Godkväll!
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Godkväll!

    Dags att stoppa F i säng. S har en klasskompis här, som ska sova över för första gången. Klasskompisen brukar lägga sig så här dags men sa' att hon ville lägga sig senare än vanligt. Inte mig emot - S somnar ändå inte så här dags - de kan gärna leka en halvtimme till eller så.

    Var borta på lunch och eftermiddagsfika, och kom lagom hem till att rödja på S:s rum så det gick att lägga en madrass där. Ikväll borde jag jobba, men jag är inte riktigt sugen...
  2. 1
    Godkväll! Dags att stoppa F i säng. S har en klasskompis här, som ska sova över för första gången. Klasskompisen brukar lägga sig så här dags men sa' att hon ville lägga sig senare än vanligt. Inte mig emot - S somnar ändå inte så här dags - de kan gärna leka en halvtimme till eller så.

    Var borta på lunch och eftermiddagsfika, och kom lagom hem till att rödja på S:s rum så det gick att lägga en madrass där. Ikväll borde jag jobba, men jag är inte riktigt sugen...
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    Det är lördag! Klart att du inte är sugen på att jobba då.
  4. 2
    Det är lördag! Klart att du inte är sugen på att jobba då.
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Jovisst, men är jag mer sugen imorgon tro?! Får ju skylla mig själv som flera kvällar i rad framför det fåniga datorspelet. Hade inte tänkt öppna det ikväll, men gubben har gjort det på en annan dator, så jag vet inte hur stor "karaktär" jag har.

    Såg att ni planerar för Japan, ni är verkligen riktiga globetrotters, inga hemmasittare som jag!
  6. 3
    Jovisst, men är jag mer sugen imorgon tro?! Får ju skylla mig själv som flera kvällar i rad framför det fåniga datorspelet. Hade inte tänkt öppna det ikväll, men gubben har gjort det på en annan dator, så jag vet inte hur stor "karaktär" jag har.

    Såg att ni planerar för Japan, ni är verkligen riktiga globetrotters, inga hemmasittare som jag!
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Vi har väl inte riktigt lyckats med att stanna hemma en längre sejour.

    Maken måste åka då det är en del av ett stort forskningsprojekt som han fick en massa pengar för, och där ingår det att de ska spendera tid i Tyskland, Australien och Japan. Tyskland avverkade vi höstas, de kommer på besök till oss i vår och sedan väntar alltså Japan och Australien. Först var det meningen att bara maken och vår vän skulle åka, men eftersom mötet ligger vännens frus hemstad så åker hela deras familj. Och om de åker så kan väl vi åka... .

    När det är dags för Australien så funderar vi om vi ska stanna en månad eller sex månader. Med det ligger än längre fram i framtiden.

    Kan aff locka lika mycket som ett datorspel?
  8. 4
    Vi har väl inte riktigt lyckats med att stanna hemma en längre sejour.

    Maken måste åka då det är en del av ett stort forskningsprojekt som han fick en massa pengar för, och där ingår det att de ska spendera tid i Tyskland, Australien och Japan. Tyskland avverkade vi höstas, de kommer på besök till oss i vår och sedan väntar alltså Japan och Australien. Först var det meningen att bara maken och vår vän skulle åka, men eftersom mötet ligger vännens frus hemstad så åker hela deras familj. Och om de åker så kan väl vi åka... .

    När det är dags för Australien så funderar vi om vi ska stanna en månad eller sex månader. Med det ligger än längre fram i framtiden.

    Kan aff locka lika mycket som ett datorspel?
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5
    Hjälp säger jag bara! Att ni orkar!!!! Fast det låter _lite_ spännande med en make som inte får knottror bara man talar om att resa någonstans.

    Jo, aff kan tydligen locka det också . Fast maken tycker jag kastar bort min tid - datorspel har han dock inget emot att se mig spela. Är ärligt talat trött, så det bästa jag kunde göra när väl alla barn är i säng, vore att gå och sova jag också. Bara läsa lite först, så att ögonlocken blir riktigt tunga...
  10. 5
    Hjälp säger jag bara! Att ni orkar!!!! Fast det låter _lite_ spännande med en make som inte får knottror bara man talar om att resa någonstans.

    Jo, aff kan tydligen locka det också . Fast maken tycker jag kastar bort min tid - datorspel har han dock inget emot att se mig spela. Är ärligt talat trött, så det bästa jag kunde göra när väl alla barn är i säng, vore att gå och sova jag också. Bara läsa lite först, så att ögonlocken blir riktigt tunga...
  11. Medlem sedan
    Mar 2004
    #6
    Häng här istället du. Mannen är helt uppslukad av boken han fick i födelsedagspresent, och den är på över 500 sidor så honom ser vi inte på ett tag. Barnen badar i vattenspridaren med morfar. Och jag dricker kaffe.
  12. 6
    Häng här istället du. Mannen är helt uppslukad av boken han fick i födelsedagspresent, och den är på över 500 sidor så honom ser vi inte på ett tag. Barnen badar i vattenspridaren med morfar. Och jag dricker kaffe.
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7
    Men då tycker jag att du ska sova! Man måste vårda sömnen - du får inte trötta ut dig.

    Din man borde kanske lyfta blicken en aning, fast jag måste tillstå att min man är lite för ressugen.

    Kram!!
  14. 7
    Men då tycker jag att du ska sova! Man måste vårda sömnen - du får inte trötta ut dig.

    Din man borde kanske lyfta blicken en aning, fast jag måste tillstå att min man är lite för ressugen.

    Kram!!
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8
    Morfar i vattenspridaren? det skulle jag vilja se.
  16. 8
    Morfar i vattenspridaren? det skulle jag vilja se.
  17. Medlem sedan
    Mar 2004
    #9
    Det skulle inte han vilja att du såg
  18. 9
    Det skulle inte han vilja att du såg
  19. Medlem sedan
    May 2001
    #10
    Grejen är att gubben faktiskt rest mer än jag, har bott i Botswana och varit i Indien, hälsat på pappan när han bodde i USA. Och hade han inte rest till Sverige en februaridag för elva år sedan, skulle jag knappast sitta här nu...
  20. 10
    Grejen är att gubben faktiskt rest mer än jag, har bott i Botswana och varit i Indien, hälsat på pappan när han bodde i USA. Och hade han inte rest till Sverige en februaridag för elva år sedan, skulle jag knappast sitta här nu...
  21. Medlem sedan
    Jun 2002
    #11
    Fniss.

    Hur mådde TJ förresten?
  22. 11
    Fniss.

    Hur mådde TJ förresten?
  23. Medlem sedan
    May 2003
    #12
    Hej hej. Jag sitter och softar vid köksbordet, betalar räkningar och sånt. W sitter och tittar på film efter att vi spenderat en lång stund ute i det härliga vintervädret, det kom snö igår och solen skiner idag!
    Maken är i färde med att *håll i er* installera toaletten i det renoverade badrummet!!
  24. 12
    Hej hej. Jag sitter och softar vid köksbordet, betalar räkningar och sånt. W sitter och tittar på film efter att vi spenderat en lång stund ute i det härliga vintervädret, det kom snö igår och solen skiner idag!
    Maken är i färde med att *håll i er* installera toaletten i det renoverade badrummet!!
  25. Medlem sedan
    May 2001
    #13
    Låter härligt med vattenspridarbad! Heja morfar!

    Hur var helgen egentligen? Hektisk ?!
  26. 13
    Låter härligt med vattenspridarbad! Heja morfar!

    Hur var helgen egentligen? Hektisk ?!
  27. Medlem sedan
    Jun 2002
    #14
    Men bara för det så behöver inte rumpan växa fast i en kontorsstol när man har kommit hem... .

  28. 14
    Men bara för det så behöver inte rumpan växa fast i en kontorsstol när man har kommit hem... .

  29. Medlem sedan
    Mar 2004
    #15
    Underbart bra. Det var så kul att ha dem här. De verkar ha det så fint ihop och det värmer mig. Ser fram emot att se dem i sommar igen.
  30. 15
    Underbart bra. Det var så kul att ha dem här. De verkar ha det så fint ihop och det värmer mig. Ser fram emot att se dem i sommar igen.
  31. Medlem sedan
    Jun 2002
    #16
    Härligt!!
  32. 16
    Härligt!!
  33. Medlem sedan
    May 2001
    #17
    Wow, grattis till toaletten "snart på plats" !

    Vinterväder känns avlägset, men rätt mysigt. Får väl se om det kan bli lite snö i Sverige i februari. Här är det höstväder som gäller, eller, det är väl detta gråa innersittarväder som är Brestskt vinterväder...
  34. 17
    Wow, grattis till toaletten "snart på plats" !

    Vinterväder känns avlägset, men rätt mysigt. Får väl se om det kan bli lite snö i Sverige i februari. Här är det höstväder som gäller, eller, det är väl detta gråa innersittarväder som är Brestskt vinterväder...
  35. Medlem sedan
    May 2003
    #18
    Vi har ju haft sånt där grått, vått trist innesittarväder ett par veckor så nu är jag glad att det verkar som att den riktiga vintern återvänt. Hellre snö, kallt och sol än grått och slaskigt!
  36. 18
    Vi har ju haft sånt där grått, vått trist innesittarväder ett par veckor så nu är jag glad att det verkar som att den riktiga vintern återvänt. Hellre snö, kallt och sol än grått och slaskigt!
  37. Medlem sedan
    Jun 2002
    #19
    Grattis till toaletten!

    låter som en underbar vinterdag. De har vi inte haft många av här i år (rättare sagt noll stycken).
  38. 19
    Grattis till toaletten!

    låter som en underbar vinterdag. De har vi inte haft många av här i år (rättare sagt noll stycken).
  39. Medlem sedan
    Apr 2003
    #20
    Spännande med Japan! En månad är perfekt. Att ha vänner där som talar engelska är helbra!

    Jag skulle kunna tänka kig att åka dit på en kort tid igen!
  40. 20
    Spännande med Japan! En månad är perfekt. Att ha vänner där som talar engelska är helbra!

    Jag skulle kunna tänka kig att åka dit på en kort tid igen!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Godkväll!
    By MiaMaria in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 21:19
  2. Godkväll!
    By j-fr in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 20:53
  3. Godkväll
    By USAnna in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 03:05
  4. Godkväll
    By MiaMaria in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 20:04
  5. Godkväll
    By skruttans mor in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 09:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar