Jag är alldeles matt efter
_0802 Februaribarn
  1. Ulrika med trean
    #1

    Jag är alldeles matt efter

    eftermiddagens, kvällens och nattens övningar. Lite sömn har det blivit. Jag hade regelbundna värkar med 3 minuter emellan från kl 17 till strax efter 2 i natt. Känner mig helskum och definitivt är det annorlunda nu än det var för bara några dagar sedan. Som omföderska är man ju lite känslig för den där förändringen och förstår att något är på gång. Pratade med förlossningen i morse men eftersom sammandragningarna har avtagit ville de inte att jag skulle komma in, men jag var naturligtvis välkommen om de skulle komma tillbaka. Känner mig totalt oförberedd på att bebben ska komma nu, jag hoppas att den stannar någon vecka till åtminstone, är ju i vecka 34 +2 idag (Bf 20 februari). Så tyvärr ingen bebsissnusning ännu. Sitter nu här och försöker jobba hemifrån. Skulle ju tagit bilen de 4 milen till jobbet i morse, men blev strängeligen förbjuden av min make att åka själv.
  2. 1
    Jag är alldeles matt efter eftermiddagens, kvällens och nattens övningar. Lite sömn har det blivit. Jag hade regelbundna värkar med 3 minuter emellan från kl 17 till strax efter 2 i natt. Känner mig helskum och definitivt är det annorlunda nu än det var för bara några dagar sedan. Som omföderska är man ju lite känslig för den där förändringen och förstår att något är på gång. Pratade med förlossningen i morse men eftersom sammandragningarna har avtagit ville de inte att jag skulle komma in, men jag var naturligtvis välkommen om de skulle komma tillbaka. Känner mig totalt oförberedd på att bebben ska komma nu, jag hoppas att den stannar någon vecka till åtminstone, är ju i vecka 34 +2 idag (Bf 20 februari). Så tyvärr ingen bebsissnusning ännu. Sitter nu här och försöker jobba hemifrån. Skulle ju tagit bilen de 4 milen till jobbet i morse, men blev strängeligen förbjuden av min make att åka själv.
  3. Ulrika med trean
    #2
    P.S Tack för all support igår! Gick ju och la mig direkt efter inlägget så jag har läst alla goa inlägg nu på morgonen!
  4. 2
    P.S Tack för all support igår! Gick ju och la mig direkt efter inlägget så jag har läst alla goa inlägg nu på morgonen!
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Klok make. Hopppas att du kan vila lite idag trots att du börjat jobba.... Hoppas att er bebbe får stanna ett tag till i magen och växa på sig lite.

    Kram!
  6. 3
    Klok make. Hopppas att du kan vila lite idag trots att du börjat jobba.... Hoppas att er bebbe får stanna ett tag till i magen och växa på sig lite.

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4
    Hej Ulrika!

    Vi har samma bf du och jag och jag hoppas verkligen att er bebbe får stanna i magen ett tag till.Skumt är att jag hade massor av sammandragningar i går och i går kväll med som var riktigt obehagliga. Hmm...I allafall. Bra att du jobbar hemma och försök vila och ta det lungt. Det kasnke har varit lite för mycket för dig och din kropp på sisstone? Jag håller alla mina tummar. kram på dig!
  8. 4
    Hej Ulrika!

    Vi har samma bf du och jag och jag hoppas verkligen att er bebbe får stanna i magen ett tag till.Skumt är att jag hade massor av sammandragningar i går och i går kväll med som var riktigt obehagliga. Hmm...I allafall. Bra att du jobbar hemma och försök vila och ta det lungt. Det kasnke har varit lite för mycket för dig och din kropp på sisstone? Jag håller alla mina tummar. kram på dig!
  9. Ulrika med trean
    #5
    Jo, han är klok min man Jag ska ju bara jobba halvtid nu så efter att ha ätit lunch idag ska jag försöka få lite sömn efter nattens händelser. Jo, någon vecka till behöver vår bebbe för att "mogna" till lite!
  10. 5
    Jo, han är klok min man Jag ska ju bara jobba halvtid nu så efter att ha ätit lunch idag ska jag försöka få lite sömn efter nattens händelser. Jo, någon vecka till behöver vår bebbe för att "mogna" till lite!
  11. Ulrika med trean
    #6
    Kul med samma bf Min systerdotter är född den 20 feb samt min farmor är född det datumet med (hon gick tyvärr bort i somras). Men jag hoppas bebben kan få en egen födelsedag! Jag har ju varit heltidssjukskriven sedan den 19 december så senaste veckan har jag känt mig fräsch och utvilad. I och med att jag skulle börja jobba halvtid idag rekommenderade bm mig att börja röra på mig lite mera under veckan som varit och det är väl det som utlöst sammandragningarna. Kändes riktigt obehagligt stundvis i natt. Mysko att du också haft liknande sammandragningar. Vi kanske båda föder tidigare än tänkt? Kram
  12. 6
    Kul med samma bf Min systerdotter är född den 20 feb samt min farmor är född det datumet med (hon gick tyvärr bort i somras). Men jag hoppas bebben kan få en egen födelsedag! Jag har ju varit heltidssjukskriven sedan den 19 december så senaste veckan har jag känt mig fräsch och utvilad. I och med att jag skulle börja jobba halvtid idag rekommenderade bm mig att börja röra på mig lite mera under veckan som varit och det är väl det som utlöst sammandragningarna. Kändes riktigt obehagligt stundvis i natt. Mysko att du också haft liknande sammandragningar. Vi kanske båda föder tidigare än tänkt? Kram
  13. Medlem sedan
    Dec 2000
    #7
    Jag siktar på alla hjärtans dag! Vill åtminstone inte gå en dag över den 20.e. Du har kanske rätt i att det är den stigande aktiviteten i ditt liv som gjorde att sammandragningarna kom i gång. Jag har också varit ute och promenerat denna vecka mer än vad jag har gjort på länge så det kanske är samma för mig.Eller är det fullmåne månne? Kram på dig.
  14. 7
    Jag siktar på alla hjärtans dag! Vill åtminstone inte gå en dag över den 20.e. Du har kanske rätt i att det är den stigande aktiviteten i ditt liv som gjorde att sammandragningarna kom i gång. Jag har också varit ute och promenerat denna vecka mer än vad jag har gjort på länge så det kanske är samma för mig.Eller är det fullmåne månne? Kram på dig.
  15. Ulrika med trean
    #8
    Alla hjärtans dag låter som en bra dag Min systerson är född den 13 feb så den 14.e skulle funka för mig också, fast gärna något lite tidigare kanske! Kanske det är fullmåne snart, jag vet att det är det runt den 20:e om jag inte minns fel. Tror nog som du att promenader kan trigga igång sammandragningarna. Annars kanske man ska börja käka ananas så småningom om man vill trigga igång det hela! Kram på dig!
  16. 8
    Alla hjärtans dag låter som en bra dag Min systerson är född den 13 feb så den 14.e skulle funka för mig också, fast gärna något lite tidigare kanske! Kanske det är fullmåne snart, jag vet att det är det runt den 20:e om jag inte minns fel. Tror nog som du att promenader kan trigga igång sammandragningarna. Annars kanske man ska börja käka ananas så småningom om man vill trigga igång det hela! Kram på dig!
  17. maylin
    #9

    Jobbig natt

    Vilken gräslig natt du haft. Hoppas bebben stannar kvar ett tag till. Fint datum du har bf på. Min äldsta pojke fyller 11 år den dagen. Han var beräknad 17/2 men kom den 20/2.
  18. 9
    Jobbig natt Vilken gräslig natt du haft. Hoppas bebben stannar kvar ett tag till. Fint datum du har bf på. Min äldsta pojke fyller 11 år den dagen. Han var beräknad 17/2 men kom den 20/2.
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10
    Skönt att det gav med sig o att bebben stanna kvar i magen.

    Tur att du kan jobba hemifrån o ta det lugnt. Klokt av din man att inte släppa iväg dig.
  20. 10
    Skönt att det gav med sig o att bebben stanna kvar i magen.

    Tur att du kan jobba hemifrån o ta det lugnt. Klokt av din man att inte släppa iväg dig.
  21. Ulrika med trean
    #11
    Jo, det blev en orolig natt och smärtsam. Hoppas verkligen inte att det ska vara så här nu fram till bf. Visst är det ett fint bf och kul att din son är född då. Min systerdotter och farmor är båda födda den 20 februari så det känns lite magiskt på något sätt.
  22. 11
    Jo, det blev en orolig natt och smärtsam. Hoppas verkligen inte att det ska vara så här nu fram till bf. Visst är det ett fint bf och kul att din son är född då. Min systerdotter och farmor är båda födda den 20 februari så det känns lite magiskt på något sätt.
  23. Ulrika med trean
    #12
    Det känns verkligen skönt att det gick med sig och förhoppningsvis får bebben stanna kvar åtminstone någon vecka till. Fast jag kanske till och med går tiden ut om de inte sätter igång mig innan. Det är väldigt skönt att veta att det är ok för mig att jobba hemifrån, att jag gör det med chefens goda minne. Känns skönt att veta att maken tänker på mig och månar om mig. Han har varit lite dålig på att visa det under denna graviditet, men när det gäller kan man verkligen räkna med honom. Jag ska inte klaga, men han kunde ju intressera sig lite för magen. Fast det kanske blir så när man väntar nr 3. Han brukar dock massera ryggen varje kväll så lite cred ska han allt ha plus att han veckohandlar varje vecka sedan en tid tillbaka.
  24. 12
    Det känns verkligen skönt att det gick med sig och förhoppningsvis får bebben stanna kvar åtminstone någon vecka till. Fast jag kanske till och med går tiden ut om de inte sätter igång mig innan. Det är väldigt skönt att veta att det är ok för mig att jobba hemifrån, att jag gör det med chefens goda minne. Känns skönt att veta att maken tänker på mig och månar om mig. Han har varit lite dålig på att visa det under denna graviditet, men när det gäller kan man verkligen räkna med honom. Jag ska inte klaga, men han kunde ju intressera sig lite för magen. Fast det kanske blir så när man väntar nr 3. Han brukar dock massera ryggen varje kväll så lite cred ska han allt ha plus att han veckohandlar varje vecka sedan en tid tillbaka.
  25. Medlem sedan
    Dec 2000
    #13
    Oj, det är trångt i februari i er släkt. Det är som mars-maj i våran släkt. Min dotter har födelsedag den 9 maj, Hennes kusiner är födda året innan den 3 maj och året efter den 6 maj. Mina bröder fyller i april liksom svägerskan och svärföräldrarna inom en vecka i början av mars. Så jag vill absolut INTE gå över tiden och föda barn på deras födelsedagar.

    Precis ananas kan vara en bra ide, jag skall bara invänta att det blir februari sedan skall jag käka ananas som en galning. Jag är garanterad att få föda på BB sthlm under fem veckors tid, tre veckor innan bf och 2 v efter. Så fram till dess är det ananans stopp men sedan....Hehe!
  26. 13
    Oj, det är trångt i februari i er släkt. Det är som mars-maj i våran släkt. Min dotter har födelsedag den 9 maj, Hennes kusiner är födda året innan den 3 maj och året efter den 6 maj. Mina bröder fyller i april liksom svägerskan och svärföräldrarna inom en vecka i början av mars. Så jag vill absolut INTE gå över tiden och föda barn på deras födelsedagar.

    Precis ananas kan vara en bra ide, jag skall bara invänta att det blir februari sedan skall jag käka ananas som en galning. Jag är garanterad att få föda på BB sthlm under fem veckors tid, tre veckor innan bf och 2 v efter. Så fram till dess är det ananans stopp men sedan....Hehe!
  27. Ulrika med trean
    #14
    Jo, det är trångt i vår almanacka med födelsedagar från mitten av november till början av april, sedan klumpar det ihop sig igen i maj. Sedan är det hyfsat lugnt. Jo, det är nog bäst att vänta med ananasen tills vi kommit in i feburari!
  28. 14
    Jo, det är trångt i vår almanacka med födelsedagar från mitten av november till början av april, sedan klumpar det ihop sig igen i maj. Sedan är det hyfsat lugnt. Jo, det är nog bäst att vänta med ananasen tills vi kommit in i feburari!
  29. Medlem sedan
    Oct 2007
    #15
    Bra att du stannade hemma! Hoppas att det lugnar sig i ytterligare några veckor.
  30. 15
    Bra att du stannade hemma! Hoppas att det lugnar sig i ytterligare några veckor.
  31. Medlem sedan
    Aug 2004
    #16
    Jobbigt när kroppen tjuvstartar lite så där. Hoppas dock att bebisen vill stanna någon vecka till! Klokt att stanna hemma och jobba.
    Kram och lycka till!
  32. 16
    Jobbigt när kroppen tjuvstartar lite så där. Hoppas dock att bebisen vill stanna någon vecka till! Klokt att stanna hemma och jobba.
    Kram och lycka till!
  33. Medlem sedan
    May 2005
    #17
    Din man är klok ha Vilken tuff natt du har haft, låter inge vidare. Hoppas skutten stannar kvar ett litet tag till Ta det nu lugnt o vila!!

    Kramisar
  34. 17
    Din man är klok ha Vilken tuff natt du har haft, låter inge vidare. Hoppas skutten stannar kvar ett litet tag till Ta det nu lugnt o vila!!

    Kramisar
  35. Medlem sedan
    Oct 2004
    #18

    Nog bra

    att du inte satte dig i bilen idag...
    Tufft med såna värkar! Inte avis ett dugg!

    Kram!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  36. 18
    Nog bra att du inte satte dig i bilen idag...
    Tufft med såna värkar! Inte avis ett dugg!

    Kram!

Liknande trådar

  1. Blev alldeles matt
    By saga77 in forum Många barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 20:37
  2. Alldeles matt och tom...
    By Katja_73 in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 10:53
  3. Lox - jag blir alldeles matt
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 13:57
  4. Jag blir alldeles matt...
    By ia-fia in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 07:47
  5. Jag blir alldeles matt.......
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 06:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar