Hur stora har ni blivit?
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    May 2007
    #1

    Hur stora har ni blivit?

    Vet att man inte ska jämföra men är nyfiken ändå
  2. 1
    Hur stora har ni blivit? Vet att man inte ska jämföra men är nyfiken ändå
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Hur menar du då? Runt magen eller?
    Jag har inget måttband men tipar på över 100 cm runt om.
    Tar man toapapper, kanske 11-12 ark.
  4. 2
    Hur menar du då? Runt magen eller?
    Jag har inget måttband men tipar på över 100 cm runt om.
    Tar man toapapper, kanske 11-12 ark.
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Du se rju på bilden också här intill hur stor jag är.
    Har inte gått förbi min startvikt än, 30 cm i SF i fredags i v.28+3 så jag ligger på översta strecket där i journalen.
  6. 3
    Du se rju på bilden också här intill hur stor jag är.
    Har inte gått förbi min startvikt än, 30 cm i SF i fredags i v.28+3 så jag ligger på översta strecket där i journalen.
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Är på slutet i vecka 28+6 och mitt symfysmått tidigare i veckan var 29. MÄtte magen på det största runt om med toapapper efter att Naturell pratade om det i går, och fick det till att bli 11 ark (hittade inte måttbandet).
  8. 4
    Är på slutet i vecka 28+6 och mitt symfysmått tidigare i veckan var 29. MÄtte magen på det största runt om med toapapper efter att Naturell pratade om det i går, och fick det till att bli 11 ark (hittade inte måttbandet).
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    I slutet av vecka 28, 28+6 skall det givetvis vara. Har BF på en söndag så jag ändrar måndag, i morgon.
  10. 5
    I slutet av vecka 28, 28+6 skall det givetvis vara. Har BF på en söndag så jag ändrar måndag, i morgon.
  11. Medlem sedan
    Jul 2007
    #6
    Jag hade symfusmått 29 i måndags och det är lite över medel enligt den kurvan.ska nog ta och testa det med toapapper.Jag är nog stor...visst kan det vara kul att jämföra fast man inte ska...
  12. 6
    Jag hade symfusmått 29 i måndags och det är lite över medel enligt den kurvan.ska nog ta och testa det med toapapper.Jag är nog stor...visst kan det vara kul att jämföra fast man inte ska...
  13. Medlem sedan
    Jul 2007
    #7
    Glömde skriva veckan jag är i.29+4.Enligt UL..enligt mig själv och tillverkningsdatum så är jag i v.31
  14. 7
    Glömde skriva veckan jag är i.29+4.Enligt UL..enligt mig själv och tillverkningsdatum så är jag i v.31
  15. Medlem sedan
    Feb 2007
    #8
    Ska och ska, det är ju inte olagligt då Och ibland kan det vara lite roligt att se alla skillnader i stora och små magar
  16. 8
    Ska och ska, det är ju inte olagligt då Och ibland kan det vara lite roligt att se alla skillnader i stora och små magar
  17. Medlem sedan
    Jul 2007
    #9
    Tycker jag me....
  18. 9
    Tycker jag me....
  19. Medlem sedan
    Mar 2006
    #10
    Jag gillar också att jämföra en massa då kan man ofta se att det finns mycket som är normalt.

    Är i vecka 32 och mätte i onsdags 30 cm i sf-mått, tror att det var ganska precis på medelkurvan.
  20. 10
    Jag gillar också att jämföra en massa då kan man ofta se att det finns mycket som är normalt.

    Är i vecka 32 och mätte i onsdags 30 cm i sf-mått, tror att det var ganska precis på medelkurvan.
  21. Medlem sedan
    Feb 2006
    #11
    Det växer på rejält, får ta och testa det där med toapapper!
    Jag har tid hos bm på torsdag och det är nu 4 veckor sedan jag var där men i v 25 hade jag 25 i sf mått iaf.
  22. 11
    Det växer på rejält, får ta och testa det där med toapapper!
    Jag har tid hos bm på torsdag och det är nu 4 veckor sedan jag var där men i v 25 hade jag 25 i sf mått iaf.
  23. Medlem sedan
    May 2006
    #12
    sf 29 i v29. Ja inte jag då men min fru alltså. Och det är ju mer intressant.
  24. 12
    sf 29 i v29. Ja inte jag då men min fru alltså. Och det är ju mer intressant.
  25. Medlem sedan
    Dec 2000
    #13
    Är stor nu! Jag bär magen högt och den står rakt ut och känns riktigt i vägen nu såhär i v 32. Tror nog att jag blivit större för varje graviditet. Låg precis liite över normalkurvan på senaste besöket för 1½ v sen.
  26. 13
    Är stor nu! Jag bär magen högt och den står rakt ut och känns riktigt i vägen nu såhär i v 32. Tror nog att jag blivit större för varje graviditet. Låg precis liite över normalkurvan på senaste besöket för 1½ v sen.
  27. Medlem sedan
    Jul 2005
    #14
    Jag hade ett Symfusmått på 29 i vecka 27 så det låg högst på kurvan, ska till bm i morrn igen och är nu i vecka 32 så det blir spännande att se i morrn, gruvar mig så för stor bebis. Men vi får väl se hur det ser ut på tillväxt UL framöver

    Men folk undrar om jag inte ska ha snart så nog är man stooor allt
  28. 14
    Jag hade ett Symfusmått på 29 i vecka 27 så det låg högst på kurvan, ska till bm i morrn igen och är nu i vecka 32 så det blir spännande att se i morrn, gruvar mig så för stor bebis. Men vi får väl se hur det ser ut på tillväxt UL framöver

    Men folk undrar om jag inte ska ha snart så nog är man stooor allt
  29. Medlem sedan
    May 2000
    #15
    sf 29 i v 30. =)
  30. 15
    sf 29 i v 30. =)
  31. Medlem sedan
    Mar 2006
    #16
    Trevligt med en pappa .
    Du får skriva in dig på bf-listan och kasta dig in i gemenskapen!!!
    Grattis till bebis!
  32. 16
    Trevligt med en pappa .
    Du får skriva in dig på bf-listan och kasta dig in i gemenskapen!!!
    Grattis till bebis!
  33. Medlem sedan
    Aug 2003
    #17

    Kolla mitt album

    Har lagt in nya bilder från i morse.

    Är ju rätt liten med ett sf på 21 efter 16 hela veckor men ändå så putar ju magen en hel del när man ser i profil. Den går dock att få himla liten också. Tog ett kort framifrån i spegeln i morse när jag håller in magen lite och vips så syns det knappt att man är gravid (det kortet ligger också i albumet)
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  34. 17
    Kolla mitt album Har lagt in nya bilder från i morse.

    Är ju rätt liten med ett sf på 21 efter 16 hela veckor men ändå så putar ju magen en hel del när man ser i profil. Den går dock att få himla liten också. Tog ett kort framifrån i spegeln i morse när jag håller in magen lite och vips så syns det knappt att man är gravid (det kortet ligger också i albumet)
  35. Medlem sedan
    Aug 2003
    #18

    Inte 16 :-) 26 hela veckor

    Ska det stå
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  36. 18
    Inte 16 :-) 26 hela veckor Ska det stå
  37. Medlem sedan
    Feb 2007
    #19
    Men hej hej, en blivande pappa på sidan! Dig har jag inte sätt förut!?
    Roligt, brukar du läsa här inne, eller din fru?
    Inte ofta man möter män i ankomstgrupper, utom Desperado då, vår fina värd
  38. 19
    Men hej hej, en blivande pappa på sidan! Dig har jag inte sätt förut!?
    Roligt, brukar du läsa här inne, eller din fru?
    Inte ofta man möter män i ankomstgrupper, utom Desperado då, vår fina värd
  39. Medlem sedan
    Jun 2004
    #20
    Vecka 27 var sf 27 cm, men ska till BM på tisdag... Det känns som jag växt jättemycket sen sist faktiskt!
  40. 20
    Vecka 27 var sf 27 cm, men ska till BM på tisdag... Det känns som jag växt jättemycket sen sist faktiskt!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. oj vad stora de blivit!
    By GladaKon in forum _0905 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 08:11
  2. Mina byxor har blivit för stora
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 14:21
  3. Stora killen har blivit...
    By Rebecca- in forum _99 Alla barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 10:45
  4. Linda har blivit stora syster!
    By Duved in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 09:34
  5. Min stora tjej har blivit bebis
    By --vickan-- in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-15, 17:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar