Nykomling
_0801 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Nykomling

    Hej på er. Jag har inte hunnit titta in på snack denna gång och snart är det dags för bebisens ankomst. Min lille kille som planeras att tas ut med kejsarsnitt den 16 jan ligger med rumpan ned och ville inte vända på sig då vi gjorde ett vändningsförsök den 1 jan. Nu ska jag tydligen kunna föda vaginalt ("gynnsamma mått - liten bebis - bra värkarbete tidigare förlossningar") och vet inte riktigt hur jag ska förålla mig till detta. Någon som vet något eller har några goda råd??

    Jag kan inte släppa detta, tänker på det mest hela tiden...

    /Cissi-mamman
  2. 1
    Nykomling Hej på er. Jag har inte hunnit titta in på snack denna gång och snart är det dags för bebisens ankomst. Min lille kille som planeras att tas ut med kejsarsnitt den 16 jan ligger med rumpan ned och ville inte vända på sig då vi gjorde ett vändningsförsök den 1 jan. Nu ska jag tydligen kunna föda vaginalt ("gynnsamma mått - liten bebis - bra värkarbete tidigare förlossningar") och vet inte riktigt hur jag ska förålla mig till detta. Någon som vet något eller har några goda råd??

    Jag kan inte släppa detta, tänker på det mest hela tiden...

    /Cissi-mamman
  3. Medlem sedan
    May 2006
    #2
    Välkommen hit! Jag har själv bf idag men inget tyder på att bebis vill ut.
    Kan tyvärr inte hjälpa dig med dina frågor men jag hoppas att allt går bra!
  4. 2
    Välkommen hit! Jag har själv bf idag men inget tyder på att bebis vill ut.
    Kan tyvärr inte hjälpa dig med dina frågor men jag hoppas att allt går bra!
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3

    Välkommen

    Jag vet ju bara vad jag hade gjort om mitt barn legat i säte. Jag hade gjort snitt vill inte föda i säte hur liten bebisen än är, min låg i säte men har nu vänt sig och fixerat sig. Så jag väntar bara på att det skall sätta igång. Men som sagt det är su som bestämmer men jag hade begärt snitt.

    Lycka till
  6. 3
    Välkommen Jag vet ju bara vad jag hade gjort om mitt barn legat i säte. Jag hade gjort snitt vill inte föda i säte hur liten bebisen än är, min låg i säte men har nu vänt sig och fixerat sig. Så jag väntar bara på att det skall sätta igång. Men som sagt det är su som bestämmer men jag hade begärt snitt.

    Lycka till
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4

    Välkommen hit!

    Själv hänger jag både här och i februari då mitt bf är den 2/2.

    Om jag hade haft ett barn i säte och ahft gynnsamma mått och så, så hade jag hellre försökt föda vaginalt. Snitt skrämmer mig vansinnigt mycket nämligen...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  8. 4
    Välkommen hit! Själv hänger jag både här och i februari då mitt bf är den 2/2.

    Om jag hade haft ett barn i säte och ahft gynnsamma mått och så, så hade jag hellre försökt föda vaginalt. Snitt skrämmer mig vansinnigt mycket nämligen...
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Hej Cissimamman!

    Jag har fött min första vaginalt och andra med kejsarsnitt och har bf nu på tisdag och jag vill verkligen föda vanligt. Att det blev snitt med tvåan berodde inte på säte utan överburenhet så det är ju itne samma sak, men min uppfattning är att jag väljer hellre vanligt än snitt för det blir så mycket enklare efteråt. Lycka till och hoppas att den vänder sig ändå. Har du provat stå på huvudet? Det ska tydligen kunna hjälpa.... hur man nu skalyckas med det?!?
    //C
  10. 5
    Hej Cissimamman!

    Jag har fött min första vaginalt och andra med kejsarsnitt och har bf nu på tisdag och jag vill verkligen föda vanligt. Att det blev snitt med tvåan berodde inte på säte utan överburenhet så det är ju itne samma sak, men min uppfattning är att jag väljer hellre vanligt än snitt för det blir så mycket enklare efteråt. Lycka till och hoppas att den vänder sig ändå. Har du provat stå på huvudet? Det ska tydligen kunna hjälpa.... hur man nu skalyckas med det?!?
    //C
  11. Medlem sedan
    Dec 2006
    #6
    Min trea satt med bägge fötterna först och jag fick kämpa mig till ett snitt. För min egen del har det varit den jobbigaste förlossningen av 5. Men skulle inte valt annorlunda för barnets skull. Har läst mkt om bebisar som faktiskt har fastnat m knäckta nyckelben och förlorad känsel i armarna för livet som följd.
    Önskar dig o din bebis lycka till!
  12. 6
    Min trea satt med bägge fötterna först och jag fick kämpa mig till ett snitt. För min egen del har det varit den jobbigaste förlossningen av 5. Men skulle inte valt annorlunda för barnets skull. Har läst mkt om bebisar som faktiskt har fastnat m knäckta nyckelben och förlorad känsel i armarna för livet som följd.
    Önskar dig o din bebis lycka till!

Liknande trådar

  1. jag är en nykomling
    By gardenian in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 10:33
  2. Nykomling
    By Annonym tills vidare in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-01-03, 23:47
  3. nykomling...
    By annabr in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 20:46
  4. Nykomling!
    By Nr 3 på G in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-10, 22:00
  5. Nykomling
    By Sass71 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 11:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar