Har ni kommit på namn ännu?
_0805 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2006
    #1

    Har ni kommit på namn ännu?

    I min familj har mannen i familjen och de andra barnen bestämt ett namn som de älskar och jag är lite såå där. Vi var på ultrjaljud förra veckan och barnmorskan verkade rätt så säker på att det är en lite tjej i magen .Våra andra barn heter Mika, Hope och Nathan och famlijen vill att denna lilla skrutt ska heta Agnes, jag vet inte om jag tycker det passar ihop med de andra namnen, vad tycker ni? (Min man är från England).
    Är hemma för min lilla son har magsjuka, har varit dålig sen i lördags och äter absolut ingenting....jobbigt när de är små och sjuka.
    Är lite uttråkad....har ni börjat titta på vagn eller har ni kvar sen tidigare barn?? Vi hade inte planerat några fler barn så vi har ingen vagn kvar (lite kul att köpa en ny).Har inte bestämt oss ännu om vi ska köpa en från blocket eller en ny...
  2. 1
    Har ni kommit på namn ännu? I min familj har mannen i familjen och de andra barnen bestämt ett namn som de älskar och jag är lite såå där. Vi var på ultrjaljud förra veckan och barnmorskan verkade rätt så säker på att det är en lite tjej i magen .Våra andra barn heter Mika, Hope och Nathan och famlijen vill att denna lilla skrutt ska heta Agnes, jag vet inte om jag tycker det passar ihop med de andra namnen, vad tycker ni? (Min man är från England).
    Är hemma för min lilla son har magsjuka, har varit dålig sen i lördags och äter absolut ingenting....jobbigt när de är små och sjuka.
    Är lite uttråkad....har ni börjat titta på vagn eller har ni kvar sen tidigare barn?? Vi hade inte planerat några fler barn så vi har ingen vagn kvar (lite kul att köpa en ny).Har inte bestämt oss ännu om vi ska köpa en från blocket eller en ny...
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Nope, hade en massa flicknamn på lager faktiskt men fick vet att är en pojke ja ska ha;p mycket svårare med pojknamn! Tycker Agnes är ett jättefint namn, hade ja själv kunnat använda;p

    Har inga tidigare barn så blir en ny Emmaljunga Mondial duo combi, så fina!

    kram
  4. 2
    Nope, hade en massa flicknamn på lager faktiskt men fick vet att är en pojke ja ska ha;p mycket svårare med pojknamn! Tycker Agnes är ett jättefint namn, hade ja själv kunnat använda;p

    Har inga tidigare barn så blir en ny Emmaljunga Mondial duo combi, så fina!

    kram
  5. S-mamman
    #3
    Hej på dej! Jättefina namn dina barn har, speciellt förtjust är jag i Nathan! Tycker inte att Agnes är helt klockrent ihop med syskonens namn, men helt fel är det inte heller. Vad tycker du om Lily? Leah? Stella?
    Vi har ett pojknamn och ett flicknamn klara för vår lill* bebis, mina förslag båda två och maken gillar dem också. Blir nog en Vide eller en Eira.

    Jag är också hemma och vabbar idag, mina barn har tack och lov inte magsjuka utan bara lite feber och förkylning. Vi har vår gamla Emmaljunga Sport kvar sen ettan, skulle mer än gärna byta ut den men vet inte om vi har råd med någon ny vagn. Får se...
  6. 3
    Hej på dej! Jättefina namn dina barn har, speciellt förtjust är jag i Nathan! Tycker inte att Agnes är helt klockrent ihop med syskonens namn, men helt fel är det inte heller. Vad tycker du om Lily? Leah? Stella?
    Vi har ett pojknamn och ett flicknamn klara för vår lill* bebis, mina förslag båda två och maken gillar dem också. Blir nog en Vide eller en Eira.

    Jag är också hemma och vabbar idag, mina barn har tack och lov inte magsjuka utan bara lite feber och förkylning. Vi har vår gamla Emmaljunga Sport kvar sen ettan, skulle mer än gärna byta ut den men vet inte om vi har råd med någon ny vagn. Får se...
  7. Medlem sedan
    Nov 2007
    #4
    Vi hade bestämt att den skulle heta Molly eller Em om det blev en tjej.... Men nu är det en kille och vi har kört fast fullständigt! Ingenting som jag säger faller mannen i smaken och han har inga egna förslag att komma med. Storebror och storasyster har bestämt Sigge, men jag är tveksam, även om det är ganska gulligt och passar in i syskonskaran..... Tur att det är ett tag kvar!
  8. 4
    Vi hade bestämt att den skulle heta Molly eller Em om det blev en tjej.... Men nu är det en kille och vi har kört fast fullständigt! Ingenting som jag säger faller mannen i smaken och han har inga egna förslag att komma med. Storebror och storasyster har bestämt Sigge, men jag är tveksam, även om det är ganska gulligt och passar in i syskonskaran..... Tur att det är ett tag kvar!
  9. Medlem sedan
    Nov 2007
    #5
    Oh ja.... namn är klart sedan tidigt =) Viktor eller Freja blir det.

    Agnes är fint, men jag tycker inte att det klingar tillsammans med de övriga namnen... Jag har alltid gillat Faith som namn. Och det hade varit lite sött tillsammans med Hope =)

    Vagn är långt ifrån avklarat. Första barnet, ingen koll.... panik

    Kollar på blocket och på nytt, kan ej bestämma mig! Vi får se till helgen.
  10. 5
    Oh ja.... namn är klart sedan tidigt =) Viktor eller Freja blir det.

    Agnes är fint, men jag tycker inte att det klingar tillsammans med de övriga namnen... Jag har alltid gillat Faith som namn. Och det hade varit lite sött tillsammans med Hope =)

    Vagn är långt ifrån avklarat. Första barnet, ingen koll.... panik

    Kollar på blocket och på nytt, kan ej bestämma mig! Vi får se till helgen.
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Jag är inte jätteförtjust i namnet Agnes, men det är ju ni som skall tycka om det!

    Vi har väl så gottsom kommit överrens om killnamn och andranamn

    Blir det en kille blir det ev en Vilhelm Eric Theodor

    Som flickförslag ratas det mesta av maken
    men men, Felicia Ella Erica eller Olivia Ella Erica.

    Storasyskonen heter Alexandra och Gabriel

    men av erfarenhet är inget 100%. Vi hade bestämt namn till dottern innan hon föddes, men när hon kom så passade det inte alls. 3 dagar tog det innan hon fick namnet Alexandra som maken innan ratat, men som han sedan bestämde till henne.
    Med sonen var dock namnet vi valt rätt.

    Vi vet inte hur vi skall göra med vagn, men jag hoppas på en ny
  12. 6
    Jag är inte jätteförtjust i namnet Agnes, men det är ju ni som skall tycka om det!

    Vi har väl så gottsom kommit överrens om killnamn och andranamn

    Blir det en kille blir det ev en Vilhelm Eric Theodor

    Som flickförslag ratas det mesta av maken
    men men, Felicia Ella Erica eller Olivia Ella Erica.

    Storasyskonen heter Alexandra och Gabriel

    men av erfarenhet är inget 100%. Vi hade bestämt namn till dottern innan hon föddes, men när hon kom så passade det inte alls. 3 dagar tog det innan hon fick namnet Alexandra som maken innan ratat, men som han sedan bestämde till henne.
    Med sonen var dock namnet vi valt rätt.

    Vi vet inte hur vi skall göra med vagn, men jag hoppas på en ny
  13. Medlem sedan
    Mar 2006
    #7
    Min man vill inte varken Lily, Leah eller Stella...jag tycker de är jättefina!
    Ni hade ju oxå fina namn på eran "skrutt" Vide är supergulligt och Eira är oxå jättefint!
  14. 7
    Min man vill inte varken Lily, Leah eller Stella...jag tycker de är jättefina!
    Ni hade ju oxå fina namn på eran "skrutt" Vide är supergulligt och Eira är oxå jättefint!
  15. Medlem sedan
    Mar 2006
    #8
    Faith är jättefint men tyvärr är maken envis på det namnet oxå, plus att vi har haft problem att "folk" inte kan uttala Hope, hon blir tolkig på det (hon är snart 8 år)........
    Viktor och Freja var fina namn!
  16. 8
    Faith är jättefint men tyvärr är maken envis på det namnet oxå, plus att vi har haft problem att "folk" inte kan uttala Hope, hon blir tolkig på det (hon är snart 8 år)........
    Viktor och Freja var fina namn!
  17. Medlem sedan
    Mar 2006
    #9
    Sigge är ju supergulligt!!!!!
  18. 9
    Sigge är ju supergulligt!!!!!
  19. Medlem sedan
    Nov 2007
    #10
    tackar! Jaså pappa gillar inte Faith.
    hmm.. folk som inte kan uttala Hope har inte tittat på våra bästa år hihi
  20. 10
    tackar! Jaså pappa gillar inte Faith.
    hmm.. folk som inte kan uttala Hope har inte tittat på våra bästa år hihi
  21. Medlem sedan
    Mar 2006
    #11
    Ibland passar ju inte namnet ihop med bebisen när den väl kommer...Jag tycker att Agnes är fint och hittar vi inget annat så blir det väl det....Jag letar på nätet och kommer ständigt med nya förslag. Fint killenamn ni bestämt, av tjejnamnen gillar jag Ella mest...
    jag hoppas oxå på ny vagn men vi får se....
  22. 11
    Ibland passar ju inte namnet ihop med bebisen när den väl kommer...Jag tycker att Agnes är fint och hittar vi inget annat så blir det väl det....Jag letar på nätet och kommer ständigt med nya förslag. Fint killenamn ni bestämt, av tjejnamnen gillar jag Ella mest...
    jag hoppas oxå på ny vagn men vi får se....
  23. Medlem sedan
    Dec 2002
    #12
    Nätet har mycket att fina

    Får vi en flicka kommer hon heta Ella i andranamn efter min farmor och Erica efter maken som heter Eric i andranamn. Det är förnamn som är svårt här.

    Tanken är att barnen skall ha ett eget namn och två släktnamn (det har de två "stora") Eric/Erica blir somsagt efter pappa. Blir det en pojk är Vilhelm efter min pappa och Theodor ett eget (tilltalsnamn Vilhelm)

    Men vi har ju ett tag på oss.
  24. 12
    Nätet har mycket att fina

    Får vi en flicka kommer hon heta Ella i andranamn efter min farmor och Erica efter maken som heter Eric i andranamn. Det är förnamn som är svårt här.

    Tanken är att barnen skall ha ett eget namn och två släktnamn (det har de två "stora") Eric/Erica blir somsagt efter pappa. Blir det en pojk är Vilhelm efter min pappa och Theodor ett eget (tilltalsnamn Vilhelm)

    Men vi har ju ett tag på oss.
  25. Medlem sedan
    Dec 2007
    #13

    nja...

    om det blir en flicka så vill jag att hon ska heta Isabelle det tycker jag är fint men mannen tycker väl inte som jag fast han inte har sagt något men det märks pojknamn har vi inget än men de andra två heter Oliver och David.
    Pojknamn som jag tycker om är ju Pontus, Leo, Thim

    Kram
  26. 13
    nja... om det blir en flicka så vill jag att hon ska heta Isabelle det tycker jag är fint men mannen tycker väl inte som jag fast han inte har sagt något men det märks pojknamn har vi inget än men de andra två heter Oliver och David.
    Pojknamn som jag tycker om är ju Pontus, Leo, Thim

    Kram
  27. Medlem sedan
    Aug 2002
    #14
    Åh vilka fina namn! Exakt i min smak!!! Jag har försökt promota Vide för sambon men han har lagt in veto tyvärr. Vad har ni mer för pojknamn på tapeten? *hoppas få lite inspiration* Är rädd att lillebror kommer få heta just lillebror i fleeera veckor efter han kommit ut...
  28. 14
    Åh vilka fina namn! Exakt i min smak!!! Jag har försökt promota Vide för sambon men han har lagt in veto tyvärr. Vad har ni mer för pojknamn på tapeten? *hoppas få lite inspiration* Är rädd att lillebror kommer få heta just lillebror i fleeera veckor efter han kommit ut...
  29. Medlem sedan
    Aug 2002
    #15
    Agnes är ett fint namn tycker jag! Är dock liite tveksam om det passar med de övriga namnen...hmmm....ja varför inte??! Namn är så himla svårt!!!

    Vår lille gosse kommer nog förli namnlös tills skatteverket el vad det nu är börjar skicka påminnelser!
  30. 15
    Agnes är ett fint namn tycker jag! Är dock liite tveksam om det passar med de övriga namnen...hmmm....ja varför inte??! Namn är så himla svårt!!!

    Vår lille gosse kommer nog förli namnlös tills skatteverket el vad det nu är börjar skicka påminnelser!
  31. Medlem sedan
    Jan 2005
    #16
    Blir de pojke så får han namnet Eron Karl Filip och ska kallas för Eron..de är vårat efternamn baklänges vi heter Nore i efternamn
    Blir de en tjej vet jag faktiskt inte för jag tror på en pojke.. men Ebba ZoE Sherina filippa de är namn som kommit upp

    Agnes är fint..Kram/Åsa
  32. 16
    Blir de pojke så får han namnet Eron Karl Filip och ska kallas för Eron..de är vårat efternamn baklänges vi heter Nore i efternamn
    Blir de en tjej vet jag faktiskt inte för jag tror på en pojke.. men Ebba ZoE Sherina filippa de är namn som kommit upp

    Agnes är fint..Kram/Åsa
  33. Medlem sedan
    Feb 2002
    #17

    Inget fel i Agnes...

    även om jag tycker det är lite för vanligt och heller inte riktigt passar med syskonens namn. Men själva Agnes i sig låter helt ok tycker jag.

    Själv funderar jag på Ines till en flicka. Andra favoriter är Hillevi och Hedvig. På pojksidan är det dessvärre namntorka :-/ Nåja, något lär vi komma på om det behövs.
  34. 17
    Inget fel i Agnes... även om jag tycker det är lite för vanligt och heller inte riktigt passar med syskonens namn. Men själva Agnes i sig låter helt ok tycker jag.

    Själv funderar jag på Ines till en flicka. Andra favoriter är Hillevi och Hedvig. På pojksidan är det dessvärre namntorka :-/ Nåja, något lär vi komma på om det behövs.
  35. Medlem sedan
    May 2003
    #18

    inte börjat diskutera än ...

    det blir väl som med de andra två: jag tar fram en lista på namn och så testar jag efterhand på maken. Han brukar inte vilja diskutera namn så tidigt...
    Jag tänkte göra som de andra åren: hämta statistiken från SCB för namn de senaste fem åren (2007 års kommer 23 januari), sedan stryker jag bort alla jag inte gillar och så minskar listan efterhand
    Agnes är fint, det var en kandidat förra gången men för likt en annans namn, och nu heter en kompis flicka det. Ines gillar jag, men maken vägrade det förra gången så det blev bara tredjenamn.
    Första gången hade vi mest flicknamn (fick pojke) andra gången mest pojknamn (fick flicka) så vi får väl se vilka namn det blir denna gång. Inte för långt (många stavelser) och det får inte innehålla å, ä eller ö. Inte för vanligt här. Nu ska det dessutom passa med syskonen och bör kanske inte börja på R eller A som de andra gör. Hmm, det blir lite att fundera på
  36. 18
    inte börjat diskutera än ... det blir väl som med de andra två: jag tar fram en lista på namn och så testar jag efterhand på maken. Han brukar inte vilja diskutera namn så tidigt...
    Jag tänkte göra som de andra åren: hämta statistiken från SCB för namn de senaste fem åren (2007 års kommer 23 januari), sedan stryker jag bort alla jag inte gillar och så minskar listan efterhand
    Agnes är fint, det var en kandidat förra gången men för likt en annans namn, och nu heter en kompis flicka det. Ines gillar jag, men maken vägrade det förra gången så det blev bara tredjenamn.
    Första gången hade vi mest flicknamn (fick pojke) andra gången mest pojknamn (fick flicka) så vi får väl se vilka namn det blir denna gång. Inte för långt (många stavelser) och det får inte innehålla å, ä eller ö. Inte för vanligt här. Nu ska det dessutom passa med syskonen och bör kanske inte börja på R eller A som de andra gör. Hmm, det blir lite att fundera på
  37. Medlem sedan
    Oct 2007
    #19
    ha, heter min svärmors katt...
  38. 19
    ha, heter min svärmors katt...
  39. Medlem sedan
    Feb 2007
    #20
    Jag tycker Agnes är jättefint och visst passar det ihop med syskonen! :-)
    Här lutar det mot att det blir Daniel eller Gabriel om det är en kille, men tjejnamn har jag inget som jag känner är 100-%igt än.
    Vi skulle inte heller ha fler barn innan bebisabstinensen slog till igen, så vi måste köpa allt nytt. :-) För mig lutar det mot en trehjulig Babytravel. Bra pris och 2 års garanti.
    Hoppas att sonen snart är frisk igen! *kramis*
  40. 20
    Jag tycker Agnes är jättefint och visst passar det ihop med syskonen! :-)
    Här lutar det mot att det blir Daniel eller Gabriel om det är en kille, men tjejnamn har jag inget som jag känner är 100-%igt än.
    Vi skulle inte heller ha fler barn innan bebisabstinensen slog till igen, så vi måste köpa allt nytt. :-) För mig lutar det mot en trehjulig Babytravel. Bra pris och 2 års garanti.
    Hoppas att sonen snart är frisk igen! *kramis*
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Har ni kommit på namn??
    By Doftranka in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-11-11, 10:39
  2. Har ni kommit på namn??
    By envy in forum _0607 Julibarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-04-28, 10:01
  3. Har ni kommit på namn?
    By Naddi in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-27, 13:40
  4. Kommit på ännu ett flicknamn
    By zzau in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 23:12
  5. vagnen har ej kommit ännu
    By tolovi in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-23, 10:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar