Ang tandkräm
_0704 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Ang tandkräm

    Jag frågade ang tandkräm sist jag var på BVC eftersom när Vilgot var liten sa man att tandkräm inte behövdes förrän från året och jag läste här att alla gjorde lite olika. Mitt BVC rekommenderade tandkräm direkt när tänderna tittar fram.
  2. 1
    Ang tandkräm Jag frågade ang tandkräm sist jag var på BVC eftersom när Vilgot var liten sa man att tandkräm inte behövdes förrän från året och jag läste här att alla gjorde lite olika. Mitt BVC rekommenderade tandkräm direkt när tänderna tittar fram.
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    fick höra samma när det gällde Ella, men det är kanske ändrats nu då?

    hoppas det är bättre med förkylningen!

    kram
  4. 2
    fick höra samma när det gällde Ella, men det är kanske ändrats nu då?

    hoppas det är bättre med förkylningen!

    kram
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Verkar så..Men alla BVC verkar också säga olika.
  6. 3
    Verkar så..Men alla BVC verkar också säga olika.
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Det var någon som nämnde att det beror på var i landet man bor, hur hög flourhalt det finns i vattnet. Eller det kanske var vid vilken ålder man ska gå från barntandkräm till flourtandkräm som varierade när jag tänker efter *kliar sig i huvudet*.
  8. 4
    Det var någon som nämnde att det beror på var i landet man bor, hur hög flourhalt det finns i vattnet. Eller det kanske var vid vilken ålder man ska gå från barntandkräm till flourtandkräm som varierade när jag tänker efter *kliar sig i huvudet*.
  9. Medlem sedan
    Apr 2005
    #5
    I den frågan ger jag ingenting för bvc..
    Vi fick infon av en tandhygienist från folktandvården som kom och föreläste på bvc, litar nog mer på dem, just i den frågan iaf
  10. 5
    I den frågan ger jag ingenting för bvc..
    Vi fick infon av en tandhygienist från folktandvården som kom och föreläste på bvc, litar nog mer på dem, just i den frågan iaf
  11. Medlem sedan
    Apr 2005
    #6
    Däremot så kan jag lägga till att om ni vill undvika godissmakerna som det alltid är på barntandkräm funkar det helbra med vuxentandkräm till de små. Vi började med det på Charlie och nu använder han inget annat.
    Men så är jag som jag är också, lite småanti att allt jobbigt för barn skall godisanpassas
  12. 6
    Däremot så kan jag lägga till att om ni vill undvika godissmakerna som det alltid är på barntandkräm funkar det helbra med vuxentandkräm till de små. Vi började med det på Charlie och nu använder han inget annat.
    Men så är jag som jag är också, lite småanti att allt jobbigt för barn skall godisanpassas
  13. Medlem sedan
    Jul 2004
    #7
    hej hej.. det var jag som nämde det där med var i landet man bor.. vår tandsköterska sa det nämligen.. här i åmål där vi bor finns det inget naturligt flour så här rekomenderas man att börja med tandkräm med en gång.. får sen hålla med emla att skippa detta med godissmak på tandkrämen.. sendium gör en tankräm för barn med mintsmak i.. den kör vi här hemma på båda barnen.. kram..
  14. 7
    hej hej.. det var jag som nämde det där med var i landet man bor.. vår tandsköterska sa det nämligen.. här i åmål där vi bor finns det inget naturligt flour så här rekomenderas man att börja med tandkräm med en gång.. får sen hålla med emla att skippa detta med godissmak på tandkrämen.. sendium gör en tankräm för barn med mintsmak i.. den kör vi här hemma på båda barnen.. kram..
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Jag har satt på lite, lite tandkräm på tandborsten när jag har borstat på mina andra när dom var små.
  16. 8
    Jag har satt på lite, lite tandkräm på tandborsten när jag har borstat på mina andra när dom var små.
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Fast mitt BVC har en tandhygienist som föreläser hos dem så de borde vara informerade. Jag ska till tandis nästa vecka, ska fråga då.
  18. 9
    Fast mitt BVC har en tandhygienist som föreläser hos dem så de borde vara informerade. Jag ska till tandis nästa vecka, ska fråga då.
  19. Medlem sedan
    Apr 2005
    #10
    Gör det
    Säkert som överallt, alla säger olika saker...man blir ju knasig för mindre.
  20. 10
    Gör det
    Säkert som överallt, alla säger olika saker...man blir ju knasig för mindre.

Liknande trådar

  1. tandkräm eller inte tandkräm
    By ocea in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-27, 13:48
  2. Tandkräm?
    By pernilla72 in forum _0706 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 22:31
  3. Tandkräm
    By Skrållan med Elsa in forum Barnsjukdomar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 07:46
  4. Om tandkräm
    By tuva06 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 14:02
  5. Tandkräm???
    By MammaEmilia in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 07:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar