Om man vill att barnet inte...
Planera för barn
  1. anonymt namn
    #1

    Om man vill att barnet inte...

    ska födas i november eller decmeber, när bör man göra uppehåll i bebisverkstan då?

    Jag tänker inte diskutera huruvida det är rätt eller fel att försöka välja födelseperiod lite. Vill ju bara "planera för barn" en smula ;-)
  2. 1
    Om man vill att barnet inte... ska födas i november eller decmeber, när bör man göra uppehåll i bebisverkstan då?

    Jag tänker inte diskutera huruvida det är rätt eller fel att försöka välja födelseperiod lite. Vill ju bara "planera för barn" en smula ;-)
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2

    Ta fram almanackan!

    BF är 40 veckor efter sista mensens första dag, eller 38 veckor efter ägglossning. Bara att täkna sig framåt (eller bakåt)...

    Sen kan man ju få annat BF på ultraljudet, och alla barn föds ju inte där heller - 2 veckor före och två veckor efter BF är inom det "normala" även om både tidigare och senare förekommer. Säker kan man aldrig vara.

    Sådär snabbt kan jag ju gissa lite... Vet att jag blev gravid med min tvåa tidigt i februari (tror jag hade ÄL nån av de första dagarna i feb.) och fick BF 26 oktober. Så vill du inte föda i nov/dec i år så låt bli karln från o med nu och sådär 3 månader framåt. *ler*

    Livet är här och nu, en kort och liten tid
    Kärleken finns i en evighet, minst
    Tiden är kort men lång är kärleken
    ______________________________ _____________
    "...if you don't know everything,
    you must go on with what you do know..."

    "Dovie'andi se tovya sagain"

  4. 2
    Ta fram almanackan! BF är 40 veckor efter sista mensens första dag, eller 38 veckor efter ägglossning. Bara att täkna sig framåt (eller bakåt)...

    Sen kan man ju få annat BF på ultraljudet, och alla barn föds ju inte där heller - 2 veckor före och två veckor efter BF är inom det "normala" även om både tidigare och senare förekommer. Säker kan man aldrig vara.

    Sådär snabbt kan jag ju gissa lite... Vet att jag blev gravid med min tvåa tidigt i februari (tror jag hade ÄL nån av de första dagarna i feb.) och fick BF 26 oktober. Så vill du inte föda i nov/dec i år så låt bli karln från o med nu och sådär 3 månader framåt. *ler*
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    #3
    Då får du nog avvakta länge....
    Bran kan ju bli för tidigt födda, det finns ju de som föds så tidigt som 24:e veckan, så även om beräknat födelsedatum är i januari, februari, mars eller t.o.m april kan det ju trots allt bli fött i december.
    Så vill du inte ha vinterbarn (november/december) får du vänta till augusti innan du blir gravid.
  6. 3
    Då får du nog avvakta länge....
    Bran kan ju bli för tidigt födda, det finns ju de som föds så tidigt som 24:e veckan, så även om beräknat födelsedatum är i januari, februari, mars eller t.o.m april kan det ju trots allt bli fött i december.
    Så vill du inte ha vinterbarn (november/december) får du vänta till augusti innan du blir gravid.
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    längtar själv efter en bebis till, men vill inte heller att den ska födas i nov/dec. Jag väntar tills juni för att vara på den säkra sida. har nämligen fått mina två andra barn tre resp. fyra v. för tidigt. Men jag håller på att bli galen! Vill inte vänta.
  8. 4
    längtar själv efter en bebis till, men vill inte heller att den ska födas i nov/dec. Jag väntar tills juni för att vara på den säkra sida. har nämligen fått mina två andra barn tre resp. fyra v. för tidigt. Men jag håller på att bli galen! Vill inte vänta.

Liknande trådar

  1. han vill inte ha barnet
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 08:15
  2. 4:de barnet vill sig inte...
    By Ledsen in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-07, 16:35
  3. När barnet inte vill
    By anonymt namn in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 11:10
  4. Om barnet inte vill
    By Nixpix in forum Skolbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 10:50
  5. vill inte föda det här barnet
    By elin med hemlis in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 09:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar