Så att barnen kan befinan sig på olika nivåer och ändå få rätt utmaning och hjälp?
    När jag gick skolan var det ju lite mer "idag ska vi räkna fram till uppgift 4 på sidan 14..".

    Jag tror iaf inte man ska vara rädd att låta barn födda sent på året börja ett år senare om det verkar som att barnet kanske behöver "mogna ett år till".
  24. 12
    Tvärtom här, har funderat på om Mira kanske ska börja med 03rna trots att hon blev en tidig 04:a. Vi får se hur det utvecklar sig. På dagis leker hon bara med de som är 02r och 03r, när hon var yngre sa hon "bebisar" ganska länge om de som var i hennes ålder. Hon har varit väldigt tidig med språk och utveckling. Jag var själv "steget före" när jag gick i skolan och minns hur trist det var att få ta fram extra bok nr 4 i matten för att man itne fick räkna ut ordinarie boken före alla andra. Hur tråkigt det vara att lära sig bokstäver när man redan kunde skriva långa brev :-o
    Så om Mira fortsätter i nuvarande takt vill jag nog hellre att hons ka få börja med sina kompisar, alltså året innan på dagis.
    Men samtidigt så är väl skolan mer individuell idag? Har jag fått för mig. Så att barnen kan befinan sig på olika nivåer och ändå få rätt utmaning och hjälp?
    När jag gick skolan var det ju lite mer "idag ska vi räkna fram till uppgift 4 på sidan 14..".

    Jag tror iaf inte man ska vara rädd att låta barn födda sent på året börja ett år senare om det verkar som att barnet kanske behöver "mogna ett år till".
  25. Medlem sedan
    May 2006
    #13
    Så har jag tänkt runt Cesar också (som ju föddes 7/1), fast då i första hand pga att han redan läser/skriver ord och räknar och då hans bästis är född i december 03. Socialt sett så kan han vara ganska blyg, så kanske han ändå mår bra av att gå med sina årsbarn. Dessutom kan ju killar halka efter längd- och målbrottsmässigt när de kommer i puberteten och då kanske det inte är så skoj att vara född på andra sidan årsstrecket. ;o)

    Eleonor m C04 & B05
  26. 13
    Så har jag tänkt runt Cesar också (som ju föddes 7/1), fast då i första hand pga att han redan läser/skriver ord och räknar och då hans bästis är född i december 03. Socialt sett så kan han vara ganska blyg, så kanske han ändå mår bra av att gå med sina årsbarn. Dessutom kan ju killar halka efter längd- och målbrottsmässigt när de kommer i puberteten och då kanske det inte är så skoj att vara född på andra sidan årsstrecket. ;o)

    Eleonor m C04 & B05
  27. Medlem sedan
    Jun 2003
    #14

    Ja..

    så kommer vi också göra men som det ser ut nu så är det okej att börja som han "ska" men det kan ju alltid ändra sig
    Kul att se hur andra tänker.

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  28. 14
    Ja.. så kommer vi också göra men som det ser ut nu så är det okej att börja som han "ska" men det kan ju alltid ändra sig
    Kul att se hur andra tänker.

    Kram!
  29. Medlem sedan
    Jun 2003
    #15

    Nej det tror inte jag heller

    skulle det kännas bättre med att Elias började ett år senare så skulle jag inte bry mig.

    Elias är också "tidig" med mycket men sen är det ju annat som han är "senare" med. Alla är ju olika så vem som helst kan ju vara omogen att börja skolan trots att de är födda tidigt på året också. Den enda är att det har blivit så tydligt nu när Elias gått på gymnastik för 02 och 03 och då ser han så himla liten ut, iofs så tror jag att många är 02or. Tänkte mest att det kanske inte är så kul att vara yngst jämt. Tror inte man behöver stressa med att börja skolan det kommer de ju hinna med ändå

    Tror också att skolan är lite mer anpassad efter individerna än vad den var när vi gick i skolan. Minns också att man fick räkna extraböcker för att de andra inte hann med... Fast jag tyckte det var kul och ville hinna med så många extra som möjligt

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  30. 15
    Nej det tror inte jag heller skulle det kännas bättre med att Elias började ett år senare så skulle jag inte bry mig.

    Elias är också "tidig" med mycket men sen är det ju annat som han är "senare" med. Alla är ju olika så vem som helst kan ju vara omogen att börja skolan trots att de är födda tidigt på året också. Den enda är att det har blivit så tydligt nu när Elias gått på gymnastik för 02 och 03 och då ser han så himla liten ut, iofs så tror jag att många är 02or. Tänkte mest att det kanske inte är så kul att vara yngst jämt. Tror inte man behöver stressa med att börja skolan det kommer de ju hinna med ändå

    Tror också att skolan är lite mer anpassad efter individerna än vad den var när vi gick i skolan. Minns också att man fick räkna extraböcker för att de andra inte hann med... Fast jag tyckte det var kul och ville hinna med så många extra som möjligt

    Kram!
  31. på besök (har 0312)
    #16

    Som lärare svarar jag:

    Det där beror helt på individen, alternativet att gå om 6-års el. ettan finns istället för att stanna kvar på dagis(förskolan) ett år till. Det beror helt på vilket sätt barnet är moget på.

    Visst kan många vara jätteduktiga på rent "skolarbete", siffror, bokstäver, rumslig uppfattning etc, men samtidigt mindre mogna på ett socialt plan, att kunna sitta stilla länge, att orka, fixar hon/han att klä sig själv, torka sig efter dusch på gympan, gå längre sträckor på utedagar med tung ryggsäck, torka sig på toa etc. listan kan göras lång. I den senare fallet om mognaden inte finns är dagis bra ett år till, men annars kan man ju alltid gå ett år till i 6-års eller ettan.

    Jag är lärare och det är nästan någon i varje klass som stannar kvar, (vi vill inte på vår skola säga "gå om" för det har en negativ klang). Men det är ju föräldrarnas beslut och skolan kan inte mer än rekomendera, fast som pedagog ser man ofta vart det lutar. Oftast är det barn (i många fall killar) som behöver leka lite mer som inte fixar skolarbetet, som är lite barnsligare än sina skolkamrater har lite sämre ork men som kanske fixar det rent praktiska med gympa, torka sig, äta själv i stor matsal, det är dem som stannar kvar och det är oftast 2 år i 6-års man går. Men många, många föräldrar ser det som ett nederlag och har svårt att acceptera att deras barn behöver på sig ett år till.

    Visst generellt så är det barn som är födda sent på året som det gäller men jag har haft dem som var födda i april också, så man kan inte gå efter vilken månad de är födda. Min förra etta där hade jag en pojke född sent i december, han var stor, lång, framåt och jätteduktig i skolan kanske lite barnslig och busig men det fungerade hur bra som helst. Även i min förgående etta hade jag en pojke född i dec, han var duktigaste och lugnaste killen i klassen. Jag har även haft 3 killar som stannat kvar ett år extra och alla dem var födda på våren.

    JAg har själv en flicka född 0312 och vi vet inte hur vi ska göra det är ett år kvar att tänka på, men jag tror att det lutar åt att hon får börja skolan. Men det är verkligen en jättesvår fråga.
  32. 16
    Som lärare svarar jag: Det där beror helt på individen, alternativet att gå om 6-års el. ettan finns istället för att stanna kvar på dagis(förskolan) ett år till. Det beror helt på vilket sätt barnet är moget på.

    Visst kan många vara jätteduktiga på rent "skolarbete", siffror, bokstäver, rumslig uppfattning etc, men samtidigt mindre mogna på ett socialt plan, att kunna sitta stilla länge, att orka, fixar hon/han att klä sig själv, torka sig efter dusch på gympan, gå längre sträckor på utedagar med tung ryggsäck, torka sig på toa etc. listan kan göras lång. I den senare fallet om mognaden inte finns är dagis bra ett år till, men annars kan man ju alltid gå ett år till i 6-års eller ettan.

    Jag är lärare och det är nästan någon i varje klass som stannar kvar, (vi vill inte på vår skola säga "gå om" för det har en negativ klang). Men det är ju föräldrarnas beslut och skolan kan inte mer än rekomendera, fast som pedagog ser man ofta vart det lutar. Oftast är det barn (i många fall killar) som behöver leka lite mer som inte fixar skolarbetet, som är lite barnsligare än sina skolkamrater har lite sämre ork men som kanske fixar det rent praktiska med gympa, torka sig, äta själv i stor matsal, det är dem som stannar kvar och det är oftast 2 år i 6-års man går. Men många, många föräldrar ser det som ett nederlag och har svårt att acceptera att deras barn behöver på sig ett år till.

    Visst generellt så är det barn som är födda sent på året som det gäller men jag har haft dem som var födda i april också, så man kan inte gå efter vilken månad de är födda. Min förra etta där hade jag en pojke född sent i december, han var stor, lång, framåt och jätteduktig i skolan kanske lite barnslig och busig men det fungerade hur bra som helst. Även i min förgående etta hade jag en pojke född i dec, han var duktigaste och lugnaste killen i klassen. Jag har även haft 3 killar som stannat kvar ett år extra och alla dem var födda på våren.

    JAg har själv en flicka född 0312 och vi vet inte hur vi ska göra det är ett år kvar att tänka på, men jag tror att det lutar åt att hon får börja skolan. Men det är verkligen en jättesvår fråga.
  33. Medlem sedan
    Jun 2003
    #17

    Ungefär så...

    som jag hade tänkt då Tack för det långa svaret, självklart beror det på individerna, jag var mest nyfiken på hur andra tänkte och så.

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  34. 17
    Ungefär så... som jag hade tänkt då Tack för det långa svaret, självklart beror det på individerna, jag var mest nyfiken på hur andra tänkte och så.

    Kram!
  35. Medlem sedan
    Jun 2003
    #18

    Vilken duktig kille

    som kan läsa och så, Elias är helt ointresserad men han gillar bokstäver och siffror (räkna rätt långt kan han). Hoppas allt är bra med er!

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  36. 18
    Vilken duktig kille som kan läsa och så, Elias är helt ointresserad men han gillar bokstäver och siffror (räkna rätt långt kan han). Hoppas allt är bra med er!

    Kram!
  37. Medlem sedan
    May 2006
    #19
    Jo, Cesar har bråttom att lära sig nytt hela tiden (ibland går hans stackars hjärna på högvarv här och vi får säga åt honom att ta det lite lugnt). Med oss är det bra. Skrev ett långt svar till dig på ditt senast meddelande, inte var det väl så att jag missade att skicka det?! (Skickade det från jobbet och var lite småstressad nämligen).

    Kram!

    Eleonor m C04 & B05
  38. 19
    Jo, Cesar har bråttom att lära sig nytt hela tiden (ibland går hans stackars hjärna på högvarv här och vi får säga åt honom att ta det lite lugnt). Med oss är det bra. Skrev ett långt svar till dig på ditt senast meddelande, inte var det väl så att jag missade att skicka det?! (Skickade det från jobbet och var lite småstressad nämligen).

    Kram!

    Eleonor m C04 & B05
  39. Medlem sedan
    Jun 2003
    #20

    Hi hi

    jo du kanske missade att skicka det men det är lugnt Stressad kan man ju vara!

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  40. 20
    Hi hi jo du kanske missade att skicka det men det är lugnt Stressad kan man ju vara!

    Kram!

Liknande trådar

  1. Jag har funderat i natt, tänkt och tänkt
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 11:05
  2. Har ni tänkt på
    By -Chrillan- in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 19:29
  3. Jag har tänkt på en sak...
    By Toyan in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 13:26
  4. Har ni tänkt på att
    By -Jalla- in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 12:13
  5. Har ni tänkt
    By alyana in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 18:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar