Konstiga sparkar?
_0804 Aprilbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Konstiga sparkar?

    Har funderat på något ett tag. Ibland kan jag känna som att barnet sparkar så att det liksom känns i rumpan. Kan det verkligen vara sparkar? Men vad skulle det vara annars?
  2. 1
    Konstiga sparkar? Har funderat på något ett tag. Ibland kan jag känna som att barnet sparkar så att det liksom känns i rumpan. Kan det verkligen vara sparkar? Men vad skulle det vara annars?
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2

    Visst är det sparkar

    Visst är det sparkar du känner. Min bebis sparkar också långt ner vissa dagar och då känner jag sparkarna både mot blåsan och ändtarmen. Det känns ganska mysko, håller med.
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  4. 2
    Visst är det sparkar Visst är det sparkar du känner. Min bebis sparkar också långt ner vissa dagar och då känner jag sparkarna både mot blåsan och ändtarmen. Det känns ganska mysko, håller med.
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3
    Visst kan det vara sparkar! Eller små händer som boxar dig Det kan kännas var som helst nästan. Ibland hittar bebis trevliga ställen att ligga på och ibland blir det mindre trevliga... men allt är ok.
  6. 3
    Visst kan det vara sparkar! Eller små händer som boxar dig Det kan kännas var som helst nästan. Ibland hittar bebis trevliga ställen att ligga på och ibland blir det mindre trevliga... men allt är ok.
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Likdant här! Minns inte att tidigare barnen sparkat "bakåt", men den här ligger tydligen annorlunda i magen. Håller med om att det känns konstigt

    // Delph
    Delph, mamma till två stolta storebröder födda -00 och -02 och lillsyster Lova 7 april -08
  8. 4
    Likdant här! Minns inte att tidigare barnen sparkat "bakåt", men den här ligger tydligen annorlunda i magen. Håller med om att det känns konstigt

    // Delph
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5

    Samma här...

    Känns helmysko
    I dag är det första dagen på resten av ditt liv


    ♥♥♥♥♥Tuva 27/7-05 & Melker 19/4 2008♥♥♥♥♥
  10. 5
    Samma här... Känns helmysko
  11. Medlem sedan
    Sep 2007
    #6
    Jag upplever samma sak även om min sparkar, eller snarare rullar runt i magen.. Känns som en karatespark mitt på tarmen!
  12. 6
    Jag upplever samma sak även om min sparkar, eller snarare rullar runt i magen.. Känns som en karatespark mitt på tarmen!
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7
    Jodå, här också. Det är väl så att bebisen ibland ligger med ryggen utåt och benen neråt och då känns sparkarna mot ändtarmen
  14. 7
    Jodå, här också. Det är väl så att bebisen ibland ligger med ryggen utåt och benen neråt och då känns sparkarna mot ändtarmen
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8

    Naveln då??!?!

    En fullträff på "baksidan" av naveln, DET tycker jag är läbbigt!
    Och så sparkar min rakt ner, så det tjongar i mellangården... Nästan så man hoppar till på stolen. Men inte bak mot rumpan. Än...

    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  16. 8
    Naveln då??!?! En fullträff på "baksidan" av naveln, DET tycker jag är läbbigt!
    Och så sparkar min rakt ner, så det tjongar i mellangården... Nästan så man hoppar till på stolen. Men inte bak mot rumpan. Än...

  17. Medlem sedan
    Apr 2007
    #9
    Samma här, känns konstigt :-)
  18. 9
    Samma här, känns konstigt :-)
  19. Medlem sedan
    Oct 2003
    #10
    Kan också känna det mot rumpan, mysko känsla men det är väl sparkar tror jag!
  20. 10
    Kan också känna det mot rumpan, mysko känsla men det är väl sparkar tror jag!
  21. Medlem sedan
    May 2007
    #11
    Min lille har sparkat mig i rumpan många gånger, men nu verkar han ha bestämt sig för att sparka högt upp till höer... På samma ställe hela tiden! Det känns som jag har fått ett blåmärke inombords
  22. 11
    Min lille har sparkat mig i rumpan många gånger, men nu verkar han ha bestämt sig för att sparka högt upp till höer... På samma ställe hela tiden! Det känns som jag har fått ett blåmärke inombords
  23. Anonym
    #12
    Mhm å slidan också...Riktigt otäckt!
  24. 12
    Mhm å slidan också...Riktigt otäckt!
  25. Medlem sedan
    Aug 2007
    #13
    Jag verkar ha en utbrytarbebis därinne för många är de gånger när det känns som om jag måste knipa för att inte ett par fötter ska sticka ut därnere..=)
  26. 13
    Jag verkar ha en utbrytarbebis därinne för många är de gånger när det känns som om jag måste knipa för att inte ett par fötter ska sticka ut därnere..=)

Liknande trådar

  1. Min KONSTIGA dag...
    By Nett@n in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 19:30
  2. på tal om konstiga ord...
    By Miqa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 13:01
  3. Konstiga sug...
    By MrsHyde in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-06, 21:24
  4. Konstiga sår!
    By Emma in forum Barnsjukdomar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 03:04
  5. Vad konstiga de är...
    By PiaD1978 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 11:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar