Tillbaka fran BB med en son :)
_0801 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Tillbaka fran BB med en son :)

    Ja, vattnet gick ju pa lordagen den 5:e vid 18-tiden... och visst hann han ut innan det slog om till den 6:e. Han kom alltsa pa den bf-dag jag hade enligt sista mens och mina utrakningar. Enligt ul hade de ju raknat fram den 6:e som bf, men jag höll den 5:e benhart kvar, och det blev det !!
    Han vagde 2800 gram exakt, sa inte sa liten trots allt. 49 cm lang.
    Han ska heta Matteo Willem Stefan, Matteo ar tilltalsnamn.
    Jag ska avge en forlossningsberattelse mycket snart....men kan saga nu att det var en snabb forlossning Vissa lakare hade sagt att jag har den typ av kropp som nog kan ge en snabb forlossning....men visst, det hade man ju inte riktigt vagat hoppas pa, men de hade ratt.
    Kram till er !!
  2. 1
    Tillbaka fran BB med en son :) Ja, vattnet gick ju pa lordagen den 5:e vid 18-tiden... och visst hann han ut innan det slog om till den 6:e. Han kom alltsa pa den bf-dag jag hade enligt sista mens och mina utrakningar. Enligt ul hade de ju raknat fram den 6:e som bf, men jag höll den 5:e benhart kvar, och det blev det !!
    Han vagde 2800 gram exakt, sa inte sa liten trots allt. 49 cm lang.
    Han ska heta Matteo Willem Stefan, Matteo ar tilltalsnamn.
    Jag ska avge en forlossningsberattelse mycket snart....men kan saga nu att det var en snabb forlossning Vissa lakare hade sagt att jag har den typ av kropp som nog kan ge en snabb forlossning....men visst, det hade man ju inte riktigt vagat hoppas pa, men de hade ratt.
    Kram till er !!
  3. Medlem sedan
    May 2007
    #2
    Åhhh grattis till sonen!! Skönt att allt gick bra!

    Sköt om dig, och njut av bebisen!!
  4. 2
    Åhhh grattis till sonen!! Skönt att allt gick bra!

    Sköt om dig, och njut av bebisen!!
  5. Medlem sedan
    Sep 2007
    #3
    Å, vad roligt! Stort grattis till sonen! Härligt med en snabb förlossning - går det att beställa en sån någonstans? Kram!
  6. 3
    Å, vad roligt! Stort grattis till sonen! Härligt med en snabb förlossning - går det att beställa en sån någonstans? Kram!
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Ja tack !! Snart din tur nu ju, när som helst ju
  8. 4
    Ja tack !! Snart din tur nu ju, när som helst ju
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Tack. Hmmm, jag vet inte riktigt var man gor en bestallning for att fa en snabb forlossning, men jag ar sa glad att jag fick det
  10. 5
    Tack. Hmmm, jag vet inte riktigt var man gor en bestallning for att fa en snabb forlossning, men jag ar sa glad att jag fick det
  11. Medlem sedan
    May 2007
    #6
    Välkommen lilla Matteo. STORT GRATTIS gumman.

    Vad häftigt! På utsatt datum och allt.
    Vad skönt att förlossningen gick fort.
    All lycka till er.

    Kram
  12. 6
    Välkommen lilla Matteo. STORT GRATTIS gumman.

    Vad häftigt! På utsatt datum och allt.
    Vad skönt att förlossningen gick fort.
    All lycka till er.

    Kram
  13. Medlem sedan
    May 2006
    #7
    Grattis till Matteo! Vilket fint namn han har fått! Vi funderade på Willem när vi fick Alex men det blev inte det..och till lillebror som kom på +2 blir det inte heller Willem

    Men skönt att allt gick snabbt! Återigen, Grattis till pojken!!
  14. 7
    Grattis till Matteo! Vilket fint namn han har fått! Vi funderade på Willem när vi fick Alex men det blev inte det..och till lillebror som kom på +2 blir det inte heller Willem

    Men skönt att allt gick snabbt! Återigen, Grattis till pojken!!
  15. Medlem sedan
    Jul 2005
    #8
    äntligen ha väntat på höra av dig stort grattis till eran lilla pojke!!
  16. 8
    äntligen ha väntat på höra av dig stort grattis till eran lilla pojke!!
  17. Medlem sedan
    Dec 2001
    #9
    Stort grattis till sonen!
    Vad skönt att han inte var så liten som de trodde, 2800g är juinte yttepytte litet.
  18. 9
    Stort grattis till sonen!
    Vad skönt att han inte var så liten som de trodde, 2800g är juinte yttepytte litet.
  19. Medlem sedan
    Oct 2004
    #10

    Grattis till lille Matteo!

    Härligt att höra att det gick snabbt.
    Hoppas ni mår bra och njut nu av lillbebisen!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  20. 10
    Grattis till lille Matteo! Härligt att höra att det gick snabbt.
    Hoppas ni mår bra och njut nu av lillbebisen!
  21. Medlem sedan
    May 2007
    #11
    GRATTIS till Matteo och skönt att han var ganska stor ändå. KRAMAR!
  22. 11
    GRATTIS till Matteo och skönt att han var ganska stor ändå. KRAMAR!
  23. Medlem sedan
    Sep 1999
    #12
    Grattis Ullen till lilla Matteo! Så söt han e förresten... fick ett mms med en bild på honom av Ann. Tyckte redan då att han faktiskt inte såg så himlans liten ut som va sagt. Förresten jag va på södra bb igår för en extra kontroll kl tre, tyckte jag såg dig då gå in å prata med nån i nåt rum där men va osäker såg "dig" sen gå in i ett rum på team 3 om det nu va du...
    Hur upplevde du förlossningen e jag väldigt nyfiken på eftersom du vart så orolig inför den innan? Hann du med nån smärtlindring?

    Kram kram
  24. 12
    Grattis Ullen till lilla Matteo! Så söt han e förresten... fick ett mms med en bild på honom av Ann. Tyckte redan då att han faktiskt inte såg så himlans liten ut som va sagt. Förresten jag va på södra bb igår för en extra kontroll kl tre, tyckte jag såg dig då gå in å prata med nån i nåt rum där men va osäker såg "dig" sen gå in i ett rum på team 3 om det nu va du...
    Hur upplevde du förlossningen e jag väldigt nyfiken på eftersom du vart så orolig inför den innan? Hann du med nån smärtlindring?

    Kram kram
  25. Medlem sedan
    Aug 2007
    #13
    Grattis till sonen! Skönt att det blev en snabb förlossning och att allt gick bra. Lycka till!
    ...Varje dag i ditt liv är ett blad i din historia...
  26. 13
    Grattis till sonen! Skönt att det blev en snabb förlossning och att allt gick bra. Lycka till!
  27. Medlem sedan
    May 2007
    #14

    Grattis till er

    och en snabb förlossning, hoppas den var posetiv också trots den var snabb du får skriva mer om förlossningen när du har tid o ork...kramis

    Ja, vattnet gick ju pa lordagen den 5:e vid 18-tiden... och visst hann han ut innan det slog om till den 6:e. Han kom alltsa pa den bf-dag jag hade enligt sista mens och mina utrakningar. Enligt ul hade de ju raknat fram den 6:e som bf, men jag höll den 5:e benhart kvar, och det blev det !!
    Han vagde 2800 gram exakt, sa inte sa liten trots allt. 49 cm lang.
    Han ska heta Matteo Willem Stefan, Matteo ar tilltalsnamn.
    Jag ska avge en forlossningsberattelse mycket snart....men kan saga nu att det var en snabb forlossning Vissa lakare hade sagt att jag har den typ av kropp som nog kan ge en snabb forlossning....men visst, det hade man ju inte riktigt vagat hoppas pa, men de hade ratt.
    Kram till er !!
  28. 14
    Grattis till er och en snabb förlossning, hoppas den var posetiv också trots den var snabb du får skriva mer om förlossningen när du har tid o ork...kramis

    Ja, vattnet gick ju pa lordagen den 5:e vid 18-tiden... och visst hann han ut innan det slog om till den 6:e. Han kom alltsa pa den bf-dag jag hade enligt sista mens och mina utrakningar. Enligt ul hade de ju raknat fram den 6:e som bf, men jag höll den 5:e benhart kvar, och det blev det !!
    Han vagde 2800 gram exakt, sa inte sa liten trots allt. 49 cm lang.
    Han ska heta Matteo Willem Stefan, Matteo ar tilltalsnamn.
    Jag ska avge en forlossningsberattelse mycket snart....men kan saga nu att det var en snabb forlossning Vissa lakare hade sagt att jag har den typ av kropp som nog kan ge en snabb forlossning....men visst, det hade man ju inte riktigt vagat hoppas pa, men de hade ratt.
    Kram till er !!
  29. Medlem sedan
    Nov 2002
    #15
    Tack Teszla, hur har det gatt for dig? Har ju missat allt har inne...
  30. 15
    Tack Teszla, hur har det gatt for dig? Har ju missat allt har inne...
  31. Medlem sedan
    Apr 2003
    #16
    Grattis!!!
  32. 16
    Grattis!!!
  33. Medlem sedan
    Nov 2002
    #17
    Tack, Ja vi hade lange tankt ge honom namnet Willem som tilltalsnamn men nu blev det Matteo istallet med Willem som ett andra namn. Sambons far heter en variant av Willem sa det blir ltie efter honom plus att vi gillar namnet Willem. Min sambo ar ju fran Holland darav kom Willem upp pa tapeten.
  34. 17
    Tack, Ja vi hade lange tankt ge honom namnet Willem som tilltalsnamn men nu blev det Matteo istallet med Willem som ett andra namn. Sambons far heter en variant av Willem sa det blir ltie efter honom plus att vi gillar namnet Willem. Min sambo ar ju fran Holland darav kom Willem upp pa tapeten.
  35. Medlem sedan
    Nov 2002
    #18
    Tack tack
  36. 18
    Tack tack
  37. Medlem sedan
    Nov 2002
    #19
    Tack, nej just det, han var lite lagom liten bara, inte for liten
  38. 19
    Tack, nej just det, han var lite lagom liten bara, inte for liten
  39. Medlem sedan
    Nov 2002
    #20
    Tack !!
  40. 20
    Tack !!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. tillbaka frân
    By parisullis in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 10:44
  2. Tillbaka fran lek pa
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 17:44
  3. Tillbaka fran Dr
    By FourClover in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 09:46
  4. Tillbaka fràn
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 19:13
  5. Tillbaka fràn
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 15:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar