Funderar lite...
Planera för barn
  1. barnplanering
    #1

    Funderar lite...

    Sambon o jag funderar som bäst på när vi vill att vårt barn ska födas..
    Jag har p-piller som "räcker" till slutet av februari och om jag räknar rätt och det "tar sig" direkt så föds väl barnet i december? Antar att det inte kommer göra det, men min syster blev gravid på första försöket så man kan ju hoppas att man inte behöver vänta länge i a f.
    Vi vill helst i a f att barnet ska födas i början av året - inte i slutet ..

    Frågan är, ska jag hämta ut ett recept till o käka en månad till eller ska vi köra?
    Finns risken att barnet föds i december då (har jag räknat rätt?)

    Är förstås medveten om att barnet kan komma för tidigt och t o m mycket för tidigt, men tänker att vi lever i en drömvärld där barnet föds efter fulla tiden..

    Tacksam för svar på mitt klurande!

    (behöver väl inte säga att detta blir första barnet?)
  2. 1
    Funderar lite... Sambon o jag funderar som bäst på när vi vill att vårt barn ska födas..
    Jag har p-piller som "räcker" till slutet av februari och om jag räknar rätt och det "tar sig" direkt så föds väl barnet i december? Antar att det inte kommer göra det, men min syster blev gravid på första försöket så man kan ju hoppas att man inte behöver vänta länge i a f.
    Vi vill helst i a f att barnet ska födas i början av året - inte i slutet ..

    Frågan är, ska jag hämta ut ett recept till o käka en månad till eller ska vi köra?
    Finns risken att barnet föds i december då (har jag räknat rätt?)

    Är förstås medveten om att barnet kan komma för tidigt och t o m mycket för tidigt, men tänker att vi lever i en drömvärld där barnet föds efter fulla tiden..

    Tacksam för svar på mitt klurande!

    (behöver väl inte säga att detta blir första barnet?)
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Hej, om jag va du så skulle jag ändå sluta med p-pillrerna då och låta kroppen ställa om sig, för vissa tar det ett tag. Så undvik första månaderna att vara tillsamamns under ÄL eller använd kondom så länge!

    Lycka till =)
  4. 2
    Hej, om jag va du så skulle jag ändå sluta med p-pillrerna då och låta kroppen ställa om sig, för vissa tar det ett tag. Så undvik första månaderna att vara tillsamamns under ÄL eller använd kondom så länge!

    Lycka till =)
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3

    Håller med i

    vad LaLinda skriver.... det känns lite onödigt att du ska behöva fixa nytt recept bara för några månader. Använd kondom istället, och passa på att lära känna din kropps tecken på ägglossning - då blir det också större chans att ni "prickar rätt" när det väl är dags!

    Livet är här och nu, en kort och liten tid
    Kärleken finns i en evighet, minst
    Tiden är kort men lång är kärleken
    ______________________________ _____________
    "...if you don't know everything,
    you must go on with what you do know..."

    "Dovie'andi se tovya sagain"

  6. 3
    Håller med i vad LaLinda skriver.... det känns lite onödigt att du ska behöva fixa nytt recept bara för några månader. Använd kondom istället, och passa på att lära känna din kropps tecken på ägglossning - då blir det också större chans att ni "prickar rätt" när det väl är dags!
  7. barnplanering
    #4
    Problemet är att vi inte kan använda kondom då sambon har lite för mkt förhud så den stannar inte kvar.. så det är att försöka med det men det funkade inte i början av vårt förhållande ...

    Pratade med sambon om Lalindas svar igår och han tyckte att det lät bra att vi kanske tar det lite lugnt precis när jag slutat (alt försööööker med kondom) och sedan försöker vi sen.. tror det är bra om kroppen kommer i lite balans också.. har ju käkat de där pillren rätt länge med..
  8. 4
    Problemet är att vi inte kan använda kondom då sambon har lite för mkt förhud så den stannar inte kvar.. så det är att försöka med det men det funkade inte i början av vårt förhållande ...

    Pratade med sambon om Lalindas svar igår och han tyckte att det lät bra att vi kanske tar det lite lugnt precis när jag slutat (alt försööööker med kondom) och sedan försöker vi sen.. tror det är bra om kroppen kommer i lite balans också.. har ju käkat de där pillren rätt länge med..
  9. Medlem sedan
    Feb 2006
    #5
    Vänta en månad tycker jag, som har tre barn, det är inte alls säkert att det kommer när ni vill, men en månad är ju ingen tid, tycker jag och det är roligare för barnet att vara född i januari eller tidigt på året om man får välja, det är stor skillnad på utvecklinten hos janurai och dec barn i skolan.
  10. 5
    Vänta en månad tycker jag, som har tre barn, det är inte alls säkert att det kommer när ni vill, men en månad är ju ingen tid, tycker jag och det är roligare för barnet att vara född i januari eller tidigt på året om man får välja, det är stor skillnad på utvecklinten hos janurai och dec barn i skolan.

Liknande trådar

  1. funderar lite...
    By Strize in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-06-17, 12:27
  2. Jag funderar lite
    By poesi in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 16:29
  3. Funderar lite.
    By Sissi82 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 13:24
  4. Funderar lite...
    By Sophie m Lucas&Emmie in forum Förlossning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 12:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar