Första lösa tanden
_03 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Första lösa tanden

    Lillvimsan har fått en lös tand. Redan! En av framtänderna nere. Ringde tandläkaren som sa att visst är det tidigt men hon har inte slagit sig så då är det nog den naturliga tandlossningen som satt igång. Men nog känns det tidigt. Hon är ju bara fyra, även fast hon fyller fem till sommaren.
    Nån annan som har fått lösa tänder så här tidigt?
  2. 1
    Första lösa tanden Lillvimsan har fått en lös tand. Redan! En av framtänderna nere. Ringde tandläkaren som sa att visst är det tidigt men hon har inte slagit sig så då är det nog den naturliga tandlossningen som satt igång. Men nog känns det tidigt. Hon är ju bara fyra, även fast hon fyller fem till sommaren.
    Nån annan som har fått lösa tänder så här tidigt?
  3. Medlem sedan
    Sep 1998
    #2
    amanda är tandlös där fram men det pga att de skadades o drog ut, men hennes storasyster tappade sina första tänder naturligt någon månad innan hon fyllde 5 år. Men så fick hon tändernarna redan när hon var 2 månader också!
  4. 2
    amanda är tandlös där fram men det pga att de skadades o drog ut, men hennes storasyster tappade sina första tänder naturligt någon månad innan hon fyllde 5 år. Men så fick hon tändernarna redan när hon var 2 månader också!
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Ja, tandläkaren sa att det finns ett samband, ju tidigare dom får tänderna ju tidigare tappas dom. Lillvimsan var fem månader när första tänderna kom, så det var väl rätt tidigt. Än så länge sitter dom kvar i alla fall och Lillvimsan ser fram emot guldpengen som ska komma när tanden lossnar.
  6. 3
    Ja, tandläkaren sa att det finns ett samband, ju tidigare dom får tänderna ju tidigare tappas dom. Lillvimsan var fem månader när första tänderna kom, så det var väl rätt tidigt. Än så länge sitter dom kvar i alla fall och Lillvimsan ser fram emot guldpengen som ska komma när tanden lossnar.
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    Inte än, men jag

    vet att jag tappade min första tand när jag var 4, så jag går nästan och väntar på att hon ska börja tappa dem...
  8. 4
    Inte än, men jag vet att jag tappade min första tand när jag var 4, så jag går nästan och väntar på att hon ska börja tappa dem...

Liknande trådar

  1. Första lösa tanden...
    By Folly in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-16, 21:35
  2. Första lösa tanden!
    By singoalla in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-21, 17:19
  3. Första lösa tanden!
    By ~Trixie~ in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-08, 10:37
  4. Första lösa tanden!
    By Snäckmamman in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 20:39
  5. Första lösa tanden!
    By _Maa_ in forum _00 Alla barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 12:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar