Jag fick också minus!
Vikt
  1. Medlem sedan
    May 1999
    #1

    Jag fick också minus!

    Jag har vägdag fredagar och idag vägde jag precis 1.0 kg mindre än förra veckan. Jätteskönt att se tidigt resultat. :-)
    Jag hade hoppats på en ändring av första siffran, men det får jag spara till nästa vecka!

    Nu kommer helgen, och det brukar vara mycket svårt för mig. Barnen ska ha en massa lördagsgodis och jag har supersvårt att hålla fingrarna ifrån det. Och börjar jag äta så fortsätter jag lätt. Som tur är har jag 9 extra points till helgen tack vare allt mitt x-tränande i veckan. Fast fastnar jag i chokladträsket är de lätt förgångna. Jag måste se till att klara mig bort från det.

    Trevlig helg.
    /mvh AnnaF
  2. 1
    Jag fick också minus! Jag har vägdag fredagar och idag vägde jag precis 1.0 kg mindre än förra veckan. Jätteskönt att se tidigt resultat. :-)
    Jag hade hoppats på en ändring av första siffran, men det får jag spara till nästa vecka!

    Nu kommer helgen, och det brukar vara mycket svårt för mig. Barnen ska ha en massa lördagsgodis och jag har supersvårt att hålla fingrarna ifrån det. Och börjar jag äta så fortsätter jag lätt. Som tur är har jag 9 extra points till helgen tack vare allt mitt x-tränande i veckan. Fast fastnar jag i chokladträsket är de lätt förgångna. Jag måste se till att klara mig bort från det.

    Trevlig helg.
    /mvh AnnaF
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Grattis till minus och lycka till att hålla pointsen i helgen
  4. 2
    Grattis till minus och lycka till att hålla pointsen i helgen
  5. Medlem sedan
    May 1999
    #3
    Tack, det gäller ju att jag har kvar det här fina resultatet inför nästa vecka när jag rapporterar till utmaningen :-)

    /AnnaF
  6. 3
    Tack, det gäller ju att jag har kvar det här fina resultatet inför nästa vecka när jag rapporterar till utmaningen :-)

    /AnnaF
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Grattis till bra minus! Kan du inte BESTÄMMA dig för att inte äta godis alls i helgen? Det är ofta svårt att sluta när man väl börjat. Ordna något annat gott åt dig själv istället!
  8. 4
    Grattis till bra minus! Kan du inte BESTÄMMA dig för att inte äta godis alls i helgen? Det är ofta svårt att sluta när man väl börjat. Ordna något annat gott åt dig själv istället!
  9. Medlem sedan
    Oct 1999
    #5
    Grattis till minuset.

    Ja fick jag inte äta godis på lördagar så skulle ja bli jättesur. Måste ha min fria dag för att orka. Men just nu är jag inte sugen på nåt annat än chokladbollar, så det ska jag göra imorrn och äta massor.
  10. 5
    Grattis till minuset.

    Ja fick jag inte äta godis på lördagar så skulle ja bli jättesur. Måste ha min fria dag för att orka. Men just nu är jag inte sugen på nåt annat än chokladbollar, så det ska jag göra imorrn och äta massor.
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6

    Grattis + tips

    Grattis till ditt fina minus!
    Ett tips är att BESTÄMMA dig för att EN dag är äta godis eller vad man nu vill , inte hela helgen.Nästa dag är det direkt tillbaka till programmet igen.
    Jag tror det var det som gjorde att jag inte klarade att hålla min målvikt, plötsligt hade äta gott -dagen svällt ut att sträcka sig från fredag kväll till tisdag morgon då jag börjar arbeta.......inte konstigt att några av kilona kom tillbaka!
    Nu har jag sista månaderna stramat upp äta godis-dagen att den är på lördagen och ingen annan dag(om det inte är ngt speciellt naturligtvis)

    Kram,Bea
  12. 6
    Grattis + tips Grattis till ditt fina minus!
    Ett tips är att BESTÄMMA dig för att EN dag är äta godis eller vad man nu vill , inte hela helgen.Nästa dag är det direkt tillbaka till programmet igen.
    Jag tror det var det som gjorde att jag inte klarade att hålla min målvikt, plötsligt hade äta gott -dagen svällt ut att sträcka sig från fredag kväll till tisdag morgon då jag börjar arbeta.......inte konstigt att några av kilona kom tillbaka!
    Nu har jag sista månaderna stramat upp äta godis-dagen att den är på lördagen och ingen annan dag(om det inte är ngt speciellt naturligtvis)

    Kram,Bea
  13. Medlem sedan
    May 1999
    #7
    Jo, när motivationen är på topp och jag är utsövd är det inga problem :-) Men när anden är svag så ;-)

    I morgon ska jag strunta i godiset och istället köpa lightläsk. Även om det inte kanske är jättebra så är det jättemycket sämre att mofsa i sig godis.

    Tack för peppingen!
    /kram AnnaF
  14. 7
    Jo, när motivationen är på topp och jag är utsövd är det inga problem :-) Men när anden är svag så ;-)

    I morgon ska jag strunta i godiset och istället köpa lightläsk. Även om det inte kanske är jättebra så är det jättemycket sämre att mofsa i sig godis.

    Tack för peppingen!
    /kram AnnaF
  15. Medlem sedan
    May 1999
    #8
    Det är precis där jag varit de senaste tre åren. Jag har precis som du beskriver haft svullardag hela helgen+ibland även måndag och tisdag innan jag fått stopp på det.

    Jag måste nog se till att avstå helt några veckor tills jag kommit igång med viktminskningen lite bättre. Jag har ju gått upp 14 av de 40kg jag gick ner 2002-2003.

    Tack för ditt svar!
    /kram AnnaF
  16. 8
    Det är precis där jag varit de senaste tre åren. Jag har precis som du beskriver haft svullardag hela helgen+ibland även måndag och tisdag innan jag fått stopp på det.

    Jag måste nog se till att avstå helt några veckor tills jag kommit igång med viktminskningen lite bättre. Jag har ju gått upp 14 av de 40kg jag gick ner 2002-2003.

    Tack för ditt svar!
    /kram AnnaF
  17. Medlem sedan
    May 1999
    #9
    Egentligen är inte godis det bästa jag vet så jag klarar mig lika bra utan. Jag äter hellre lite mer mat under veckorna än att svulla en dag i veckan.

    Dessutom brukar jag efter en svullardag gå upp allt det jag gått ner under veckan, så jag tror jag ska undvika dem ett tag :-)

    Lycka till med dina chokladbollar!
    /mvh AnnaF
  18. 9
    Egentligen är inte godis det bästa jag vet så jag klarar mig lika bra utan. Jag äter hellre lite mer mat under veckorna än att svulla en dag i veckan.

    Dessutom brukar jag efter en svullardag gå upp allt det jag gått ner under veckan, så jag tror jag ska undvika dem ett tag :-)

    Lycka till med dina chokladbollar!
    /mvh AnnaF
  19. Medlem sedan
    Oct 2003
    #10
    Vilket fint minus

    det är så kul att se siffrorna ändra sig....åt rätt håll
  20. 10
    Vilket fint minus

    det är så kul att se siffrorna ändra sig....åt rätt håll
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Ja precis,,,,jag vill bara ha fina rapporter Nej då såklart inte,,,alla får rapportera, även de veckor det går mindre bra
  22. 11
    Ja precis,,,,jag vill bara ha fina rapporter Nej då såklart inte,,,alla får rapportera, även de veckor det går mindre bra

Liknande trådar

  1. Minus idag också
    By -Cicci- in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-08-02, 20:59
  2. Fick också minus idag!
    By Guldis-Linnea in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 10:13
  3. Fick minus
    By Dafne in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 11:58
  4. Litet minus är också minus
    By m00n in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 10:03
  5. Litet minus är också ett minus...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 10:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar