Snorig bebis
_0711 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Snorig bebis

    Nu har vi haft två hemska nätter med en Sara som knappt kan andas för att hon är så snorig - det som hjälper är när hon är upprätt - så hon får liksom ligga på mig när jag sitter och försöker sova.....snacka om att jag är trött...

    Det konstiga är att på dagarna verkar det gå bra - hon ligger i sin "dagsäng" och sover bra, utan att snora och ha det jobbigt. Det kommer liksom på kvällen - hon får svårt att andas genom näsan och sen håller det på med jämna mellanrum hela natten.

    Jag använder koksalt i näsan och suger rent med näsfrida hela tiden, även nattetid - men det verkar bara hjälpa för stunden, snart är tätheten i näsan tillbaka.

    Jag har tagit tempen, men ingen feber i alla fall. Tycker att hon äter lite dåligt nu, inte så konstigt hon kan ju knappt andas när hon äter.

    Var på BVC igår men då var allt bra - hon är inte tung i bröstet och näsan var relativt fri från snor då så det var inget BVC kunde göra.

    Nu hoppas jag bara att denna natt blir bättre och att hon orkar äta lite mer idag.
    När ska man kontakta sjukvården? Är det när hon inte äter och verkar slö och dåsig hela tiden?
    Tycker inte det behövs än - hon är ganska pigg när hon är vaken, ler och pratar med oss och kissar och bajsar ner en massa blöjor per dag.

    Jag får se hur hon är idag - nu sover hon.....hon åt lite för ca 1 timma sen.

    kram och hej - hoppas ni andra har friska bebisar och själva mår bra
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  2. 1
    Snorig bebis Nu har vi haft två hemska nätter med en Sara som knappt kan andas för att hon är så snorig - det som hjälper är när hon är upprätt - så hon får liksom ligga på mig när jag sitter och försöker sova.....snacka om att jag är trött...

    Det konstiga är att på dagarna verkar det gå bra - hon ligger i sin "dagsäng" och sover bra, utan att snora och ha det jobbigt. Det kommer liksom på kvällen - hon får svårt att andas genom näsan och sen håller det på med jämna mellanrum hela natten.

    Jag använder koksalt i näsan och suger rent med näsfrida hela tiden, även nattetid - men det verkar bara hjälpa för stunden, snart är tätheten i näsan tillbaka.

    Jag har tagit tempen, men ingen feber i alla fall. Tycker att hon äter lite dåligt nu, inte så konstigt hon kan ju knappt andas när hon äter.

    Var på BVC igår men då var allt bra - hon är inte tung i bröstet och näsan var relativt fri från snor då så det var inget BVC kunde göra.

    Nu hoppas jag bara att denna natt blir bättre och att hon orkar äta lite mer idag.
    När ska man kontakta sjukvården? Är det när hon inte äter och verkar slö och dåsig hela tiden?
    Tycker inte det behövs än - hon är ganska pigg när hon är vaken, ler och pratar med oss och kissar och bajsar ner en massa blöjor per dag.

    Jag får se hur hon är idag - nu sover hon.....hon åt lite för ca 1 timma sen.

    kram och hej - hoppas ni andra har friska bebisar och själva mår bra
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Huskurer du kan göra för att underlätta natten förutom upprätt läge är att ha en fuktig handduk vid huvudenden så att luftfuktigherten ökar och hjälper slemhinnorna att hålla slemmet lösare så kroppen har lättare att ta hand om det.
    Det abdra är att hacka en gul lök och ha i en skål i närheten av henne. Luktar bläää men tar dö på baseluskerna i luften.

    Vi fick tipset igår, provade i natt och Oliver mår bättre idag än på 1,5 månad.
  4. 2
    Huskurer du kan göra för att underlätta natten förutom upprätt läge är att ha en fuktig handduk vid huvudenden så att luftfuktigherten ökar och hjälper slemhinnorna att hålla slemmet lösare så kroppen har lättare att ta hand om det.
    Det abdra är att hacka en gul lök och ha i en skål i närheten av henne. Luktar bläää men tar dö på baseluskerna i luften.

    Vi fick tipset igår, provade i natt och Oliver mår bättre idag än på 1,5 månad.
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    lägg ngn bok under sängbenen vid huvudänden för& höja den lite!! Funkar riktigt bra
  6. 3
    lägg ngn bok under sängbenen vid huvudänden för& höja den lite!! Funkar riktigt bra
  7. Medlem sedan
    Apr 2005
    #4
    Jag skulle köpa neserli så att svullnaden går ner innan hon ska sova.
  8. 4
    Jag skulle köpa neserli så att svullnaden går ner innan hon ska sova.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Vi har också haft många såna nätter. En sak som vi har märkt hjälper är att sätta honom upprätt i famnen (sjalen) några timmar på kvällarna, då slipper vi lika många upprätta timmar på natten. Sen kör vi med koksaltlösning, snorsug och så nezeril. Vi låter honom också sova i spjälisen nu med massor av böcker under huvudändan. Många nätter har han fått sova i vår lilla sulky. Det går också bra att lägga dom i babyskyddet några nätter för att dom ska få sova mer upprätt.

    Om hon blir slö och äter dåligt ska du kontakta vården, precis som du skrev. Hoppas att det inte ska bli nödvändigt så klart.

    Hoppas att hon kryar på sig snabbt, kram!
  10. 5
    Vi har också haft många såna nätter. En sak som vi har märkt hjälper är att sätta honom upprätt i famnen (sjalen) några timmar på kvällarna, då slipper vi lika många upprätta timmar på natten. Sen kör vi med koksaltlösning, snorsug och så nezeril. Vi låter honom också sova i spjälisen nu med massor av böcker under huvudändan. Många nätter har han fått sova i vår lilla sulky. Det går också bra att lägga dom i babyskyddet några nätter för att dom ska få sova mer upprätt.

    Om hon blir slö och äter dåligt ska du kontakta vården, precis som du skrev. Hoppas att det inte ska bli nödvändigt så klart.

    Hoppas att hon kryar på sig snabbt, kram!
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Får man verkligen ge nezeril till barn under 2 månader?
  12. 6
    Får man verkligen ge nezeril till barn under 2 månader?
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7
    Ja, det är en månad som är gränsen och om läkare rekommenderar det får man ge även till ännu yngre barn. Vi firade ju Olles 1-månadsdag på akuten och shoppade loss nezeril sen på läkarens inrådan. Hon sa att även yngre får nezeril om dom inte kan äta eller andas annars. Fast bara om sjläva tätheten sitter högt, dvs i näsan typ.
  14. 7
    Ja, det är en månad som är gränsen och om läkare rekommenderar det får man ge även till ännu yngre barn. Vi firade ju Olles 1-månadsdag på akuten och shoppade loss nezeril sen på läkarens inrådan. Hon sa att även yngre får nezeril om dom inte kan äta eller andas annars. Fast bara om sjläva tätheten sitter högt, dvs i näsan typ.

Liknande trådar

  1. Snorig bebis
    By Anna_72 in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 12:33
  2. Snorig bebis
    By Tiger_Lux in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 11:48
  3. Snorig bebis
    By Nina med 3 busar in forum _0706 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 14:32
  4. Snorig bebis
    By Jenny m. My&Isabella in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 09:06
  5. Snorig bebis
    By Lox i Philly in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 19:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar