Det står inte rätt till
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Det står inte rätt till

    hos grannen.

    Har skrivit om min misstankar här förut. Då har jag blivit avrådd att göra något. Förmodligen är det inget - bara jag som hettsar upp mig.

    Det jag har sett är mycket fylla hos mannen, han bor ensam med sina två barn 15 och 14 år. Mamman bor inte där.

    Igår hämtade polisen honom. Han är misstänkt för olagahot och misshandel av dottern och det var ett stort polispådrag här i går. Så mina misstankar var befogade. Borde kaske ha agerat?

    Just nu tycker jag så synd om barnen, mer än tidigare... kan inte vara lätt för dem nu. Står i tidningen att de nu är hos sin mor. Men vad jag kan se så röjer dem själva undan julen här mitt emot.
  2. 1
    Det står inte rätt till hos grannen.

    Har skrivit om min misstankar här förut. Då har jag blivit avrådd att göra något. Förmodligen är det inget - bara jag som hettsar upp mig.

    Det jag har sett är mycket fylla hos mannen, han bor ensam med sina två barn 15 och 14 år. Mamman bor inte där.

    Igår hämtade polisen honom. Han är misstänkt för olagahot och misshandel av dottern och det var ett stort polispådrag här i går. Så mina misstankar var befogade. Borde kaske ha agerat?

    Just nu tycker jag så synd om barnen, mer än tidigare... kan inte vara lätt för dem nu. Står i tidningen att de nu är hos sin mor. Men vad jag kan se så röjer dem själva undan julen här mitt emot.
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Om jag var du skulle jag ringa på och bjuda in dem på kvällsmat eller fråga om du kan hjälpa dem med något.
  4. 2
    Om jag var du skulle jag ringa på och bjuda in dem på kvällsmat eller fråga om du kan hjälpa dem med något.
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Precis vad jag tänkte föreslå.
  6. 3
    Precis vad jag tänkte föreslå.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Jag hoppas Camilla gör så... eller redan har gjort. Stackars barn.. :-(
  8. 4
    Jag hoppas Camilla gör så... eller redan har gjort. Stackars barn.. :-(
  9. Medlem sedan
    Jan 1999
    #5
    Var det han som hade en ny sambo för ett tag sedan, vilken hade en son som din son blev kompis med? Och du kände dig tveksam eftersom du inte ville att din son skulle leka hemma hos den här mannen? I så fall minns jag tydligt.

    Så trist att det gått så långt och jag förstår att du funderar på om du borde gjort något, det hade jag nog gjort också...

    Har du haft någon kontakt med barnen, dvs vet de vem du är? I så fall tycker jag som EN och Tess att du kan gå över och fråga om de behöver något. Det verkar också konstigt att de är lämnade själva i hemmet efter ngt sådant..
  10. 5
    Var det han som hade en ny sambo för ett tag sedan, vilken hade en son som din son blev kompis med? Och du kände dig tveksam eftersom du inte ville att din son skulle leka hemma hos den här mannen? I så fall minns jag tydligt.

    Så trist att det gått så långt och jag förstår att du funderar på om du borde gjort något, det hade jag nog gjort också...

    Har du haft någon kontakt med barnen, dvs vet de vem du är? I så fall tycker jag som EN och Tess att du kan gå över och fråga om de behöver något. Det verkar också konstigt att de är lämnade själva i hemmet efter ngt sådant..

Liknande trådar

  1. något står inte rätt till.
    By Anonym in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-21, 20:45
  2. Något står inte rätt till...
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 08:21
  3. Står nog inte rätt till...
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-21, 08:49
  4. något står inte helt rätt till
    By MonicaG in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 19:00
  5. Alltså ..det står inte rätt
    By BrazilianLinda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 12:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar