Tvätta gossedjur?
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Tvätta gossedjur?

    Hmm, jag tvättar ju såklart alla nyinköpta bebiskläder ett par gånger nu innan användning, men har inte bestämt mig än om jag skall tvätta det nyinköpta gossedjuret oxå...
    Hur tänker ni?
    Jag tvättade inte ett enda av sonens gossedjur, men det lär väl egentligen var lika behandlat tyg som de gör mjukdjur med som det görs kläder av...? De blir ju inte lika mjuka och gosiga längre efter en tur i tvättmaskinen...
  2. 1
    Tvätta gossedjur? Hmm, jag tvättar ju såklart alla nyinköpta bebiskläder ett par gånger nu innan användning, men har inte bestämt mig än om jag skall tvätta det nyinköpta gossedjuret oxå...
    Hur tänker ni?
    Jag tvättade inte ett enda av sonens gossedjur, men det lär väl egentligen var lika behandlat tyg som de gör mjukdjur med som det görs kläder av...? De blir ju inte lika mjuka och gosiga längre efter en tur i tvättmaskinen...
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2

    Jag skulle inte tvätta djuren!

    Nyfödda gosar ju inte med eller suger på sina gosedjur som lite större barn gör.
    Karin med Björn, Maja, Ebba och lilla Anna
  4. 2
    Jag skulle inte tvätta djuren! Nyfödda gosar ju inte med eller suger på sina gosedjur som lite större barn gör.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Jag tvättar inte heller gossedjur, känner att det inte behövs men såklart så kan man ju göra det om man vill
  6. 3
    Jag tvättar inte heller gossedjur, känner att det inte behövs men såklart så kan man ju göra det om man vill
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4
    Oj, där gav du mig en tankeställare, det hade jag inte ens tänkt på. Gosedjur brukar ju fungera att tvätta men som du säger blir de inte lika fluffiga då.Näääe, jag skulle nog hoppa över det....
  8. 4
    Oj, där gav du mig en tankeställare, det hade jag inte ens tänkt på. Gosedjur brukar ju fungera att tvätta men som du säger blir de inte lika fluffiga då.Näääe, jag skulle nog hoppa över det....
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Tvättar allt, alltid! Tänk bara vad damm det blir på alla gosedjuren, dregel osv. Nej, jag tvättar alltid allt innan och sen efter användning. Men jag är lite tvättnojjig....
  10. 5
    Tvättar allt, alltid! Tänk bara vad damm det blir på alla gosedjuren, dregel osv. Nej, jag tvättar alltid allt innan och sen efter användning. Men jag är lite tvättnojjig....
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6
    Den tanken har aldirg slagit mig men jag tror inte det är någon fara.
  12. 6
    Den tanken har aldirg slagit mig men jag tror inte det är någon fara.
  13. Medlem sedan
    Oct 2004
    #7

    Nä...

    jag tvättar inte gosedjur.
    Bara kläder.
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  14. 7
    Nä... jag tvättar inte gosedjur.
    Bara kläder.
  15. Medlem sedan
    Apr 2006
    #8
    Jag har nog inte tvättat gossedjuren i början även om jag funderat på det. Däremot tvättade jag snutten för hand med diskmedel när Viggo fick den (han var större så, kanske ett halvår) för att jag gissade att den skulle åka in i munnen direkt, vilket den gjorde... Tvättar den fortfarande för hand med diskmedel eftersom den bor i munnen, den är lika mjuk och mysig än. Det går ju att tvätta med diskmedel i maskin också, bra om man har fettfläckar på kläderna... Känns bättre på nåt sätt om de ska ha sakerna i munnen även om jag alltid kör med extra sköljning på barnkläder...
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  16. 8
    Jag har nog inte tvättat gossedjuren i början även om jag funderat på det. Däremot tvättade jag snutten för hand med diskmedel när Viggo fick den (han var större så, kanske ett halvår) för att jag gissade att den skulle åka in i munnen direkt, vilket den gjorde... Tvättar den fortfarande för hand med diskmedel eftersom den bor i munnen, den är lika mjuk och mysig än. Det går ju att tvätta med diskmedel i maskin också, bra om man har fettfläckar på kläderna... Känns bättre på nåt sätt om de ska ha sakerna i munnen även om jag alltid kör med extra sköljning på barnkläder...

Liknande trådar

  1. Förvaring av gossedjur?
    By mamma till D & A in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-09-16, 05:13
  2. Tvätta eller inte tvätta...
    By _emsi_ in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-01-29, 23:11
  3. Vad har era Marsianer för gossedjur?
    By karinxxx in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-08-25, 22:02
  4. Mumintroll gossedjur
    By matild in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 09:25
  5. Hur tvätta oth-tyg
    By Nybliven buggägare in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 20:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar