En fråga till er alla!
_0207 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    En fråga till er alla!

    Hur ser erat 2008 ut? Alltså det som ni redan har planerat in eller något som ni önskar att ni kunde planera in? Rimliga drömmar såklart

    För min del blir det ungefär så här:

    ~ Studierna klara i feb.
    ~ Ny anställning med start av slutet av feb
    ~ Provanställning 6 mån
    ~ Gaaah! Äntligen kan vi söka lån
    ~ köp av sommartorp eller hus?
    ~ eller så njuter vi bara av en ny full inkomst i familjen
    ~ resor?

    Det är väl tanken på detta år. Ska bli spännande och se vad det resulterar i! Det har känts så trist att inte ha kunnat köpa något med tanke på att jag har varit hemma så länge med barnen (och haft ett detidsjobb emellanåt). Men det godkänner inte banken några lån till. Men nu kanske kanske skaffar vi något EGET

    Kram!
  2. 1
    En fråga till er alla! Hur ser erat 2008 ut? Alltså det som ni redan har planerat in eller något som ni önskar att ni kunde planera in? Rimliga drömmar såklart

    För min del blir det ungefär så här:

    ~ Studierna klara i feb.
    ~ Ny anställning med start av slutet av feb
    ~ Provanställning 6 mån
    ~ Gaaah! Äntligen kan vi söka lån
    ~ köp av sommartorp eller hus?
    ~ eller så njuter vi bara av en ny full inkomst i familjen
    ~ resor?

    Det är väl tanken på detta år. Ska bli spännande och se vad det resulterar i! Det har känts så trist att inte ha kunnat köpa något med tanke på att jag har varit hemma så länge med barnen (och haft ett detidsjobb emellanåt). Men det godkänner inte banken några lån till. Men nu kanske kanske skaffar vi något EGET

    Kram!
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2
    Vad skönt det låter att dina studier blir klara och att du kan börja jobba! Hoppas ni hittar något bra att spendera pengarna på!

    Vi har inga direkta planer för året. Jo, vi börjar fundera på det där med köksrenovering till sommaren, men det låter så jobbigt. Vårt kök är med stommar från -64, dvs trälådor som man måste lägga hela sin kraft på för att kunna stänga, och med kakel med den förra ägarinnans egenhåndigt målade stileben på... Så vi börjar tröttna...

    Men så började TV-n krångla och då kände vi att den kanske snart ger upp. Och ska vi då köpa ny TV blir det en platt, och då kan den inte stå mellan bokhyllorna som den gamla så då måste vi köpa ny TV-möbel och då kanske vi skulle göra slag i saken och skaffa oss en större soffa än den 2-sits vi kämmer ihop oss i nu. Och innan vi monterar i hop en stor ny soffa i TV-rummet vore det ju bäst att byta ut plastmattan till något trevligare golv och om man ändå river ut golvet måste vi nog kolla bakom väggen ifall det inte är en spricka där som borde tätas med tanke på eventuellt markradon...

    Så det blir nog ingenting...

    När det gäller sommaren så har vi lovat Ida att åka till något "land". Vi har dock inte specificerat vilket. Vissa länder är ju bättre eller sämre än andra med mjölkallergi och glutenintolerans, så det kräver lite eftertanke. Men någonstans blir det!
  4. 2
    Vad skönt det låter att dina studier blir klara och att du kan börja jobba! Hoppas ni hittar något bra att spendera pengarna på!

    Vi har inga direkta planer för året. Jo, vi börjar fundera på det där med köksrenovering till sommaren, men det låter så jobbigt. Vårt kök är med stommar från -64, dvs trälådor som man måste lägga hela sin kraft på för att kunna stänga, och med kakel med den förra ägarinnans egenhåndigt målade stileben på... Så vi börjar tröttna...

    Men så började TV-n krångla och då kände vi att den kanske snart ger upp. Och ska vi då köpa ny TV blir det en platt, och då kan den inte stå mellan bokhyllorna som den gamla så då måste vi köpa ny TV-möbel och då kanske vi skulle göra slag i saken och skaffa oss en större soffa än den 2-sits vi kämmer ihop oss i nu. Och innan vi monterar i hop en stor ny soffa i TV-rummet vore det ju bäst att byta ut plastmattan till något trevligare golv och om man ändå river ut golvet måste vi nog kolla bakom väggen ifall det inte är en spricka där som borde tätas med tanke på eventuellt markradon...

    Så det blir nog ingenting...

    När det gäller sommaren så har vi lovat Ida att åka till något "land". Vi har dock inte specificerat vilket. Vissa länder är ju bättre eller sämre än andra med mjölkallergi och glutenintolerans, så det kräver lite eftertanke. Men någonstans blir det!
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Jag hoppas att alla planer och drömmar slår in för er, då kommer ni ju att få ett kanonår!

    Det vi/jag hoppas med 2008 är:
    * Att bebisen föds frisk och att allt går bra med henom
    * Att jag får en trevlig 30-årsdag i april
    * Att vi kommer i väg till Grekland i sommar och träffa Andreas släktingar
    * Att allt går bra med Mio på 6-årsverksamheten
    * Att Andreas får det nya jobbet han har sökt.....

    Ja, det är väl det i det stora hela. Förstås så kretsar mycket av tankarna och planeringen just nu av Mios lillebror/syster som kommer till oss om 20 dagar då det är tid för igångsättning!

    Kram!
  6. 3
    Jag hoppas att alla planer och drömmar slår in för er, då kommer ni ju att få ett kanonår!

    Det vi/jag hoppas med 2008 är:
    * Att bebisen föds frisk och att allt går bra med henom
    * Att jag får en trevlig 30-årsdag i april
    * Att vi kommer i väg till Grekland i sommar och träffa Andreas släktingar
    * Att allt går bra med Mio på 6-årsverksamheten
    * Att Andreas får det nya jobbet han har sökt.....

    Ja, det är väl det i det stora hela. Förstås så kretsar mycket av tankarna och planeringen just nu av Mios lillebror/syster som kommer till oss om 20 dagar då det är tid för igångsättning!

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Vårt år

    Jag räknar med att jobba kvar, men samtidigt hoppas jag på många trevliga jobberbjudanden nu när vi är inne på sista året av monopolet. Så det blir ett spännande år på jobbet.

    Vi funderar på en resa till Sicilien med hela familjen. Det verkar finnas kul saker för både stora och små där. Barnen älskar ruiner och jag älskar god mat och vin . Dessutom finns havet och citronträd och lite annat lockande.

    När det gäller renovering säger jag som Karin. Precis så där är det hos oss. Allt behöver liksom göras om, men inget är akut. Och vi har båda tummen mitt i handen. Eller, makens sitter kanske lite längre till vänster om mitten, men det är marginellt. Så därför har vi hittills inte gjort någonting (förutom målat ett rum till Tilde). Högst på önskelistan är ett nytt rum till Filip. Eller rättare sagt, ett rum till Filip. Han har inget eget i dagsläget även om det finns ett som vi kallar hans. Det innehåller dock inte en enda av hans pinaler utan mest saker som kan vara bra att ha...

    Vi har fattat ett beslut också. Kosta vad det kosta vill. Vi vill ha städhjälp. Är så trött på att ägna helgerna åt tråkjobb! Så bara jag får ändan ur vagnen och ringer städfirman är vi igång. Det har jag sagt sedan i oktober nu. Men under 2008 ska det ske!

    LYCKA TILL! med studieavslut och jobbstart!
    Lajla - mamma till sommarbarnen Tilde -02 och Filip -04
  8. 4
    Vårt år Jag räknar med att jobba kvar, men samtidigt hoppas jag på många trevliga jobberbjudanden nu när vi är inne på sista året av monopolet. Så det blir ett spännande år på jobbet.

    Vi funderar på en resa till Sicilien med hela familjen. Det verkar finnas kul saker för både stora och små där. Barnen älskar ruiner och jag älskar god mat och vin . Dessutom finns havet och citronträd och lite annat lockande.

    När det gäller renovering säger jag som Karin. Precis så där är det hos oss. Allt behöver liksom göras om, men inget är akut. Och vi har båda tummen mitt i handen. Eller, makens sitter kanske lite längre till vänster om mitten, men det är marginellt. Så därför har vi hittills inte gjort någonting (förutom målat ett rum till Tilde). Högst på önskelistan är ett nytt rum till Filip. Eller rättare sagt, ett rum till Filip. Han har inget eget i dagsläget även om det finns ett som vi kallar hans. Det innehåller dock inte en enda av hans pinaler utan mest saker som kan vara bra att ha...

    Vi har fattat ett beslut också. Kosta vad det kosta vill. Vi vill ha städhjälp. Är så trött på att ägna helgerna åt tråkjobb! Så bara jag får ändan ur vagnen och ringer städfirman är vi igång. Det har jag sagt sedan i oktober nu. Men under 2008 ska det ske!

    LYCKA TILL! med studieavslut och jobbstart!
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    Vårt 2008 har inga större planer mer än att jag ska må bättre och att jag och Robin ska åka på semester utan barn i höst. Lite smekmånad ett år senare typ

    Vet du att det är väldigt olika mellan olika banker hur de lånar ut pengar. Vi pratade med tre olika och en av dem gav oss lån trots att jag var mammaledig. Men det är ju många aspekter med än bara fast inkomst.

    Lycka till med planerna
    *kram*
  10. 5
    Vårt 2008 har inga större planer mer än att jag ska må bättre och att jag och Robin ska åka på semester utan barn i höst. Lite smekmånad ett år senare typ

    Vet du att det är väldigt olika mellan olika banker hur de lånar ut pengar. Vi pratade med tre olika och en av dem gav oss lån trots att jag var mammaledig. Men det är ju många aspekter med än bara fast inkomst.

    Lycka till med planerna
    *kram*
  11. Elaine m Vanja &Klas
    #6

    Vårt 2008!

    Vad härligt att du fått jobb så snart efter att din utbildning är klar! Vad för utbildning går du?

    Vi har lite saker inbokade i år!

    Men först och främst önskar jag att jag får jobb!

    I maj är vi bjudna till Danmark,kommerinte ihåg vad stället hette. Hasses föräldrar har bjudit alla sina fem barn med familjer för att fira sin 40 åriga bröllopsdag! Vi är 19 personer som ska åka. Det ska bli så kul!

    Den 6 juni blir det bröllop, jag och Hasse ska äntligen gifta oss efter 12 år tillsammans!

    Vanja börjar 6 årsverksamheten! Min tös har blivit så stor!

    Sedan är det många familjemedlemmar som fyller gämna så det blir en hel del stora kalas i år!

    Kram
  12. 6
    Vårt 2008! Vad härligt att du fått jobb så snart efter att din utbildning är klar! Vad för utbildning går du?

    Vi har lite saker inbokade i år!

    Men först och främst önskar jag att jag får jobb!

    I maj är vi bjudna till Danmark,kommerinte ihåg vad stället hette. Hasses föräldrar har bjudit alla sina fem barn med familjer för att fira sin 40 åriga bröllopsdag! Vi är 19 personer som ska åka. Det ska bli så kul!

    Den 6 juni blir det bröllop, jag och Hasse ska äntligen gifta oss efter 12 år tillsammans!

    Vanja börjar 6 årsverksamheten! Min tös har blivit så stor!

    Sedan är det många familjemedlemmar som fyller gämna så det blir en hel del stora kalas i år!

    Kram
  13. Medlem sedan
    Dec 1999
    #7

    Planer och planer...

    Våra planer just nu är väl att få klart i källaren. Det har varit lite som i Karins beskrivning att det ena ger det andra och så blir det lite av gyttja man trampar runt i så ingenting blir gjort istället. Men nu är det stora projektet vårt kontor här nere och vi inbillar oss att bara det blir klart så ska det flyttas in ordentligt där och då löser sig resten. Vi har nämligen mest haft rummet som skräprum sedan vi flyttade in för 3 år sen.

    Sen finns det lite projekt att ta tag i utomhus i trädgården till sommaren men det känns tveksamt om det blir något av det i år heller. Det handlar om att bygga ny altan och flytta en friggebod. Men gräsmatta där trädgårdslandet varit ska det i alla fall bli.

    För övrigt så finns vissa planer att byta den ena bilen.

    I augusti fyller sambon 40 och vad som ska ske då har vi inte klart för sig. Antingen reser vi bort eller så blir det fest på något sätt. Han har inte bestämt sig.

    Sen blir det ju "skolstarten" som blir det stora för Linns del.

    Kommer inte på några större planer än så. Sen hur det blir i slutänden återstår att se.
  14. 7
    Planer och planer... Våra planer just nu är väl att få klart i källaren. Det har varit lite som i Karins beskrivning att det ena ger det andra och så blir det lite av gyttja man trampar runt i så ingenting blir gjort istället. Men nu är det stora projektet vårt kontor här nere och vi inbillar oss att bara det blir klart så ska det flyttas in ordentligt där och då löser sig resten. Vi har nämligen mest haft rummet som skräprum sedan vi flyttade in för 3 år sen.

    Sen finns det lite projekt att ta tag i utomhus i trädgården till sommaren men det känns tveksamt om det blir något av det i år heller. Det handlar om att bygga ny altan och flytta en friggebod. Men gräsmatta där trädgårdslandet varit ska det i alla fall bli.

    För övrigt så finns vissa planer att byta den ena bilen.

    I augusti fyller sambon 40 och vad som ska ske då har vi inte klart för sig. Antingen reser vi bort eller så blir det fest på något sätt. Han har inte bestämt sig.

    Sen blir det ju "skolstarten" som blir det stora för Linns del.

    Kommer inte på några större planer än så. Sen hur det blir i slutänden återstår att se.
  15. Medlem sedan
    Sep 2004
    #8
    Vi har nog inga större planer. Det har vi nog aldrig haft egentligen.
    Det vi vet är att vi i slutet av januari går på dop för andra barnbarnet. Sonen slutar gymnasiet i juni och börjar göra lumpen i juli.

    För vår lilla familj vet vi inte som sagt. Sommarsemester i husvagn som vanligt, lite Blekinge, mycket Öland är väl tanken.

    Hoppas ni kan förverkliga er dröm om hus/sommarboende!
  16. 8
    Vi har nog inga större planer. Det har vi nog aldrig haft egentligen.
    Det vi vet är att vi i slutet av januari går på dop för andra barnbarnet. Sonen slutar gymnasiet i juni och börjar göra lumpen i juli.

    För vår lilla familj vet vi inte som sagt. Sommarsemester i husvagn som vanligt, lite Blekinge, mycket Öland är väl tanken.

    Hoppas ni kan förverkliga er dröm om hus/sommarboende!
  17. m00n
    #9
    Jag tänker bli kär, lycklig, rik och frisk
  18. 9
    Jag tänker bli kär, lycklig, rik och frisk

Liknande trådar

  1. En fråga till alla !!
    By sandra & co in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 17:25
  2. En till tand fråga till er alla...
    By ninni79 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 16:27
  3. Fråga till alla BM
    By anonymt namn in forum Förlossning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 20:18
  4. En fråga till till alla pluggisar..
    By Elinas mamma in forum _0405 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 20:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar