Tandborstning?
_0708 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Tandborstning?

    Kan man borsta gadden på dem när de precis har fått den? Jag vet inte, men det känns ju som om de är så otroligt ömma i tandköttet. Bara med vatten eller särskilt tandkräm? Inser att jag har noll koll på småbarnsvård.
    "Fluppen" bf 7/8
  2. 1
    Tandborstning? Kan man borsta gadden på dem när de precis har fått den? Jag vet inte, men det känns ju som om de är så otroligt ömma i tandköttet. Bara med vatten eller särskilt tandkräm? Inser att jag har noll koll på småbarnsvård.
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2
    Tandläkarna rekommenderar att man börjar direkt de fått tänder. Lika mkt tandkräm som barnets lillfingernagel är stor ( liten )
    Mest för att vänja sig vid tandborstning redan från start....man behöver ju inte hårdborsta direkt
  4. 2
    Tandläkarna rekommenderar att man börjar direkt de fått tänder. Lika mkt tandkräm som barnets lillfingernagel är stor ( liten )
    Mest för att vänja sig vid tandborstning redan från start....man behöver ju inte hårdborsta direkt
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3

    Tips

    Vi köpte ett sånt här till Adam när vi började med hans tandborstning. http://www.babyland.se/hygienartikla...17_mid501.aspx (kanske får klicka dig vidare en sida eller två) Ett 3-stegs set för tandvård på de små. Det funkade jättebra och vi har inga problem att sköta hans tänder nu.
    Tidigare "Vovven med Adam" med 2 valpar:
    Prinsen Adam 060425 och prinsessan Linnéa 070818
  6. 3
    Tips Vi köpte ett sånt här till Adam när vi började med hans tandborstning. http://www.babyland.se/hygienartikla...17_mid501.aspx (kanske får klicka dig vidare en sida eller två) Ett 3-stegs set för tandvård på de små. Det funkade jättebra och vi har inga problem att sköta hans tänder nu.
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Tack för tipset. Jag antar att det ska vara särskilt barntandkräm. Får inte smaka för gott bara med tanke på att Rut inte ens har börjat med smakisar :P
  8. 4
    Tack för tipset. Jag antar att det ska vara särskilt barntandkräm. Får inte smaka för gott bara med tanke på att Rut inte ens har börjat med smakisar :P
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Åh, det verkade vara ett jättebra set. Det ska jag titta efter. Tack för tipset!
  10. 5
    Åh, det verkade vara ett jättebra set. Det ska jag titta efter. Tack för tipset!
  11. Medlem sedan
    Aug 2004
    #6
    Här igen rekommenderas det inte nån tandkräm första tiden. Vi brukar gnugga risgrynen med lite vatten bara. Vill minnas att jag börjat på med tandkräm först när de börjat klara av att spotta ut.. Tror jag... Det var ju såå länge sen sist!
  12. 6
    Här igen rekommenderas det inte nån tandkräm första tiden. Vi brukar gnugga risgrynen med lite vatten bara. Vill minnas att jag börjat på med tandkräm först när de börjat klara av att spotta ut.. Tror jag... Det var ju såå länge sen sist!
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7
    Jag ska köra utan tandkräm till en början hade jag tänkt...
  14. 7
    Jag ska köra utan tandkräm till en början hade jag tänkt...

Liknande trådar

  1. Tandborstning
    By Naturell mor till 3 in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 17:40
  2. tandborstning
    By lillplopp in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 19:41
  3. Tandborstning?
    By Malmborg in forum _0806 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 23:02
  4. Tandborstning
    By KNFG in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 14:01
  5. Tandborstning
    By maita in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 14:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar