Vad jobbar ni med?
_0806 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Vad jobbar ni med?

    Är lite nyfiken på vad alla härinne jobbar med, eller kanske någon pluggar?

    Kram Älvan
    Fyll inte livet med dagar, fyll dagarna med liv.¨
    *Bf 080625*
  2. 1
    Vad jobbar ni med? Är lite nyfiken på vad alla härinne jobbar med, eller kanske någon pluggar?

    Kram Älvan
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Jag är sjuksköterska.
  4. 2
    Jag är sjuksköterska.
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    jag jobbar i butik och säljer underkläder
  6. 3
    jag jobbar i butik och säljer underkläder
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4
    Jobbar på advokatbyrå..
  8. 4
    Jobbar på advokatbyrå..
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    Jag jobbar som inköpare hos en distributör av kläder, skor, mm.
  10. 5
    Jag jobbar som inköpare hos en distributör av kläder, skor, mm.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6
    Jag pluggar till jurist.
  12. 6
    Jag pluggar till jurist.
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Jag aebetar som boendestödjare på en gruppbostad. Vaken natt 70% är ensam på huset med 4boende. Får se hur länge min kropp orkar jag har något fruktansvärt ont i bäckenet och fogarna nu efter 2nätter uscha. Nu är jag ledig i 10 nätter så förhoppningsvis blir det lite bättre. inte så troligt med 2vildingar hemma som precis börjar pigga på sig efter 3v sjukdom, dessutom är jeg ensam med barnen fram till ons då sambon är bortrest.

    Trevlig helg!
  14. 7
    Jag aebetar som boendestödjare på en gruppbostad. Vaken natt 70% är ensam på huset med 4boende. Får se hur länge min kropp orkar jag har något fruktansvärt ont i bäckenet och fogarna nu efter 2nätter uscha. Nu är jag ledig i 10 nätter så förhoppningsvis blir det lite bättre. inte så troligt med 2vildingar hemma som precis börjar pigga på sig efter 3v sjukdom, dessutom är jeg ensam med barnen fram till ons då sambon är bortrest.

    Trevlig helg!
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8
    Roligt! Vad jobbar du som? Den administrativa sidan eller den juridiska ?
  16. 8
    Roligt! Vad jobbar du som? Den administrativa sidan eller den juridiska ?
  17. Medlem sedan
    Feb 2006
    #9
    Arbetar på en montessoriförskola!
  18. 9
    Arbetar på en montessoriförskola!
  19. Medlem sedan
    Dec 2007
    #10
    Jag arbetar som undersköterska i hemvården sen ett litet tag tillbaka. Tog nyss studieuppehåll från min utbildning, pluggar till hälsopedagog/hälsovetare och fortsätter min utbildning i nov -08 är det tänkt.
  20. 10
    Jag arbetar som undersköterska i hemvården sen ett litet tag tillbaka. Tog nyss studieuppehåll från min utbildning, pluggar till hälsopedagog/hälsovetare och fortsätter min utbildning i nov -08 är det tänkt.
  21. Medlem sedan
    Dec 2002
    #11
    jag jobbar med webbsupport
  22. 11
    jag jobbar med webbsupport
  23. Medlem sedan
    May 2005
    #12
    jag jobbar på bank dvs en kontorsråtta
  24. 12
    jag jobbar på bank dvs en kontorsråtta
  25. Medlem sedan
    Nov 2007
    #13

    Har eget företag

    Har eget företag inom reklam - present & profilreklam samt skylt. Vi är 2 delägare som tur är, så jag drar inte hela lasset själv. Jättekul är det!
  26. 13
    Har eget företag Har eget företag inom reklam - present & profilreklam samt skylt. Vi är 2 delägare som tur är, så jag drar inte hela lasset själv. Jättekul är det!
  27. Medlem sedan
    Dec 2007
    #14
    Vad spännande med eget! Skönt att vara sin egen chef, men det måste vara slitigt ändå?

    Hur länge har ni haft det?
  28. 14
    Vad spännande med eget! Skönt att vara sin egen chef, men det måste vara slitigt ändå?

    Hur länge har ni haft det?
  29. Medlem sedan
    Oct 2007
    #15
    nu e jag mammaledig annars jobbar jag som habiliterings personal med flerfunktionshindrade
  30. 15
    nu e jag mammaledig annars jobbar jag som habiliterings personal med flerfunktionshindrade
  31. Medlem sedan
    Apr 2005
    #16

    Ingenting!!

    Jag har satt mig i en sån otroligt otrevlig sits. Jag har sedan min son föddes varit mammaledig (såklart) och pluggat på komvux. Nu var det tänkt att jag skulle söka högskola till våren, men så blev jag gravid och tyckte det var bättre att vänta... Därför har jag inget jobb alls! Surt som attan! Skönt är iallafall att veta att jag ska vara hemma med bebis snart igen, och efter det är det skola som gäller.

    På tisdag ska jag till arbetsförmedlingen och då bestäms det vad som ska hända med mig. Antagligen blir det att jag får vara med i "jobb och utvecklingsgarantin" (alltså typ praktik och sånt) eftersom jag stämplade innan sonen föddes (samtidigt som jag jobbade halvtid som vikarie på en förskola).

    Ska dock ringa på måndag till de som håller i vikariepolen i kommunen och anmäla mig. Hoppas jag får jobba så mycket som möjligt. Så länge det går...

    Usch, vilken sits jag har satt mig själv i.. BLÄ!!
    //Elin, mamma till Vilme 051121 och Eira 080601
  32. 16
    Ingenting!! Jag har satt mig i en sån otroligt otrevlig sits. Jag har sedan min son föddes varit mammaledig (såklart) och pluggat på komvux. Nu var det tänkt att jag skulle söka högskola till våren, men så blev jag gravid och tyckte det var bättre att vänta... Därför har jag inget jobb alls! Surt som attan! Skönt är iallafall att veta att jag ska vara hemma med bebis snart igen, och efter det är det skola som gäller.

    På tisdag ska jag till arbetsförmedlingen och då bestäms det vad som ska hända med mig. Antagligen blir det att jag får vara med i "jobb och utvecklingsgarantin" (alltså typ praktik och sånt) eftersom jag stämplade innan sonen föddes (samtidigt som jag jobbade halvtid som vikarie på en förskola).

    Ska dock ringa på måndag till de som håller i vikariepolen i kommunen och anmäla mig. Hoppas jag får jobba så mycket som möjligt. Så länge det går...

    Usch, vilken sits jag har satt mig själv i.. BLÄ!!
  33. Medlem sedan
    Nov 2007
    #17

    Det är toppenkul!

    Jag har jobbat på företaget (som funnits i 25 år och är en väns föräldrars från början) i 7 år, och vi köpte det för 2 år sen när de tröttnade. Visst är det slitigt, men det är ändå ett väl inarbetat företag som rullar på och gör bra resultat. Vi har 15 anställda, så jag tycker det är personalbiten som är slitigást (men också roligast) när man ska försöka tillmötesgå alla samtidigt som allt måste rulla på. Det är tusen gånger mer jobb med att vara egen företagare mot att vara anställd (enligt mig) men också tusen gånger roligare, ansvaret kan vara påfrestande i perioder, men man kan styra otroligt mycket själv också!
  34. 17
    Det är toppenkul! Jag har jobbat på företaget (som funnits i 25 år och är en väns föräldrars från början) i 7 år, och vi köpte det för 2 år sen när de tröttnade. Visst är det slitigt, men det är ändå ett väl inarbetat företag som rullar på och gör bra resultat. Vi har 15 anställda, så jag tycker det är personalbiten som är slitigást (men också roligast) när man ska försöka tillmötesgå alla samtidigt som allt måste rulla på. Det är tusen gånger mer jobb med att vara egen företagare mot att vara anställd (enligt mig) men också tusen gånger roligare, ansvaret kan vara påfrestande i perioder, men man kan styra otroligt mycket själv också!
  35. Medlem sedan
    Sep 2002
    #18
    Jag är civilingenjör och jobbar just nu på RSV.
  36. 18
    Jag är civilingenjör och jobbar just nu på RSV.
  37. Medlem sedan
    Dec 2007
    #19
    hehe..jag väntade på svaret, hade planer på advokat först men ångrade mig sen, sitter med administrativt..ska bli skönt o komma därifrån ;-)
  38. 19
    hehe..jag väntade på svaret, hade planer på advokat först men ångrade mig sen, sitter med administrativt..ska bli skönt o komma därifrån ;-)
  39. Medlem sedan
    Dec 2007
    #20
    ja det låter verkligen skitkul! speciellt present o profilreklam!
  40. 20
    ja det låter verkligen skitkul! speciellt present o profilreklam!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Om jag jobbar 75%
    By myran79 in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 09:08
  2. Jobbar..
    By Nettikan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-26, 23:08
  3. Jobbar 75%
    By AnnaKSthlm in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-26, 10:42
  4. Vad jobbar Ni med??
    By ::Hannanon m 5:: in forum Ordet är fritt
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 14:24
  5. jobbar - jobbar inte
    By spiff_05 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-27, 16:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar