Tillbaka fran BB med en son :)
_0712 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Tillbaka fran BB med en son :)

    Ja, vattnet gick ju pa lordagen den 5:e vid 18-tiden... och visst hann han ut innan det slog om till den 6:e. Han kom alltsa pa den bf-dag jag hade enligt sista mens och mina utrakningar. Enligt ul hade de ju raknat fram den 6:e som bf, men jag höll den 5:e benhart kvar, och det blev det !!
    Han vagde 2800 gram exakt, sa inte sa liten trots allt. 49 cm lang.
    Han ska heta Matteo Willem Stefan, Matteo ar tilltalsnamn.
    Jag ska avge en forlossningsberattelse mycket snart....men kan saga nu att det var en snabb forlossning Vissa lakare hade sagt att jag har den typ av kropp som nog kan ge en snabb forlossning....men visst, det hade man ju inte riktigt vagat hoppas pa, men de hade ratt.
    Kram till er !!
  2. 1
    Tillbaka fran BB med en son :) Ja, vattnet gick ju pa lordagen den 5:e vid 18-tiden... och visst hann han ut innan det slog om till den 6:e. Han kom alltsa pa den bf-dag jag hade enligt sista mens och mina utrakningar. Enligt ul hade de ju raknat fram den 6:e som bf, men jag höll den 5:e benhart kvar, och det blev det !!
    Han vagde 2800 gram exakt, sa inte sa liten trots allt. 49 cm lang.
    Han ska heta Matteo Willem Stefan, Matteo ar tilltalsnamn.
    Jag ska avge en forlossningsberattelse mycket snart....men kan saga nu att det var en snabb forlossning Vissa lakare hade sagt att jag har den typ av kropp som nog kan ge en snabb forlossning....men visst, det hade man ju inte riktigt vagat hoppas pa, men de hade ratt.
    Kram till er !!
  3. Medlem sedan
    May 2007
    #2
    Härligt att höra att allt gått bra. Stort grattis till er lilla kille! Kram Pernilla
  4. 2
    Härligt att höra att allt gått bra. Stort grattis till er lilla kille! Kram Pernilla
  5. Medlem sedan
    May 1998
    #3
    GRATTIS!!!! Och välkommen Matteo! Hur är det nu, Ullen, var förlossningen så hemsk som du trodde?
  6. 3
    GRATTIS!!!! Och välkommen Matteo! Hur är det nu, Ullen, var förlossningen så hemsk som du trodde?
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Tack snälla !! Kram tillbaka.
  8. 4
    Tack snälla !! Kram tillbaka.
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Grattis till killen. Vilket fint namn ni valt
  10. 5
    Grattis till killen. Vilket fint namn ni valt
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
    Tack vännen. Ser att du är här igen, var orolig da du var borta harifran ett tag och fick ju hora att lilla Svante fatt rs, hur har det gatt ???
    Hmmm, det dar med din fraga om forlossningen... Visst, det var lite bade och, det var hemskt och det gjorde husteriskt ont ju....men jag hade ju ocksa tur att fa en snabb forlossning och är sa stolt over mig sjalv att jag uppfyllde min egen önskan att klara mig utan epidural och andra sprutor med bedovning dar nere. Jag ska beratta mer om min forlossning snart... sitter nu med Matteo i mitt knä och har dunder mega huvudvärk.
    Kram
  12. 6
    Tack vännen. Ser att du är här igen, var orolig da du var borta harifran ett tag och fick ju hora att lilla Svante fatt rs, hur har det gatt ???
    Hmmm, det dar med din fraga om forlossningen... Visst, det var lite bade och, det var hemskt och det gjorde husteriskt ont ju....men jag hade ju ocksa tur att fa en snabb forlossning och är sa stolt over mig sjalv att jag uppfyllde min egen önskan att klara mig utan epidural och andra sprutor med bedovning dar nere. Jag ska beratta mer om min forlossning snart... sitter nu med Matteo i mitt knä och har dunder mega huvudvärk.
    Kram
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Tack tack
  14. 7
    Tack tack
  15. Medlem sedan
    Feb 2003
    #8
    Åh åh GRATTIS!!
    Äntligen Ullen! Är så glad för din skull!!!
    Njut av den här tiden!

    Jag har just en tjej som sussar gott vid mitt bröst!
    KRAM!
  16. 8
    Åh åh GRATTIS!!
    Äntligen Ullen! Är så glad för din skull!!!
    Njut av den här tiden!

    Jag har just en tjej som sussar gott vid mitt bröst!
    KRAM!
  17. Medlem sedan
    Apr 2003
    #9
    GRATTIS!!!

    Oh vad skönt att allt gick bra och att han faktiskt inte var så pluttig som befarat.

    Nu får ni passa på att njuta av ert lilla mirakel och hoppas att det inte blir allt för många sömnlösa nätter
  18. 9
    GRATTIS!!!

    Oh vad skönt att allt gick bra och att han faktiskt inte var så pluttig som befarat.

    Nu får ni passa på att njuta av ert lilla mirakel och hoppas att det inte blir allt för många sömnlösa nätter
  19. Lilla A
    #10
    Grattis! Där ser du att han minsann inte var så liten som alla befarade De har en tendens att "gömma" sig vid såna där viktskattningar de små liven.

    Willem heter vår holländske kompis

    Kram!
  20. 10
    Grattis! Där ser du att han minsann inte var så liten som alla befarade De har en tendens att "gömma" sig vid såna där viktskattningar de små liven.

    Willem heter vår holländske kompis

    Kram!
  21. Medlem sedan
    Apr 2007
    #11
    Grattis till Matteo - jättefint namn! Blir spännande att höra förlossningsberättelsen! Kram
  22. 11
    Grattis till Matteo - jättefint namn! Blir spännande att höra förlossningsberättelsen! Kram
  23. Medlem sedan
    Dec 2002
    #12
    Grattis till er och välkommen till Matteo! vad härligt! Så skönt att det verkar ha gått snabbt och bra också!
    Å ÄNTLIGEN fick vi veta namnet! Jättefint!

    Vi hörs och ses!

    Kramis
  24. 12
    Grattis till er och välkommen till Matteo! vad härligt! Så skönt att det verkar ha gått snabbt och bra också!
    Å ÄNTLIGEN fick vi veta namnet! Jättefint!

    Vi hörs och ses!

    Kramis
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Stort grattis! Vad skönt att det gick fort och bra! Jag har också en kropp som alla jämt har sagt ska föda barn fort, men fel hade dom! Simon tog ju nästan två dygn på sig, David 1,5 dygn. Men vad gör det när slutresultatet är bra!
    Nu får du njuta av lille Matteo! KRAM!
  26. 13
    Stort grattis! Vad skönt att det gick fort och bra! Jag har också en kropp som alla jämt har sagt ska föda barn fort, men fel hade dom! Simon tog ju nästan två dygn på sig, David 1,5 dygn. Men vad gör det när slutresultatet är bra!
    Nu får du njuta av lille Matteo! KRAM!
  27. Medlem sedan
    Nov 2002
    #14
    Tack vännen
  28. 14
    Tack vännen
  29. Medlem sedan
    Nov 2002
    #15
    Tack
  30. 15
    Tack
  31. Medlem sedan
    Nov 2002
    #16
    Tack, ja min sambo ar ju holländare, darav att vi valt namnet Willem
  32. 16
    Tack, ja min sambo ar ju holländare, darav att vi valt namnet Willem
  33. Medlem sedan
    Nov 2002
    #17
    Tack MilanE. Japp mer info om forlossningen kommer
  34. 17
    Tack MilanE. Japp mer info om forlossningen kommer
  35. Medlem sedan
    Nov 2002
    #18
    Tack, ja hehe, angaende namnet...det har varit WILLEM vi tankt oss hela tiden som tilltalsnamn ocksa...men sedan blev det nu da istallet MATTEO och WILLEM som andra namn.
  36. 18
    Tack, ja hehe, angaende namnet...det har varit WILLEM vi tankt oss hela tiden som tilltalsnamn ocksa...men sedan blev det nu da istallet MATTEO och WILLEM som andra namn.
  37. Medlem sedan
    Nov 2002
    #19
    Tack KRAM
  38. 19
    Tack KRAM
  39. Medlem sedan
    Dec 2002
    #20
    Grattis!
  40. 20
    Grattis!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. tillbaka frân
    By parisullis in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 10:44
  2. Tillbaka fran lek pa
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 17:44
  3. Tillbaka fran Dr
    By FourClover in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 09:46
  4. Tillbaka fràn
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 19:13
  5. Tillbaka fràn
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 15:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar