Överklagat VB!
Vårdbidrag/försäkringar
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    Överklagat VB!

    Jag har överklagat till Länsrätten. Fick idag ett brev från FK där de bestrider bifall till överklagan för att det inte finns något som framkommit för en annan bedömning (tillägger att det har det).

    Jag är bara en vanlig liten svensk som inte kan sånt här. Vad ska jag göra nu? Hur ställer sig Länsrätten till sånt här? Jag antar att FK inte erkänner att det gjorts en felaktig bedömning.

    Saken gäller en 11 mån flicka som har diabetes, idag 19 mån. Jag har börjat jobba 75% men ska gå ner till 50% för att inte livet funkar på något annat sätt. Flera gånger per vecka måste vi vaka på nätterna. Dagtid måste dagis få tag på mig flera gånger för att jag ska berätta vad de ska göra osv.

    Nån som kan sånt här vore jag tacksam för hjälp!
  2. 1
    Överklagat VB! Jag har överklagat till Länsrätten. Fick idag ett brev från FK där de bestrider bifall till överklagan för att det inte finns något som framkommit för en annan bedömning (tillägger att det har det).

    Jag är bara en vanlig liten svensk som inte kan sånt här. Vad ska jag göra nu? Hur ställer sig Länsrätten till sånt här? Jag antar att FK inte erkänner att det gjorts en felaktig bedömning.

    Saken gäller en 11 mån flicka som har diabetes, idag 19 mån. Jag har börjat jobba 75% men ska gå ner till 50% för att inte livet funkar på något annat sätt. Flera gånger per vecka måste vi vaka på nätterna. Dagtid måste dagis få tag på mig flera gånger för att jag ska berätta vad de ska göra osv.

    Nån som kan sånt här vore jag tacksam för hjälp!
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Min dotter så klart. När jag läser vad jag skrivit låter det som nåt annat.

    Kan tillägga att FK anser att ett så litet barn kräver ständig passning ändå men det handlar om dubbel passning när man dessutom ska hålla koll på blodsockret som pendlar mellan 2 och 20 och som inte visar tecken på att må dåligt. Dessutom att motivera en så liten att det är bra att äta vissa saker. Hon äter vad hon har lust med och inget annat.
  4. 2
    Min dotter så klart. När jag läser vad jag skrivit låter det som nåt annat.

    Kan tillägga att FK anser att ett så litet barn kräver ständig passning ändå men det handlar om dubbel passning när man dessutom ska hålla koll på blodsockret som pendlar mellan 2 och 20 och som inte visar tecken på att må dåligt. Dessutom att motivera en så liten att det är bra att äta vissa saker. Hon äter vad hon har lust med och inget annat.
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    Nu ska du vänta, och förmodligen ganske länge. Jag vet att länsrätterna på de flesta ställen har rätt lång kö, det kan handla om ett år eller mer.

    Hur mycket vb är du beviljad? Det finns en ganska tydlig rättspraxis just när det gäller vårdbidrag för diabetes. Det vanliga är halvt vårdbidrag till och med första skolåret, därefter en fjärdedel till 15 års ålder.
  6. 3
    Nu ska du vänta, och förmodligen ganske länge. Jag vet att länsrätterna på de flesta ställen har rätt lång kö, det kan handla om ett år eller mer.

    Hur mycket vb är du beviljad? Det finns en ganska tydlig rättspraxis just när det gäller vårdbidrag för diabetes. Det vanliga är halvt vårdbidrag till och med första skolåret, därefter en fjärdedel till 15 års ålder.

Liknande trådar

  1. Överklagat vårdbidrag??
    By Lindates in forum Autismspektrum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-12-14, 13:34
  2. Nån som överklagat vårdbidrag?
    By Ulle+3 in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-11-02, 19:43
  3. Överklagat
    By Fru L in forum _0907 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 07:48
  4. Överklagat VB
    By Matilda m. William in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-04, 17:53
  5. Någon som överklagat?
    By Lindel0u in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-14, 18:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar